#1 Skrevet Januar 30, 2012 (endret) Da jeg var ute å kjørte i går ga jeg ganske mye gass i en bratt oppoverbakke men midt under pådraget så mistet jeg svært mye kraft og bilen begynte å humpe og dirre. Bilen var så og si helt varm da det skjedde. Bilen fungerer helt fint om jeg så vidt er borti gasspedalen, men ved aksellerasjon begynner ristingen og dunkingen. Jeg skiftet plugger på den uten at det gjorde noen nevneverdig forskjell. Bilen har litt ujevn tomgang nå, men når jeg ruser bilen så høres den helt fin ut. Noen som har vært borti lignende? Bilen er en 2000 A3 1.8TQ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 4, 2012 Tilleggsopplysning: Forbruket ligger på rundt 1.6l mila etter det skjedde. har så vidt brukt bilen siden da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 4, 2012 Jeg er ingen mekaniker, men første tanke ville vært om det var noe galt med bensintilførselen(?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 4, 2012 har sikkert enn dårlig coil,eller at du overlader og tenning kuttes?.Går bilen forøvrig normalt utenom når du gir jernet,så er det som oftest tenningsfeil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 4, 2012 Nei, den fusker og rykker også på lav gass og lavt turtall. Under 2000 omdreininger er det så vidt den klarer å skyve bilen framover. Første og andregir fungerer ganske kurant, men jeg har svært lav effekt. Hentet en OBD II kabel på postkontoret i sted. Kan feilen komme fram i diagnosen kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 4, 2012 Høres veldig ut som dårlig coil ja. Samme du beskriver skjedde med passaten min. Da var det en coil som var synderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 4, 2012 Diagnose er tatt! her er resultatene: 16486 P0102 Mass or Volume Air Flow Circuit (G70) - Low input 17645 P1237 Cylinder #1 Fuel Injector Circuit (N30) - Open Circuit 17646 P1238 Cylinder #2 Fuel Injector Circuit (N31) - Open Circuit 17647 P1239 Cylinder #3 Fuel Injector Circuit (N32) - Open Circuit 17648 P1240 Cylinder #4 Fuel Injector Circuit (N33) - Open Circuit 16502 P0118 Engine Coolant Temperature Sensor (G62), Signal too High Noen input? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 6, 2012 Har hørt forslag om at feil med LMM fører til at bilen får feil mengde drivstoff. Altså at innsprøytningsproblemene er pga defekt Luftmengdemåler. Kan dette medføre riktighet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 6, 2012 Ta ut pluggen til LMM. Se hvordan bilen går da. Ingen forskjell, prøv å rengjør LMM. Jeg rengjorde min med sterk rensespray. Skylte den godt med vann. Tørket med varmepistol/hårføne, testet igjen. Alt ok. Ingen forskjell, bytt LMM. Ingen forskjell, mest sannsynlig coil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 8, 2012 Tok ut LMM uten at det gjorde noen som helst forskjell. Rengjorde både LMM og luftfilter uten effekt, ny LMM er bestilt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 13, 2012 Tok av batteriet og skiftet LMM. Litt vanskelig å få start på bilen etterpå, men da den kom så lå den fint og jevnt på tomgang. Da jeg begynte å kjøre la jeg derimot at problemet ikke var helt løst. Skifte av LMM gjorde ting bedre. Men feilen er enda ikke borte! Da jeg sleit litt med å få start på bilen så kunne jeg kjenne bensinlukt inni bilen. Her er diagnosen jeg tok etterpå VCDS-Lite Version: Release 1.0 Sunday, 12 February 2012, 15:46:10:0 Chassis Type: 8L - Audi A3/S3 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,22,35,37,45,55,56,57,75,76 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 06A-906-032-AVC.LBL Controller: 06A 906 032 AC Component: 1.8L R4/5VT 01 0002 Coding: 05600 Shop #: WSC 06435 2 Faults Found: 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent 16502 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62), Signal too High P0118 Readiness: 0000 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 1J0-907-37x-ABS.LBL Controller: 1J0 907 379 AG Component: ABS/EDS 20 IE CAN V009 Coding: 13504 Shop #: WSC 06435 1 Fault Found: 00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47) 35-10 - - - Intermittent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 15, 2012 Vanntempsensoren innbilte seg at det var -40 grader, så den er skiftet. En coil var defekt så den blir byttet i morra. Feilkoden LMM er borte nå. Krysser fingrene for at jeg har fungerende bil i morra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 15, 2012 Konverter til 2.0TSI coiler med der samme! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 15, 2012 Konverter til 2.0TSI coiler med der samme! Jaha? hvorfor er det lurt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 15, 2012 bytta 1 koil på min og da var alt borte. hørtes ut som du beskriver over her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 16, 2012 Ny coil ble satt i og bilen går bedre enn den noen gang har gjort før! Synderne var altså LMM, Coil og Vanntempmåler! Nå skal jeg ut å kose meg i snøen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...