#1 Skrevet Januar 30, 2012 Hei Har søkt litt rundt men finner ikke noe eksakt Hva er hovedforskjellene mellom AKN som er levert i vw passat 3bg 2,5tdi v6 og AFB som er levert i audi A6 C5 ? Har en AFN med knekt råde og ser det er lettere og få tak i en AFB motor enn en AFN motor. Forskjeller taes imot med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 30, 2012 Dyser og dieselpumpe er største forskjellen. Skal du ha deg hel motor, eller bygge opp noe av smådeler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 30, 2012 AKN motor har en knekt råde. så tanken var og jekke ut gammel motor og inn med en hel motor og vet om en AFB motor. blir det noe problem med dieselpumpe og dyser opp mot styreenheten ved og montere AFB motor i en bil for AKN ? takker for tilbakenelding 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 30, 2012 Hvordan knekker man en råde på slik motor, med mindre man har brukt store mengder startgass? Tasr du med deg pumpa over så fungerer det helt fint med en AFB i din bil. Jeg tviler på at du trenger ikke ta med dysene over, selv om de er litt ulikt utformet inni. Det er forøvrig to ulike bredder på registerremmer på V6 tdi, husker ikke helt om skillet går mellom motorkoder eller mellom chassisnr. Det kan hende at noen av hjulene i registeret også er ulikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 30, 2012 vet ikke hvordan..... En kolega som har hatt bilen på service for bytte av turbo. Fikk telefon tilbake at nå var turbo byttet og under prøveturen hadde den rasa. verkstedet mente at dette bare var tidsspørsmål så de står ikke garanti for noe. Så da var jeg heldig og fikk bilen til ok pris og kan stelle istand og evnt ha den selv. Takk for oppklarende svar. Om mye skiller kan jeg som du sier ta med over dieselpumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 30, 2012 Mulig det er gjort noe feil ved monteringsarbeidet, kan de ha glemt noen slanger/ledninger som gjør at den ikke regulerer innsprøytning og turbotrykk? I såfall kan den ha matet på med drivstoff og overboostet slik at rådene har gått. Eller mulig at gammel turbo har gitt fra seg deler inn i sylindre? I såfall kan det være mer omfattende skader i sylinder og topp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 30, 2012 Jeg tror på partikler i sylinder. Derfor ønsker jeg komplett motor itilfelle det er masse deler som er skadet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 30, 2012 Jeg tror på partikler i sylinder. Derfor ønsker jeg komplett motor itilfelle det er masse deler som er skadet. Er nok det tryggeste det ja. Men du som skrur selv kan jo bare plukke av toppene og ta en titt, så får du avdekket det. Dersom toppene ikke er skadet så har de jo en viss verdi enten som salg eller gjenbruk til annen bunndel. Uansett hva du gjør, så husk å spyle gjennom intercooler og øvrige innsugsslanger før du startet opp igjen. Anbefaler at du bruker avfettingsvæske og høyttryksspyler for å få med deg alt, kun trykkluft tar ikke med seg partikler som er klistret fast i oljefilm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...