Xenon i hovedlys og grøftlys

Anbefalte innlegg

Eventuelt tar du bare ut pære og ser, sett at du ikke må av med lykta som du sier:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H7 i både nær- og fjernlys :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan noen legge ut en link til både nær og fjern lys jeg bør kjøpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

55W eller 100W? Noe forskjell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For guds skyld ikke kjøp noe sterkere en 35W til nærlysa! (hvis det er xenon du skal kjøpe)

Det er nok i MASSEVIS! :)

Sjekk vvme.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

55w, 100w kan nok ødelegge reflektorene dine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, vær så snill og ikke monter xenon i grøftelysa!! :)

 

Jeg kjøpte hos Møller Skøyen (finnes helt sikkert bedre og til lavere pris andre steder, men dette er et forslag:)) http://hidconcept.com/index.php?l=product_detail&p=84. Disse gir ikke noe lys å kjøre etter, men det er jo heller ikke meningen. De gir et hvitt lys som i mitt tilfelle samsvarer med DRL lysene ( led lysene får litt annerledes farge på bildet). Får ingen feilmeldinger med disse.

 

Hos Møller kosta de 250,-, men jeg tok de med når jeg plukket ut bilen, som sagt finnes de billigere andre steder...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestilt, ble Höen pærer i grøftlys og GP Thunder 7500k i nær og fjærnlys. Gleder meg til å se hvordan det blir, høye forventninger etter det dere har fortalt!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen ned erfaringer rundt LED i parklys? var innom Biltema idag å fant noen, men er redd de er litt jalla?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Led parklys er vel helt ok det. Bare ta noen som er hvite, ikke blå.. Du vil nok få feilmelding uten en ekstra motstand montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heyyo!

 

Personelig har jeg hatt xenon i nær og fjernlys men byttet tilbake til vanlig h7. Først og fremst fordi billige xenon kitt bruker en stund på å lade seg opp. Og de skal ikke være avslått lenge før de må begynne på 0 igjen. Så på mørketiden med en del lang kjøring så var det ikke så artig å ligge bak noen i noen minutter før jeg fikk muligheten til å kjøre forbi og da går det gjærne litt fortere en 80, og da vil man ha fjernlys.

 

Kjøpte da:

PIAA Xtreme White Pluss til nærlys.

PIAA Night Tech til fjernlys

Vis du har rett sokel så kan du vurdere PIAA Xtreme White siden de har litt høyere kelvin en xtreme white pluss.

Så hadde jeg montert noen philips blue vision pluss i grøftelysene, som også kom med noen gode parklys pærer.

 

Xenon i fjernlysene lyser veldig godt, det er det ingenting å si på. Men vis du skal kjøpe xenon så ikke monter det i grøftelysene, først og fremst som nevnt før så blir du å blende mot kommende trafikk, du blit lett stoppet vis du passerer en kontroll og det får du vertfall ikke godkjent på eu-kontroll selv om det bare er å fjærne før den tid. Xenon i kjørelysene er greit, bare vær sikker på å ikke få lysene til å lyse lengere opp en hva de gjør fra før. Og vis du kjøper xenon til fjernlysene så vil jeg anbefale 35w, med min erfaring får du det til og med eu godkjent, usikker på 55w. Og til slutt vil jeg ikke anbefale noe mer en 5000k. Hadde selv montert 6000k i kjørelysene, og på våt asfalt vistes dem nesten ikke. Ble for blått.

 

Slik ser det da ut nå http://imageshack.us/g/842/img0094hj.jpg/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann..

 

Anbefaler sterkt og ikkje montere xenon i løktene.. Tro meg det øddlegere dem.

Netopp demontert løktene mine for og vaske dem, men der var det kom svære varmemærker i reflektor, og når det ble vaska, barefor det blanke vekk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hørt at xenon ødelegger lyktene før.. Hva slags lykter har du, er de gammle? Men det blir nokk xenon, har allerede bestilt :) Men ble ikke xenon i grøftlys. Ble Höen pærer.

 

Fikk også bestilt LED pærer til parklysene på ebay. Skal legge ut bilde når jeg har fått montert alt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, xenon ødelegger reflektorene dine de også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Xenon ødelegger ikke reflektorer. Det mest vanlige på xenon er 35 eller 55w, mens std halogen har 55w. Så det er nok andre ting som har ødelagt reflekorene deres !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Xenon gassutladning avgir større mengder UV-stråling enn halogen, og såvidt meg bekjent har ikke hovedlykter, selv nymoderne, et eget ozonlag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk stygge merker i reflektorene på min B7 etter xenon i tåkelysene, aldri mer. En annen ting er at reflektorer bygd for halogen kan få mye dårligere lys med xenon montert, masse strølys og ekstremt bra sikt, i 1 meter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare spytter inn her at jeg har Xenon i mine kjørelys, og de er jeg veldig fornøyd med :) sprer bra, blender ikke andre og lyser godt. Vil dog ikke anbefale Xenon i tåkelys, det er grusomt å møte folk med det.. Sitter igjen som ett spørsmålstegn etter jeg har passert dem, og tenker hvor fælt det faktisk blenda meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok xenon som gjor utslaget på lyktene mine jaa :P låg merke til at ene lyset ble gulere og gulere, og trodde det var bare skitten som fy... men neida. var nok det underlaget (er bronse farget) som kom mer og mer fram. og nå etter eg har vaska dem, så vart det jo gulere lys med 8000k en me halogen xD Drit :P enormt kjipt :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte med xenon i tåkelys i ei stund, men da forsvant reflektorene etter eit år\halvannet med 35W pærer.

Det er heilt tipp topp til utstilling\dagskjøring(pga det ser penere ut) men på kveldstid er det forferdeligt og møte biler med dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert xenon i over 10 år og har aldri opplevd at pærene har ødelagt noen reflektorer. Det finnes egne pærer for åpne reflekorer for å unngå strølys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven så kjipt.. Skulle montere led parklys som jeg bestilte på ebay. Passet ikke, var feil sokkel! Rart da jeg kjøpte pærer for Audi A4 b6 2004 modell avant.. Noen som har noen erfaringer irundt dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.