#51 Skrevet Februar 10, 2012 Takker for svar.. Hvorfor 255 kontra 245? Blir 245 for smalt på en 8,5 felg? Fordi det er plass til 255 med ET45 og da beskytter dekket felgen bedre. Nei 245 blir ikke for smalt på 8,5 tom, på en Golf 4 med justerbart hadde man vel putta 205 på 8,5 tom, men ikke noe poeng med smalere dekk enn orig. når det er plass og bilen ikke skal senkes mye. Marginal forskjell på 245 og 255/35 da, men siden du vurderer 40 profil tenkte jeg de ektra få mm med bakkeklaring med 255 vs 245 er greit å ta med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Februar 10, 2012 men ikke noe poeng med smalere dekk enn orig. når det er plass og bilen ikke skal senkes mye. Marginal forskjell på 245 og 255/35 da, men siden du vurderer 40 profil tenkte jeg de ektra få mm med bakkeklaring med 255 vs 245 er greit å ta med. Enig der, bortsett fra om man kjører på veier der man er mye plaget med sporing er det bedre med et smalere dekk. Her i Trondheim sleit jeg veldig med 255/35/19 mens det var en helt annen verden med 245/30/20. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Februar 10, 2012 Enig der, bortsett fra om man kjører på veier der man er mye plaget med sporing er det bedre med et smalere dekk. Her i Trondheim sleit jeg veldig med 255/35/19 mens det var en helt annen verden med 245/30/20. Enig på prinsippielt grunnlag, men jeg tror det er nesten kun dekkets utforming/skulder som utgjorde forskjellen i sporing, ikke den ene cm forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Februar 10, 2012 Enig på prinsippielt grunnlag, men jeg tror det er nesten kun dekkets utforming/skulder som utgjorde forskjellen i sporing, ikke den ene cm forskjell. Det er nok sant det, i tillegg var det to forskjellige merker så det kan jo ha litt å si også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Februar 12, 2012 Takker for svar gutter :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Februar 13, 2012 Enig på prinsippielt grunnlag, men jeg tror det er nesten kun dekkets utforming/skulder som utgjorde forskjellen i sporing, ikke den ene cm forskjell. Stemmer bra det, jeg har hatt dekk i samme dimensjon hvor det ene sporet noe vanvittig, mens det andre merker jeg ingen tendenser til sporing i det hele tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Februar 13, 2012 Har 255/35/19 på 8,5x19 på min bil,mener det er ET45(samme bil som du har) Sporer veldig lite. Har kjørt mye rundt i norge+mye i sverige med denne dimensjonen. ingen problem,blir samme dimensjon neste gang. Husker ikke merke på dekk,men det er ikke noe billig dekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...