#1 Skrevet Januar 31, 2012 Hei. Trenger litt hjelp ang girkassen min. 6trinns manuell fra S4 V8. kode CMG. Girkasen er montert i Audi Urquattro. Har laget meg oljekjøler i vingen bak som var tiltenkt girkassen. Noen som veit arbeidstrykket på denne oljepumpen? Må nok også kjøre termostat på dette, da kjøleren i vingen er rimelig stor. Er redd girkassen ikkje oppnår arbeidstemp uten. Kan eg da stenge oljen ved kaldkjøring eller må pumpen få sirkulere inn igjen i kassen? Er det tannhjulspumpe eller noe lignende vannpumpe som egentlig bare "visper" sirkulasjon? Og øker sirkulasjonen med motor turtall eller fart på utgående akslinger? Litt mange spørsmal på ein gang her kansje men håper noen kan svare på dette:) Har sett litt diskusjoner om denne oljepumpen på forumet men ingen klare svar på akkuratt dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 1, 2012 Du bør ikke stenge for olja.Jeg har mont en sånn kasse i en s6(2.2).og sjekket opp litt rundt det.Snakket med en på Nbs som har peiling på gir,og han hadde vært borti kasser som hadde revnet pga plugging av oljetrykket. Mvh Kjetil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 7, 2012 Takk for svar Kjetil. Da har eg fått delvis svar på det eg lurte på, selv om svar på arbeidstrykk og funksjonen på pumpa gjenstår. Håper nokon kan svare på dette så prosjektet kan fortsette der det stoppa opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 7, 2012 Funksjonen er jo at den pumper olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 7, 2012 Takk for svar Kjetil. Da har eg fått delvis svar på det eg lurte på, selv om svar på arbeidstrykk og funksjonen på pumpa gjenstår. Håper nokon kan svare på dette så prosjektet kan fortsette der det stoppa opp Må jo ikke stenge for olja, det er ikke oljekjøleren som er den primere funksjonen i disse. Den trykksetter også smøringa til flere lager og drev. Da må du koble termostaten slik at olja går direkte tilbake uten om kjøleren da i alle fall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 8, 2012 Må jo ikke stenge for olja, det er ikke oljekjøleren som er den primere funksjonen i disse. Den trykksetter også smøringa til flere lager og drev. Da må du koble termostaten slik at olja går direkte tilbake uten om kjøleren da i alle fall Ser dei selger forskjellige olje termostater på summit. Både slike som stenger og som sirkulerer internt ved kald olje og som styrer det ut til ekstern tilkobling til oljekjøler ved oppnådd temperatur. Har du noe hidden eller formeining om oljetrykket på dette? Er det snakk om litt sirkulasjon (0,2-0.3bar) eller flere bar trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 9, 2012 Ser dei selger forskjellige olje termostater på summit. Både slike som stenger og som sirkulerer internt ved kald olje og som styrer det ut til ekstern tilkobling til oljekjøler ved oppnådd temperatur. Har du noe hidden eller formeining om oljetrykket på dette? Er det snakk om litt sirkulasjon (0,2-0.3bar) eller flere bar trykk? Det vet jeg ikke men det må jo vere litt trykk ettersom det sprekkker viss du plugger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...