#26 Skrevet Februar 2, 2012 Federal strekker seg mye penere enn disse plastkopiene av noen dekk som Nankang gjør. Ikke de jeg har iallefall. Mulig jeg har "felgbeskyttelseskant"? Her ser man hvordan 215/40 Federal SS-595 strekker seg over 10" felg.. Longshot bilde, men det der er IKKE fin strekk. Dekksiden har skikkelig U-form 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Februar 2, 2012 Ikke de jeg har iallefall. Mulig jeg har "felgbeskyttelseskant"? Her ser man hvordan 215/40 Federal SS-595 strekker seg over 10" felg.. Longshot bilde, men det der er IKKE fin strekk. Dekksiden har skikkelig U-form Kanskje bedre om du hadde hatt 35 profil? maybe:P Får se hva det blir når den tid kommer takk for alle svar hvertfall, folkens:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Februar 2, 2012 Det sto Federal (255/40-19) på A8´en da jeg kjøpte den. Har sjelden vært så redd for å kjøre bil på vått føre, det var de verste dekkene jeg noensinne har hatt . De havnet i nærmeste søppelkasse. Satt på Pirelli (samme dim), og bilen ble en helt annen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Februar 2, 2012 Kjørte på Federal SS 595 225/40 på en golf 4 for en del år siden, det fungerte kjempe bra for min del. I forhold til landsail eg prøvde ei stund var dette jo nesten premiumdekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Februar 2, 2012 Ikke de jeg har iallefall. Mulig jeg har "felgbeskyttelseskant"? Her ser man hvordan 215/40 Federal SS-595 strekker seg over 10" felg.. Longshot bilde, men det der er IKKE fin strekk. Dekksiden har skikkelig U-form http://i27.photobucket.com/albums/c179/SpeedIsEverything/E36n/IMG_4756.jpg Ikke det beste bildet her heller, men sånn ser det ut på Passaten til dama: 195/45 på 9" felg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Februar 2, 2012 Ser ut som at du hadde fått samme type strekk som meg hvis felgen din hadde vært litt breiere. Nankang får ikke denne "U" formen, ref. bilen til Sindre Fiskeristrand. Det ser tusen ganger bedre ut imo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Februar 2, 2012 nankang får typisk J strekk.. STYGT! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Februar 2, 2012 Må nok dessverre si meg enig med Moen her, altså. Nankang kan strekke seg pent, men da må strekken være moderat. Synes Federal strekte seg penere. Dunlop er nok det jeg har hatt som har strekt seg penest, sammen med Toyo. Dunlop: Og Toyo: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Februar 2, 2012 Toyo var fin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Februar 2, 2012 Achilles: doggy : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Februar 2, 2012 Hva er det vi diskuterer her nå, pen eller ikke pen strekk? Er ikke poenget å få mest mulig felg på minst mulig dekk? Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Februar 3, 2012 nankang får typisk J strekk.. STYGT! Her er det jo ikke antydning til J-strekk? 215/35 på 9.5" felg. Achilles: doggy : Det der så veldig bra ut. Smale eller brede dekk? Hva er det vi diskuterer her nå, pen eller ikke pen strekk? Er ikke poenget å få mest mulig felg på minst mulig dekk? Fabian Nei, poenget er å få det til å se pent ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Februar 3, 2012 Trodde poenget med dekk var å holde bilen mest mulig på veien jeg, men da har jeg bommet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Februar 3, 2012 Her er det jo ikke antydning til J-strekk? 215/35 på 9.5" felg. http://wrongfitmentcrew.files.wordpress.com/2010/07/stretch215.jpg Da har vi nok forskjellig "strekksmak", Tore, for det der er ikke en pen strekk i min bok:p Du har ikke et bedre bilde? Hva er det vi diskuterer her nå, pen eller ikke pen strekk? Er ikke poenget å få mest mulig felg på minst mulig dekk? Usikker på om du er seriøs eller spøker, men for meg er ikke poenget å få minst mulig dekk på en breiest mulig felg, ihvertfall. Idiotstrekk ser ikke bra ut, og ikke er det kult å miste dekket mens man kjører heller: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Februar 3, 2012 Da har vi nok forskjellig "strekksmak", Tore, for det der er ikke en pen strekk i min bok:p Du har ikke et bedre bilde? Hehe..okok. For å si det veldig enkelt så synes jeg pen strekk er når veggene er helt rette istedet for den U/J-formen. Federaldekkene har derfor stygg strekk, synes jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Februar 3, 2012 Eg hadde Federal på min MK4 GTI, og det var aldri noe problem på den iallefall. Ikkje spesiellt støysvakt, men bedre enn Nankang som vi hadde på den andre bruksbilen. Federal er et bredt dekk, men blir fin strekk på 35profil Men har du råd til å legge på et par lapper, so kjøp TOYO, dem er bra på alle områder bortsett fra levetid Om ikkje det er et alternativ har eg kjørt på Falken Ziex sesongen som var, og det var bedre enn Nankang og strekken på mine 17" var pen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Februar 3, 2012 Hehe..okok. For å si det veldig enkelt så synes jeg pen strekk er når veggene er helt rette istedet for den U/J-formen. Federaldekkene har derfor stygg strekk, synes jeg Det som gjør at Nankang blir stygt, er at strekken er kun på dekksiden og ikke jevnt over hele, og derfor det lett får denne J-formen også Også trekker det ikke opp at Nankang suger å kjøre på heller. Hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Februar 3, 2012 Det der så veldig bra ut. Smale eller brede dekk? De er smale Er som nankang, men mye penere strekk.. er 225/35 på 9" der.. På 3BGen jeg hadde med 20" Oz Opera så hadde jeg nankang på 2 felger og achilles på 2. Achilles hadde mye penere strekk IMO minuset er at de ikke finnes i alle dimensjoner.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Februar 3, 2012 Vet ikke om dere har hørt om Goodyear og Dunlop, men dem gir meget godt veigrep(!) i tillegg til pen strekk om det skulle ha noe som helst å bety. Ja, det var litt sarkastisk Falken ziex og toyo er også greie, men litt glatt når det er våte veier. Uansett så ville jeg ha gått MINST 2 hakk over Nankang. Og til dere som har kjørt på Nankang, og det har gått "helt fint". Det går også "helt fint" å kjøre en 85 mazda 323, men det gjør det ikke til en bra bil fordiom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Februar 4, 2012 Er detta "pen" strekk gutta? Yokohama 195/50-15 på 7.5" Kjenner jeg ikke forstår bæret når dere prater om U og J og Æ-strekk. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Februar 4, 2012 Kjørt flere sesonger med Federal ss-595 i 205/40-17" og må si meg meget godt fornøyd med de både på tør og våt vei, kommer nok til og kjøpe federal igjen neste gang også min erfaring med nankang sommer dekk er at de støyer fælt og er glatte både tør/våt vei og nankang vinterdekk er ubruklig på norske vinter veier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...