#1 Skrevet April 10, 2005 Hei Kan noen fortelle meg forskjellen på 75 og 100 hk 1,4i motorene.Disse er 16 v mpi motorer begge to.Er dette noe hk tull,som det går ann å gjøre noe med.Skulle hatt litt mere futt i min nye caddy 2005. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 10, 2005 HeiKan noen fortelle meg forskjellen på 75 og 100 hk 1,4i motorene.Disse er 16 v mpi motorer begge to.Er dette noe hk tull,som det går ann å gjøre noe med.Skulle hatt litt mere futt i min nye caddy 2005. Er ikke store forskjellen på de.... ser du på dreiemoment/hk kurven ser du at 100hk`en har 100hk ved noen hundre omdr mer enn det 75hk har oppgitt maks effekt på så det er nok kun kammene som skiller de. Og til informasjon er dreiemomentskurven ganske lik og en 100hk virker ikke som den har 25hk mer enn 75hk`en har hatt polo med 100hk og sammenlignet med 75hk og det er liten forskjell.. ville heller da satset på ett turbo eller kompressorkit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 10, 2005 Hvor får jeg tak i turbo eller kompressor til bilen min.Er det noen som monterer dette.Ble veldig nysgjerrig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 11, 2005 Er ikke store forskjellen på de.... ser du på dreiemoment/hk kurven ser du at 100hk`en har 100hk ved noen hundre omdr mer enn det 75hk har oppgitt maks effekt på så det er nok kun kammene som skiller de.Og til informasjon er dreiemomentskurven ganske lik og en 100hk virker ikke som den har 25hk mer enn 75hk`en har hatt polo med 100hk og sammenlignet med 75hk og det er liten forskjell.. ville heller da satset på ett turbo eller kompressorkit Det er jo to forskjellige 100 hk 1,4L 16v En som i hovedsak er lik 75 hk motoren, og en med helt annen topp og løftere. 75 hk versjonen har løftere som ikke tåler rare løftet og er ikke særlig gode til trimming. AFH versjonen som satt i Polo 6N 1,4 16v 100 hk er helt annerledes i toppen og veldig lett og trimme. Med kammer og grenrør på denne motoren når du lett 130 hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...