Pris på billakk i polen? kr/l

Anbefalte innlegg

Skal lakkere bilen min til sommeren, og fikk vite at bare lakk vil koste ca 8000kr for lakkerern.

 

Noen som vet hvor mye det koster for en liter svart base i polen, og evnt klarlakk og herder?

 

Og tror dere det er problem å frakte dette med posten? skal vist være sårbar mot kulde denne vannbaserte lakken!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva lakken koster aner ikke jeg, men jeg har en kamerat i Litauen som sier at skal du ha en profesjonell jobb (i Litauen) må du regne med å hoste opp €2000. Da snakker vi demontering av listverk, ruter, sliping, fjerning av evnt rust, lakkering i lakkboks... the works liksom - på en vanlig personbil.

 

...dersom du derimot ikke er så nøye med resultatet, demonterer og maskerer selv og syntes lakkering i en gammel garasje er greit, kan du slippe unna med 1500-2000 LTL (€400-€600)...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 - 15000 kr for proff jobb der nede har jeg hørt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå spør jeg om pris på lakken i seg selv, og ikke lakkeringsjobben. Den skal jeg gjøre i Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke lenge siden jeg fikk blandet opp en halvliter lakk hos den lokale lakkereren, og det var rød perlemorlakk blandet fra Glasurit sitt fargesortiment (det de fører der). Kom på godt under tusenlappen, så en liter svart base burde ikke koste mye over den summen. Kan sjekke for deg der i løpet av uken om du vil.

 

At det koster over 8000kr for en liter svart baselakk, klarlakk og herder høres veldig usannsynlig ut, er det det lakkereren i molde(?) påstår?

 

Forresten så er den en polakk som driver lakkverksted her på stord, jeg kan sikkert høre men han hva lakk koster både hos han og i polen. Kjenner han litt, har hjulpet med å montere dekorsett på biler han har lakkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer vel litt an på hvilken type lakk du skal ha, men er vel rundt 600kr/l for "vanlig" billakk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme erfaring som Haakon her. Blandet ut snaue 500ml med en lakk som har perlemor og metallic for rundt 800,- hos noen som fører Glasurit på Gjøvik, og de er ikke kjent for å være så altfor billige. Dette var med herder og klarlakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han sa ca 1000-1500kr pr liter lakk ( vannbasert er ferdig blandet) og 1500kr for 3 liter klarlakk. (denne kjøper han fra tyskland)

Så kommer jo litt gunning i tilleg da.

 

Edit: går nok mer enn en liter baselakk på en hel bil da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han sa ca 1000-1500kr pr liter lakk ( vannbasert er ferdig blandet) og 1500kr for 3 liter klarlakk. (denne kjøper han fra tyskland)

Så kommer jo litt gunning i tilleg da.

 

Edit: går nok mer enn en liter baselakk på en hel bil da :)

 

Normal pris det :) men, 3 liter klarlakk var i overkant da siden det kommer herder og tynner i tillegg.

Lurer mest på hvorfor lakkerern ikke blander selv samt bruker av eget klarlakk lager, da slipper jo du å betale for produkter han ikke bruker osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er priser han betaler for det han kjøper. Altså han betaler 1000-1500kr pr liter baselakk og han kjøper dunker på 3 liter med klarlakk til ca 1500kr. Ikke hva han bruker på min bil.

 

Er derfor ute etter pris PR/l baselakk og PR/l klarlakk i Polen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva lakken koster aner ikke jeg, men jeg har en kamerat i Litauen som sier at skal du ha en profesjonell jobb (i Litauen) må du regne med å hoste opp €2000. Da snakker vi demontering av listverk, ruter, sliping, fjerning av evnt rust, lakkering i lakkboks... the works liksom - på en vanlig personbil.

 

Gjorde nettop dette på en B5 Avant i Latvia, pluss retting av etpar bulker. Kom på 1200 euro. Og lakkereren trodde vi var galne som kastet bort så mye penger på en så gammel bil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å teste polsken min på lakkpris, og fant ut at et "økonomilakkesett" som består av metallisk lakk, baselakk og clearcoat koster ca 300,- litern'

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte ca. 800 kr for 2 liter candywhite fra Litauen. + alt det andre jeg trenger for en billig penge.

 

Eventuelt få det blanda i statene og sendt med Jetcarrier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok! Det høres en del billigere ut altså! Noen som vet om den tåler vanlig transport i vinter?

Skal vist være sårbar for kulde denne vannbaserte lakken!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vannbasert lakk tåler ikke frost

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk pris på 5000kr da var det med:

 

4l med polar silver metallic (dyr farge)

5l med klarlakk

5l med hærder

5l med lakktynner

4l med vann til vasking av sprøyta

 

Dette var god kompis pris, men 8000 var i det drøyeste laget

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vannbasert lakk tåler ikke frost

 

????: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

øverland tar under tusenlapen for base og ca 6-7-8-9hundre pr liter for klarlakk alt etter ka dkvalitet du vil ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vannbasert lakk tåler ikke frost

 

I dag blir ALLE bilene lakkert på vannbasert lakk : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, vannbasert lakk blir ødelagt hvis den fryser/utsettes for frost over lengre tid før den påføres bilen, med andre ord når den er flytende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk pris på 5000kr da var det med:

 

4l med polar silver metallic (dyr farge)

5l med klarlakk

5l med hærder

5l med lakktynner

4l med vann til vasking av sprøyta

 

Dette var god kompis pris, men 8000 var i det drøyeste laget

 

 

 

"4l med vann til vasking av sprøyta" hva skal du med det ?

 

lurte deg godt der han "gode" kompisen din

 

4l med polar silver metallic (dyr farge) koster det samme uansett om det er metallic eller solid base. er snakk om pearl og 3 sjikts lakk det koster mere. kun fordi da trenger du et ekstra lag med base

 

var jo og ekstreme menger da. og kvantumen er ikke i sammhold med det du kjøpte, holder jo med halvparten og 1/5 del på noe. men nå vet jeg ikke hva du skal bruke det til. og på hvor mange biler ( som det ser ut som )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag blir ALLE bilene lakkert på vannbasert lakk : rolleyes

 

Vi kjøper nå fortsatt tynnerbasert billakk på jobb, men nå lakker ikke vi akkurat så mye med dette, går helst i lastebillakk. Skal man lakke etter kravene som gjelder fra arbeidstilsynet osv så må man jo bruke vannbasert, men det er iallefall fult mulig å kjøpe tynnerbasert billakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.