Godkjenne brukt senkesett på Scirocco GT2

Anbefalte innlegg

Vi har en gammel Scirocco GT2 som vi fikser opp. Den må EU godkjennes for å få ut igjenn skilt.

Alle orginale fjærene er knekt, så vi har leitet litt etter senkefjærer. Dette ser ut til å være umulig uten å importere sjølv. Og en del nettsider eg har søkt på virker litt tilfeldig om det blir riktiga fjærer..

Nå står det eit sett brukte coilovers på finn.no, som er til golf1.. Eg trur det er riktig type. Han annonserer også at de er til scirocco. Men eg har ennå ikkje funnet ut om de er til før eller etter 1984modell. Vår er 1991.

Men kva må eg være obs på. Eg har sendt mail og spurt etter tüv papirer på de. Men korleis skal de sjå ut? Skal det stå biltype på det?

Og hvordan skal godkjenning foregå? Kan eg montere sjølv, og så vise den på BT ? Eller må det forelegges verkstedkvittering på montering?

Kan verksted "godkjenne" bilen med disse på, slik at eg får ut skilt? Og så evt kjøre til BT på kontroll slik at eg slipper prøveskilt osv... ?:)

Eller har noen brukte fjærer liggende ? samma kva type....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvordan skal godkjenning foregå? Kan eg montere sjølv, og så vise den på BT ? Eller må det forelegges verkstedkvittering på montering?

Kan verksted "godkjenne" bilen med disse på, slik at eg får ut skilt? Og så evt kjøre til BT på kontroll slik at eg slipper prøveskilt osv... ?:)

Du kan montere selv, men du må ha bilen på verksted for en forstillingskontroll, og ha med papirer på at denne er utført når du skal til BT for å få det godkjent. Et verksted kan ikke godkjenne dette, det kan bare BT gjøre. Når det er godkjent skrives det inn i vognkortet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, Med en 16årings økonomi blir det spare der en kan, så nye coilovers er ikkje tema. SKal sjekke fjærene :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt pusse ned senkefjærene og kalle de sorte....

Går fin fint så lenge de ikke senker mer enn 30mm.

Er relativt høy sammenlignet med moderne biler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestilt fjærer hos parts and retards nå: rock : Takker til Øyvind for tipset. Har faktisk googlet øye stort og vått etter fjærer til denne, i Norge.

Løsningen blir sort lakk ja : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.