#1 Skrevet Januar 31, 2012 (endret) Trenger hjelp til å finne de "rette" lysene på en Audi A4 B6 2004modell. Vil ha xenon 6000k i hovedlys og grøftlys. Men er usikker på det der med motstand osv. Så vis noen kan hjelp meg å finne rett type så hadde det vært flott og jeg kunnet fått bestilt med engang! Mvh Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2012 Trenger hjelp til å finne de "rette" lysene på en Audi A4 B6 2004modell. Vil ha xenon 6000k i hovedlys og grøftlys. Men er usikker på det der med motstand osv. Så vis noen kan hjelp meg å finne rett type så hadde det vært flott og jeg kunnet fått bestilt med engang! Mvh Tommy Vil ikke gå for xenonlook i grøftelys? Höen har noen bra pærer som lyser veldig likt xenon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2012 Hva er fordelen med det da? Vil ikke gå for xenonlook i grøftelys? Höen har noen bra pærer som lyser veldig likt xenon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2012 Du slipper feilmelding, slipper å montere motstand, da det er helt vanlige pærer. Disse har farget glass og har vel en kelvin på ca 4000 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 31, 2012 Sånn ellers er vell fordelen med xenonkit at det ser "tøffere" ut. Negativt er at du irriterer alle som kommer mot deg pga lykten ikke er laget for xenon, du må legge opp elstra ledningsnett, ballast og motstand og så er det ulovlig. Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 31, 2012 Hva er fordelen med det da? Fordelen er at du slipper å se ut som en dust, og at du slipper å være en dust der du blender alle du møter langs veien bare fordi du skal ha noe som ser "tøft" ut: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 31, 2012 Så dere mener det enkleste og beste er å kjøpe noen pærer istede? Har dere linker til pærene og linker til noen som har testet det ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 31, 2012 Nå er ikke jeg en pærehore, men med litt kjapp Googling finner man jo bl.a. denne siden med bilder (Höen). Og ja, det er både det enkleste og det beste. Lite er verre enn å møte en kop med xenon i tåkelysene:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 31, 2012 http://Http://www.scandicshine.no forhandler også hōen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 31, 2012 Hva med GP Thunder fra Ebay? 7500K, lyser pent og diskret.. 39 kr pr sett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 31, 2012 (endret) Trenger ikke motstand, nytt ledningsnett +++ på B6 sine grøftelys. Kjører med 35w 3000k sett fra VVME i mine grøftelys uten feilmeldinger jeg Hender av og til at det ene lyset ikke tenner, men det kan være dårlig kobling eller bare fordi Kina ballastene av og til bugger. Skal du ha i hovedlysene trenger du H7 pærer i nær- og fjernlys. Tåkelysene bruker H11 pærer. Skal du ikke ha xenon i nærlysene så ikke kjøp noe billig jalla xenonlook pærer. De lyser hvitt i noen få dager og så er de gule.. Da er det bedre med vanlige halogenpærer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 1, 2012 Skal du ikke ha xenon i nærlysene så ikke kjøp noe billig jalla xenonlook pærer. De lyser hvitt i noen få dager og så er de gule.. Da er det bedre med vanlige halogenpærer. Höen Xenonmatch er ikke noe billig jalla iallefall Hatt mine i over 1 år nå, og de lyser likt i dag som de gjorde da de ble montert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 1, 2012 (endret) Trenger ikke motstand, nytt ledningsnett +++ på B6 sine grøftelys.Kjører med 35w 3000k sett fra VVME i mine grøftelys uten feilmeldinger jeg Hender av og til at det ene lyset ikke tenner, men det kan være dårlig kobling eller bare fordi Kina ballastene av og til bugger. Skal du ha i hovedlysene trenger du H7 pærer i nær- og fjernlys. Tåkelysene bruker H11 pærer. Skal du ikke ha xenon i nærlysene så ikke kjøp noe billig jalla xenonlook pærer. De lyser hvitt i noen få dager og så er de gule.. Da er det bedre med vanlige halogenpærer. På min gamle b6 så fikk jeg feilmelding med en gang tåkelyset ikke lyste lenger. Skal du ha pærer som lyser veldig godt så anbefaler jeg osram night breaker plus. Disse er også en del hvitere enn vanlige pærer og lyser sykt bra. Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 1, 2012 http://viewitem.eim.ebay.no/Xenon-HID-Light-Kit-CANBUS-Ballast-H11-6000K-35W-12V/370561624241/item Mener du trenger motstand (can bus) da mine skriker med en gang jeg ikke har noen pære i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 1, 2012 Höen Xenonmatch er ikke noe billig jalla iallefall Hatt mine i over 1 år nå, og de lyser likt i dag som de gjorde da de ble montert Jeg sa heller aldri noe om at Höen var dårlig Men det er ikke vits å kjøpe noe xenon look greier på Biltema for de lyser ikke hvitt lenge. Enten må man ha Höen eller Osram sine. Er vel de jeg har sett og prøvd som holder. På min gamle b6 så fikk jeg feilmelding med en gang tåkelyset ikke lyste lenger. Den sier ifra hvis pæren er gåen ja. Men den slår ikke ut bare fordi man har montert xenon kit (kan vel kanskje variere noe fra bil til bil). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 1, 2012 Jeg sa heller aldri noe om at Höen var dårlig Men det er ikke vits å kjøpe noe xenon look greier på Biltema for de lyser ikke hvitt lenge. Enten må man ha Höen eller Osram sine. Er vel de jeg har sett og prøvd som holder. Den sier ifra hvis pæren er gåen ja. Men den slår ikke ut bare fordi man har montert xenon kit (kan vel kanskje variere noe fra bil til bil). Det vet jeg faktisk ikke, for monterte aldri xenon i tåkelysa. Er litt i mot det kan du si. Men iom at den slår ut når pæren er gåen, som da går på motstand?, vil den da ikke slå ut på xenonkit kanskje? Slår din ut hvis du tar ut pæren? Men enig med deg at noen xenonlook uten kvalitet er ikke vits å kjøpe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 1, 2012 Jeg hadde Höen i "alle" utevendige lys på forrige Golf V'en min . De virket da jeg solgte bilen, ett og et halvt år etter montering. Sånn så det ut: Skiltlysene røk etter 6 mnd, men jeg fikk nye på garanti. Ellers ingen problemer. Ift. Xenon så blir det jo ikke den samme "fyldigheten" i lyset, men synes likevel det ser greit ut samtidig som jeg ikke risikerte pærevarsling . - Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 1, 2012 Ang. xenon i grøftelys hadde jeg dette i alle lys på min gamle B5 (nær, fjærn og grøft). Kjørte aldri med grøftelysa på samtidig som nærlys. Kun i kombinasjon med parklys. Dette så slikt ut: Her var ene LED-parklyset gåent, så plukka de ut siden jeg hadde US-Style parklys da Dette var 6000k fra vvme.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 1, 2012 GP Thunder 7500 er knall, har det i grøftelysa selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 1, 2012 GP Thunder 7500 er knall, har det i grøftelysa selv Får ikke billigere pærer med samme kvalitet! Jeg byttet de i juni/juli, og de har ikke ryki enda! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 1, 2012 Det vet jeg faktisk ikke, for monterte aldri xenon i tåkelysa. Er litt i mot det kan du si. Men iom at den slår ut når pæren er gåen, som da går på motstand?, vil den da ikke slå ut på xenonkit kanskje? Slår din ut hvis du tar ut pæren? Men enig med deg at noen xenonlook uten kvalitet er ikke vits å kjøpe.. Min slår ikke ut på xenon kitet. Hvis pæren kobles ut får jeg feil., men så lenge settet er koblet til har jeg 0 feilmeldinger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 1, 2012 Bestemte meg for å prøve Höen Xenonmatch h11 pærer i grøftlys. Så de er bestilt. Skal ha xenon i nærlys og fjernlys. Men hva skal jeg velge? Hva slags pærer passer til bilen min? Å hva tror dere om parklysene? Skal fikse us lys, så er det finest med LED eller vanlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 1, 2012 H7 i både nær- og fjernlys regner jeg med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 1, 2012 Klikk meg! Men vær 100% sikker før du bestiller. Bestiller du fra VVME kan du velge din bil for å være helt sikker på at du får riktig og ikke bestiller feil (sånn som jeg gjorde:p). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 1, 2012 Klikk meg! Men vær 100% sikker før du bestiller. Bestiller du fra VVME kan du velge din bil for å være helt sikker på at du får riktig og ikke bestiller feil (sånn som jeg gjorde:p). Hvis du skal være 100% sikker så skrur du løs de 4 skruene som holder lykta og ser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...