#1 Skrevet Januar 30, 2012 (endret) Noen som vet av en midlertidig "quick-fix" for og få koblet fleksirøret på downpipen?? Er jo et svartens spetakkel og kan jo knapt kjøre bilen til verksted uten at onkel blå våkner.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 30, 2012 med en brusboks og noen slangeklemmer og litt ståltråd kommer du langt som regel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 30, 2012 Ikke en dum ide nei! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 30, 2012 Hva med noe slikt snurret rundt: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Tuning/Eksosror/Varmeskjold-79449/ også en red bull boks type stor over? holder vell 40mil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 30, 2012 Eller så kapper du vekk flexirøret og kjøper en ny på biltema. Like greit som med brusboks, bare at det holder lenger;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 30, 2012 Eller så kapper du vekk flexirøret og kjøper en ny på biltema. Like greit som med brusboks, bare at det holder lenger;) Vell, står på et flexirør i fra biltema.. bare at sveise-sømmen sviktet totalt, så må sveises opp igjen... Og spekulerer også i at siden motorfestene begynner og bli rimelig slitt, så er det bevegelsene fra motoren som har gjort slik at sømmen gjedde seg.. Antagelig også en dårlig søm da det ble sveiset på sånn ungdomsbedrift på vidregående skole.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 30, 2012 Kjøp flexirør et annet sted da:) Bilxtra osv.. Mange som selger dette! Og i mine øyne er det bedre enn en brusboks, + at da vet du at du slipper å krype under bilen igjen på en stund (kanskje) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 30, 2012 Hva med og ta bort hele jækla fleksirøret?? Ifølge ETKA så har VAG tatt bort hele dritt røret... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 30, 2012 Er nå vel felxi på de på bildert vel ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 30, 2012 Hvor? Delnr 2 og 3 er katalysatorer. Delnr 23 er en lyddemper visst bilen ikke skal ha katalysator... Men om jeg tar bort fleksirøret, blir det endringer på lyden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 30, 2012 Nei, vil ikke tro det blir endring i lyd, men eksosen vil vel på en måte ta skade av det. Derfor det heter flexirør, den flekser;) Uten den har jo du kun rør, og da vil muligens resten av eksosanlegget ta skade av all ristingen.. Er mulig jeg tar helt feil her, men det er slik jeg ser på det hvertfall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 30, 2012 Nei, vil ikke tro det blir endring i lyd, men eksosen vil vel på en måte ta skade av det. Derfor det heter flexirør, den flekser;)Uten den har jo du kun rør, og da vil muligens resten av eksosanlegget ta skade av all ristingen.. Er mulig jeg tar helt feil her, men det er slik jeg ser på det hvertfall:) Ja stusset på det selv, men ifølge ETKA eksisterer det ikke lengre iallefall.. Er iallefall HELT ulikt det jeg har.. Har ikke det 3-kant festet på eksosrøret ned fra downpipen, og det er heller ikke et slikt feste på katalysatoren... Så skal jeg kjøpe nytt så må jeg ha eksosrøret ned fra downpipe + ny katalysator... = dyrt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 30, 2012 Mulig de har funnet en annen patent på det da.. Du kan jo prøve uten flexileddet, og se hva som skjer.. Rister nok ikke i stykker med det første;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 2, 2012 Tok en midlertidig fiks med sånn eksos-teip, og alu-teip utpå der igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 2, 2012 nå er vel flexi røret integrert i de delene du ser på deleskissa der da, så de eksisterer nok fortsatt angående quick fix av dette... nevøen min er i milliteræt, flexi røret hans hadde røket og en av gutta der inne var vistnok mekaniker, så han skulle hjelpe til... men reperasjonen varte vist ikke så lenge... da jeg kikka på bilen skjønte jeg hvorfor: smil : han hadde fixan med ducktape:p det jeg gjorde var at jeg tok en tynnplate i passende format, kveilet den rundt med god overlapp der det var knekkt av og dro godt til med 3" eksos klemme på begge sider, ble så godt som tett og holdt lenge.. tror han brukte etpar mnd før han fikk somla seg til svendsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 2, 2012 Fikk det sveiset i kveld! får håpe det holder en stund.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...