Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med slike felger (9x20") på A6 (C6)? Hvordan fungerer de mtp. bredde etc?

Hvilken dekkdimmensjon er å anbefale evt?

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

a6 sluker fint 9x20. med 245.30.20 fks.

Men innpress er jo greit og vite :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går fint med 245/30 og 255/30 på den felgen. ET rundt 40 er helt perfekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye for svar gutter. Må se hva jeg finner av aktuelle felger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg har forstått så ville jeg holdt meg unna Beckmeister.

Kontakt dekk24.no (Moss Bil og Dekk) istedet - konge service og rask levering. Handlet flere ganger hos de!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De erfaringene eg leste med de som forhandler var dårlig. søk litt på forumet så finner du det nok.

edit: slått på streken. Men A6 4F har vel plass til ganske store dekk så 245/30 eller 245/35 ser det blir anbefalt det og 255/30. 245/35 da får du litt mer gummi og komfort vil eg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar gutter. Er det andre i Norge som leverer disse felgene/tilsvarende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ift. dekkdim. med 19" så går både 245/35-19 og 245/40-19. Førstnevnte er mest vanlig, da Audi leverer med 255/35 hvis man bestiller med 19". Jeg har 245/40-19. Bilen blir ca 1,25 cm høyere, men glippen mellom dekk og skjerm blir tilsvarende mindre. Selv har jeg felg i 8,5x19 med 38 innpress. Noe lavere enn det er jo ikke tillatt, men da tror jeg også det blir vel trangt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar Henning! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke satt 235.35.19 på a6 2,7 tdi quattro (hvis det er din bil som står i avataren), dette blir ikke pent, for lite dekk rett og slett.

A6 er levert orginalt med 255.35.19 som tidligere skrevet her, så å gå ned med to dimensjoner er mye!

Jeg gikk opp til 245.40.19 på vinterdekka, og det fyller hjulhusene perfekt.

Ang. spørsmålet i første post:

9x20 på a6 er en fin dimensjon, her kan innpresset være alt fra et50-et32 ca.

Perfekt fit er vel i området et37 med 255.30.20 eller 265.30.20

245.30.20 på 9x20 og lavt innpress som eksempelvis et32 er ok, men det blir ikke pent uten god senk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye for svar Frode!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått skikkelig lyst på disse/denne typen felger... Noen som aner hvor mange kan skaffe disse om man ikke skal kjøpe de via Beckmeister? Regner med at originale fra Audi koster en liten formue?

Takker for hjelp!

304496.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.. Men tror 18" blir lite på en A6?!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.. Men tror 18" blir lite på en A6?!?

Ja, 18" ser nok litt lite ut. Men eineste eg fant av den typen var orginale a5\s5 i 18".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke satt 235.35.19 på a6 2,7 tdi quattro (hvis det er din bil som står i avataren), dette blir ikke pent, for lite dekk rett og slett.

A6 er levert orginalt med 255.35.19 som tidligere skrevet her, så å gå ned med to dimensjoner er mye!

Jeg gikk opp til 245.40.19 på vinterdekka, og det fyller hjulhusene perfekt.

Ang. spørsmålet i første post:

9x20 på a6 er en fin dimensjon, her kan innpresset være alt fra et50-et32 ca.

Perfekt fit er vel i området et37 med 255.30.20 eller 265.30.20

245.30.20 på 9x20 og lavt innpress som eksempelvis et32 er ok, men det blir ikke pent uten god senk

Bare følger opp og bekrefter og kommenterer at jeg tror 265 på felg med ET37 kan subbe foran, men det avhenger også av felgbredde og senk. Er litt skeptisk til 9 tom selv med s-line fjærer, men justerbart subber det "nesten helt sikkert" tror jeg.

Hadde selv 245/30 20 på 9,5x20 ET43 og det subba aldri hverken foran eller bak med masse senk. Det perfekte kompromiss i mine øyne på 9x20 sommerhjul er ET40-45 og 255/30 20.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er 9x20 med ET45 og 10mm spacere foran og bak. 255/30-20 Toyo dekk. H&R 40mm senk.

Syns forsåvidt RS6-2 er knallpent i både gunmetal og sølvfarget.

Skjermbilde 2012-02-03 kl. 09.09.20.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar og tips alle sammen! Jeg driver og funderer og ser litt rundt her hva jeg til slutt skal havne ned på :-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må gjerne utdype Rune :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker neeeeeeei.

Eg og tenker det samme, men da fordi eg syns A6 fortjener 20". Men forstår folk som vil ha 18" pga litt meir gummi, komfort.

Men skal du gå for 19" så trur eg dei kan bli tøffe på, fikk litt sansen for dei felgene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt ærlig så synes jeg ikke det er så nevneverdig mye mindre komfor på 20" kontra 19"...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.