#51 Skrevet Februar 20, 2012 Hva med GP Thunder fra Ebay? 7500K, lyser pent og diskret.. 39 kr pr sett Kan bekrefte at GP-Thunder lyser veldig rått og er med "E" Merke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Februar 20, 2012 Dæven så kjipt.. Skulle montere led parklys som jeg bestilte på ebay. Passet ikke, var feil sokkel! Rart da jeg kjøpte pærer for Audi A4 b6 2004 modell avant.. Noen som har noen erfaringer irundt dette? Sokkelen i min heter H6W/BAX9S, jeg ble også overasket da jeg skulle bytte første gang Jeg bestillte disse i går: http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300613086068&ssPageName=ADME:L:OC:GB:1123 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Februar 20, 2012 Sokkelen i min heter H6W/BAX9S, jeg ble også overasket da jeg skulle bytte første gang Jeg bestillte disse i går: http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300613086068&ssPageName=ADME:L:OC:GB:1123 Har sikkert samme lyktene vi da, har sjekket litt ut, tror det går ant å kjøpe en overgang. Men er billigere å kjøpe nye og riktige tror jeg. Vet du hvordan de ser ut når de lyser?:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Februar 21, 2012 Satser på at de er xenon 6000k match, men man vet jo aldri Tenkte det kunne bli fint sammen med us parken! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Februar 23, 2012 Satser på at de er xenon 6000k match, men man vet jo aldri Tenkte det kunne bli fint sammen med us parken! Du får ta bilde og legge ut, så jeg får se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Februar 23, 2012 Bare spytter inn her at jeg har Xenon i mine kjørelys, og de er jeg veldig fornøyd med sprer bra, blender ikke andre og lyser godt. Siden du skrev dette i denne tråden så antar jeg at du har ettermontert xennon. Siden du da ikke har auto justering, vill passasjerer og lasting være faktorer som gjør at du blender uansett. (fartsdumper etc) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Februar 23, 2012 Dæven så kjipt.. Skulle montere led parklys som jeg bestilte på ebay. Passet ikke, var feil sokkel! Rart da jeg kjøpte pærer for Audi A4 b6 2004 modell avant.. Noen som har noen erfaringer irundt dette? Kjøpte en LMM ifra ebay.. den passet ikke til min motor, selv om det stod det.. Så er tydeligvis feilinformasjon / selger har dårlig oversikt over hva som passer hvor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Mars 5, 2012 Nå har jeg kjørt en stund med 35W xenon fra vvmw i tåkelysene i en god periode, å jeg tør å påstå at faktisk så blenda vanlig h7 mer.. ja veit det høres veldig merkelig ut, men det er nå mitt inntrykk (kan ha noe med hvordan pæra er i forhold til reflektor (misstenker at h7 pæra satt lenger bak slik at den ble mer direkte reflektert) jeg hadde iværtfall da fra tid til annen folk som blinka med lysa å styra på.. etter jeg monterte xenon har jeg ikke fått en eneste "motblink" eller noen kommentarer i det heletatt, ble også forøvrig stoppa av up for å blåse.. da på kvelden, de sa ingenting på grøftelysa da (som var tent) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Mars 5, 2012 Samme opplevde eg, kjørte til sverje på nattestid dagen etter jeg monterte xenon i tåkelysene (ca 8 timers tur) Ikke en bil blinka på meg! da mener jeg det ikke kan verr så gale 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Mars 5, 2012 Nå har jeg kjørt en stund med 35W xenon fra vvmw i tåkelysene i en god periode, å jeg tør å påstå at faktisk så blenda vanlig h7 mer.. ja veit det høres veldig merkelig ut, men det er nå mitt inntrykk (kan ha noe med hvordan pæra er i forhold til reflektor (misstenker at h7 pæra satt lenger bak slik at den ble mer direkte reflektert) jeg hadde iværtfall da fra tid til annen folk som blinka med lysa å styra på.. etter jeg monterte xenon har jeg ikke fått en eneste "motblink" eller noen kommentarer i det heletatt, ble også forøvrig stoppa av up for å blåse.. da på kvelden, de sa ingenting på grøftelysa da (som var tent) Samme opplevde eg, kjørte til sverje på nattestid dagen etter jeg monterte xenon i tåkelysene (ca 8 timers tur) Ikke en bil blinka på meg! da mener jeg det ikke kan verr så gale Blending er nå en ting... Dere vill uansett blende mtp på lasting, sving, ujevn vei etc. Det er en grunn til at det skal være automatisk justering på slike lys.. (og da mener jeg ikke tåkelys) Det som er mest skremmende er at dere kjører i mørke med tåkelys, lys som rekker kanskje 10-15m foran bilen. Hva med andre trafikanter, hvordan skal dere oppfatte de med en slik lysbruk?? Dette tyder dessverre på litt umodenhet. De fleste som kjører med en slik "kul" kombinasjon, "legger om" når gatebelysning tennes... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Mars 6, 2012 Blending er nå en ting... Dere vill uansett blende mtp på lasting, sving, ujevn vei etc. Det er en grunn til at det skal være automatisk justering på slike lys.. (og da mener jeg ikke tåkelys) Det som er mest skremmende er at dere kjører i mørke med tåkelys, lys som rekker kanskje 10-15m foran bilen. Hva med andre trafikanter, hvordan skal dere oppfatte de med en slik lysbruk?? Dette tyder dessverre på litt umodenhet. De fleste som kjører med en slik "kul" kombinasjon, "legger om" når gatebelysning tennes... Nå er det ikke sikkert at de vil blende i det hele tatt.. 1. Tåkelysene rekker like langt som nærlysene når er xenon, men sprer mye mer til siden, Så er lettere å se folk etter veien (Samt 90% av alle bilister rundt her kjører med den tåke+nærlys) 2. Automatisk justering er bare bløff, orginal xenon (også i tåkelys) blender like mye som en bil med "bare" manuell justering Når sant skal sies så føler jeg meg blendet av nyere audi og spesielt merschedes xenon lys som er orginale, i mye større grad en på "vanlig" ettermontert 35w xenon i linselys.. Nei nå får vi slutte å klage her.. det er tross alt bedre at folk ser veien de kjører på.. å klage på at alt utenom orginal xenon bare blender er bare tøys da det kommer veldig ann på montering og type lykter.. orginal xenon rekker ikke justere noen ting om du kjører over en dump alikevel å etter min mening blender i praksis like mye da det er akkurat samme type lyset.. Skal du kjøre med stor last vil jo manuell lasting fungerer på akkurat samme måte bare at du skrur på 1 knapp manuelt før du kjører.. Over fartsdumpere osv så hjelper det ikke med automatisk justering.. i det heletatt så det er ikke noe godt argument 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Mars 6, 2012 Man kommer aldri noen vei med sånne tråder som dette uansett, vi har flere gode eksempler på det! Alle har sine egne meninger rundt dette med lys og lysbruk.¨ Og bare for å få med min mening? Xenon i tåkelys? La gå, men for guds skyld, ikke bruk det sammen med nærlys, men sammen med parklys i DAGSLYS, og gjerne still de slik at de lyser godt ned i bakken. Xenon på eldre biler som ikke skal ha det? NEI 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Mars 6, 2012 Ikke se inn i lysene på møtene biler.. Følg med på veien! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Mars 6, 2012 Jeg ser aldri inn i lyset på bilene jeg møter, men 90% av de ettermonterte xenonlysene blender, uansett hvordan man vrir og vender på det. Bedre at du ser veien? Dummeste jeg har hørt. Er bedre at de som du møter ser like mye som de gjør ellers når de møter folk som ikke har ettermontert xenon i alle bauger og kanter. Egoisme, kalles det: "Jeg skal se veien bedre enn deg, så da driter jeg i at de som jeg møter ser mye mindre enn når de møter meg enn andre". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Mars 6, 2012 Er ganske mange som ikke har skjønt at tåkelysa ikke hjelper en dritt.. Hvorfor skal du se det som er rett ved siden av bilen, når du har passert det leenge før du rakk å reagere uansett... Så det argumentet med at man ser bedre er nok også en bløff, for å dekke over at det jææævlig kult å ha på alt av lys samtidig.. Og siden andre kjører med tåke+nær rundt omkring, så kan jo jeg gjøre det å. For jeg er hvertfall ikke noe dårligere.. Hva faen? Mange andre kjører i 200 på motorveien, så da skal jaggu jeg å .. Men ja, det er mye orginal xenon som er jævlig skarpt, som feks Merc sine.. Ang høydejusteringa så ser jeg at på BMW'n min så regulerer den lysa ved hver enda dump. Men såklart er det ikke nok til å hindre "flasing" mot andre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Mars 13, 2012 Hvorfor ikke bare kjøpe LED til grøftelysa ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet Mars 14, 2012 De sier at original xenon har automatisk justering, men hvordan virker egentlig dette? Jeg blir daglig blendet av flere biler med original xenon.. Nå skal jeg ikke jeg garantere at dette er originalt, men det er hvertfall ikke halogen lykter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet Mars 14, 2012 De sier at original xenon har automatisk justering, men hvordan virker egentlig dette? Jeg blir daglig blendet av flere biler med original xenon.. Nå skal jeg ikke jeg garantere at dette er originalt, men det er hvertfall ikke halogen lykter Hvis gyroen er på tur, så blir du blendet. Ser flere slike hver dag... Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet Mars 15, 2012 De sier at original xenon har automatisk justering, men hvordan virker egentlig dette? Jeg blir daglig blendet av flere biler med original xenon.. Nå skal jeg ikke jeg garantere at dette er originalt, men det er hvertfall ikke halogen lykter Den justerer lysa etter hvor mye last du har baki bilen. Er samme funksjon som de fleste nyere biler med halogen har den vribryter'n du justerer høyde på lysa med, bare at det er automatisk, fordi xenon er mye skarpere.. Jeg ble blenda av alt og alle omtrent med Golfen, men i den satt jeg lavt, og bilen var veldig lav.. Vet ikke hvordan du og din bil er men.. Men det er mye skarpe lys på veien ja... Og det er meega ubehagelig å møte, så det burde man selv tenke på når man har på hele juletre forran.. SPESIELT på våt og mørk vei.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...