#1 Skrevet Januar 31, 2012 Hallo! Bytta olje i sommer, og kjørte da på med sånn 15.000km olje. Altså ikke longlife olja som skal vare 30.000km! Nå begynner jeg å få lite olje på bilen, og eneste jeg fikk tak i var longlife olje. Hvordan er det å blande disse oljetypene? Det jeg mener, er om jeg kan etterfylle longlifeolje når når det ikke er longlifeolje på fra før av! Begge oljene er Castrol sine. 5W30. Takk for raskt svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2012 Det kan blandes, men den MÅ oppfylle vw normen som din motor trenger likevel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2012 Man skal helst ikke blande oljer, men sikkert ikke så farlig å gjøre det du beskriver... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2012 Har hørt at man ikke skal blande olje i fra forskjellige produsenter.. men og blande olje fra samme produsent skal gå bra men anbefales ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 1, 2012 Det sies vel blant produsenter osv. at forskjellige oljer ikke skal blandes, men kan ikke tenke meg at dette skal ha noe å si i praksis. Forutsetningen er at begge oljene er helsyntetiske(delsynt. og mineral skal ikke blandes). Som nevnt over bør selvfølgelig også spesifikasjonskodene være de samme (501/505/503) osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...