#1 Skrevet Januar 30, 2012 (endret) Heisann. Er det noe som kan forklare meg korekt måte å ta ut og sette inn injectorene på en 1.9 TDI med motor kode ASZ, da tenker jeg på justeringer og momenter på injectorene, hva må man ta spesielt hensyn til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 30, 2012 Demontert toppdeksel. Løsne ledningsnettet fra dysene. Sitter litt (er mothake på pluggene som klikkes inn på dysestøpselet). Sjekk ledningsnettet samtidig for stor løshetsfaktor=dårlig kontakt til dysene=feilmelding Demontert vippearmene så du kommer til dysene Demonter boltene til dyseklemmene Vri gjerne litt på dysa så du får den fri boltene skal skiftes ut ifølge reklamen. På dysa og på rullevippene Eller er det bare å gi gass. Viktig ord er renhold. Dysa kan sitte litt. Bare å brekke opp med et brekkjern/kubein lignende gjenstand. Vær forsiktig. (møller gutta kommer troligvis til å henge meg her) Dyseklemma skal ha 12nm + 270grader husker ikke hva momentet var på rullevippene. Monter i motsatt rekkefølge. gjelder for 8v motor. Håper noen kan utfylle litt her eller at man blir arrestert på enkelte punkter. Brukte vel ca en time da jeg skiftet på 8v motor/golf. Møller tar vel bortimot en dag betalt for lignende arbeid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 5, 2012 Demontert toppdeksel. Løsne ledningsnettet fra dysene. Sitter litt (er mothake på pluggene som klikkes inn på dysestøpselet). Sjekk ledningsnettet samtidig for stor løshetsfaktor=dårlig kontakt til dysene=feilmeldingDemontert vippearmene så du kommer til dysene Demonter boltene til dyseklemmene Vri gjerne litt på dysa så du får den fri boltene skal skiftes ut ifølge reklamen. På dysa og på rullevippene Eller er det bare å gi gass. Viktig ord er renhold. Dysa kan sitte litt. Bare å brekke opp med et brekkjern/kubein lignende gjenstand. Vær forsiktig. (møller gutta kommer troligvis til å henge meg her) Dyseklemma skal ha 12nm + 270grader husker ikke hva momentet var på rullevippene. Monter i motsatt rekkefølge. gjelder for 8v motor. Håper noen kan utfylle litt her eller at man blir arrestert på enkelte punkter. Brukte vel ca en time da jeg skiftet på 8v motor/golf. Møller tar vel bortimot en dag betalt for lignende arbeid. Hans: Skal injector justeres etter den er satt inn, jeg lurer vel egentlig på hvordan grunninstillinga er på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 5, 2012 Indstilling af pumpe-dyse-enhedernes kollisionsmål – Sæt et måleur på pumpe-dyseenhedens indstillingsskrue som vist. – Drej krumtapakslen i motorens omdrejningsretning, indtil vippearmens rulle står på knastens spids. Rullesiden -pil A- skal stå på det højeste punkt, måleuret -pil B- skal stå på det laveste punkt. – Tag måleuret af. – Skru nu indstillingsskruen ind i vippearmen, indtil der kan mærkes en tydelig modstand (pumpe-dyseenheden står på anslag). – Skru indstillingsskruen 180° tilbage fra dette punkt. – Hold indstillingsskruen i denne position, og spænd kontramøtrikken fast med 30 Nm. – Sæt pumpe-dyse-enhedens stik på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...