Ut - Inn PD Injectorer 1.9 TDI

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er det noe som kan forklare meg korekt måte å ta ut og sette inn injectorene på en 1.9 TDI med motor kode ASZ, da tenker jeg på justeringer og momenter på injectorene, hva må man ta spesielt hensyn til? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demontert toppdeksel. Løsne ledningsnettet fra dysene. Sitter litt (er mothake på pluggene som klikkes inn på dysestøpselet). Sjekk ledningsnettet samtidig for stor løshetsfaktor=dårlig kontakt til dysene=feilmelding

Demontert vippearmene så du kommer til dysene

Demonter boltene til dyseklemmene

Vri gjerne litt på dysa så du får den fri

boltene skal skiftes ut ifølge reklamen. På dysa og på rullevippene

Eller er det bare å gi gass. Viktig ord er renhold.

Dysa kan sitte litt. Bare å brekke opp med et brekkjern/kubein lignende gjenstand. Vær forsiktig. (møller gutta kommer troligvis til å henge meg her)

Dyseklemma skal ha 12nm + 270grader

husker ikke hva momentet var på rullevippene.

Monter i motsatt rekkefølge.

gjelder for 8v motor.

 

Håper noen kan utfylle litt her eller at man blir arrestert på enkelte punkter.

Brukte vel ca en time da jeg skiftet på 8v motor/golf. Møller tar vel bortimot en dag betalt for lignende arbeid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demontert toppdeksel. Løsne ledningsnettet fra dysene. Sitter litt (er mothake på pluggene som klikkes inn på dysestøpselet). Sjekk ledningsnettet samtidig for stor løshetsfaktor=dårlig kontakt til dysene=feilmelding

Demontert vippearmene så du kommer til dysene

Demonter boltene til dyseklemmene

Vri gjerne litt på dysa så du får den fri

boltene skal skiftes ut ifølge reklamen. På dysa og på rullevippene

Eller er det bare å gi gass. Viktig ord er renhold.

Dysa kan sitte litt. Bare å brekke opp med et brekkjern/kubein lignende gjenstand. Vær forsiktig. (møller gutta kommer troligvis til å henge meg her)

Dyseklemma skal ha 12nm + 270grader

husker ikke hva momentet var på rullevippene.

Monter i motsatt rekkefølge.

gjelder for 8v motor.

 

Håper noen kan utfylle litt her eller at man blir arrestert på enkelte punkter.

Brukte vel ca en time da jeg skiftet på 8v motor/golf. Møller tar vel bortimot en dag betalt for lignende arbeid.

Hans: Skal injector justeres etter den er satt inn, jeg lurer vel egentlig på hvordan grunninstillinga er på disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Indstilling af pumpe-dyse-enhedernes

kollisionsmål

– Sæt et måleur på pumpe-dyseenhedens

indstillingsskrue som vist.

– Drej krumtapakslen i motorens

omdrejningsretning, indtil vippearmens

rulle står på knastens spids. Rullesiden

-pil A- skal stå på det højeste punkt,

måleuret -pil B- skal stå på det laveste

punkt.

– Tag måleuret af.

– Skru nu indstillingsskruen ind i

vippearmen, indtil der kan mærkes en

tydelig modstand (pumpe-dyseenheden

står på anslag).

– Skru indstillingsskruen 180° tilbage fra

dette punkt.

– Hold indstillingsskruen i denne position,

og spænd kontramøtrikken fast med 30

Nm.

– Sæt pumpe-dyse-enhedens stik på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.