A4 2.0 tdi fjusker, rar og starte!

Anbefalte innlegg

Hallo. Har lest gjennom mange tråder her nå.. Bilen min den fjusker når man starter opp( akkurat som 1-2 glødeplugger er defekt) og går litt skjelvent på tomgang! Dette er en 2.0tdi 140hk 06 mod. Så leste eg en som fikk stopp og hadde sjekket dieselen inn på motor og den var meget mørk, det viste seg og være olje fra ein dieselpumpe( litt usikker va den heter) bak på toppen som blandet seg med dieselen, og eg har sjekket diesel på bilen min og den var mørk hos meg og!! Legger ved bilde av diesel på bilen og ny diesel! Tror dere at det er sjedd det samme på min?? Bare kom med forslag;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ikke bra ut, så tanken streifer meg at du kan ha opplevd det samme !

Får evt håpe du har motor, girkasse og styringselektronikk-dekning på forsikringen din ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur det sitter ei mate pumpe i enden på toppen, den er i lag med vacum pumpen, det kan ver innvendi lekasje der, vis eg ikkje tar feil,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tandem pumpen du sikter til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ikke bra ut, så tanken streifer meg at du kan ha opplevd det samme !

Får evt håpe du har motor, girkasse og styringselektronikk-dekning på forsikringen din ;)

Har jo if super kasko da, der inngår motor og drivverkskade!! Men vis eg tar dette på skade forsikringen, detter bonusen min ned da? Kan sikkert finne ut selv å da men vis noen viste de..... :P bilen går jo heilt som det skal skal ellers men litt ruskete å starte:/ tandem pumpen min har et tre sifra nr : 513 står det! Og i eine tråden eg leste, leste eg at pumper med nr under 540 så var dem dårlige!! Stemmer dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo if super kasko da, der inngår motor og drivverkskade!! Men vis eg tar dette på skade forsikringen, detter bonusen min ned da? Kan sikkert finne ut selv å da men vis noen viste de..... :P bilen går jo heilt som det skal skal ellers men litt ruskete å starte:/ tandem pumpen min har et tre sifra nr : 513 står det! Og i eine tråden eg leste, leste eg at pumper med nr under 540 så var dem dårlige!! Stemmer dette?

Ut ifra hva jeg har lest i den andre tråden, stemmer det ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mister ikke bonus ved motor og drivverksskade ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men for det om du ikkje har den dårlige så kan jo ting sje, er vel ikkje den stor kostnadden med ei ny sånn? ta dele nr og legg inn på e-bay

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men for det om du ikkje har den dårlige så kan jo ting sje, er vel ikkje den stor kostnadden med ei ny sånn? ta dele nr og legg inn på e-bay

Skal se etter;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er ny pumpe bestilt:) får håpe det går fort til eg får den, slik at eg får reingjort diesel systemet og montert ny:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er ny pumpe bestilt:) får håpe det går fort til eg får den, slik at eg får reingjort diesel systemet og montert ny:p

Høres bra ut! :)

Bare pass på å rengjør enormt godt rundt der du skal jobbe, før du begynner å løsne noe.. Får du et par støv\sand-korn inn i rett kanal til dieselen, så trenger du plutselig nye dyser samtidig..! Å de er, som du kanskje vet, dyyyyre!..hehe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe nytt her da.? :) Har fått pumpa mi nå, å det var rett pumpe og rett nummer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo!! Glemt helt denne tråden:) jada fikk pumpen og den er skiftet:) nå er det bare diesel i tanken: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo!! Glemt helt denne tråden:) jada fikk pumpen og den er skiftet:) nå er det bare diesel i tanken: haha :

Godt og høre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.