#1 Skrevet Februar 1, 2012 Passaten min har hatt en romlelyd den siste tiden, som jeg antar kommer fra drivverket. Høres litt ut som om hjullageret er gåent, men lyden er litt mer dyp og romlende enn "skjærende", hvis det gir mening. Det har heller ingen ting å si om jeg svinger, slik som hvis lageret er gåent. Begynner å høre det i ca. 50 km/t og det er hørbart opp til ca 100 km/t hvor man ikke kan høre det lenger. Lyden er ikke avhengig av turtallet, kun av hastighet. Har prøvd å høre om noen av drivleddene ute er gåene, men kan ikke høre noen klikking på fullt utslag. Kan dette være de indre drivleddene som modne for utskiftning kanksje? I sommer byttet jeg hjullager på venstre side(på verksted) og ytre drivledd på høyre side. Forslag mottas med takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 1, 2012 Hjullager 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 1, 2012 da er det sikkert hjullageret på høyre side: ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2012 da er det sikkert hjullageret på høyre side: ) Har jo vært borti den tanken, men når jeg sitter inni bilen høres det faktisk ut som om lyden kommer fra venstre side... Dersom hjullageret var gåent, ville ikke da lyden også blitt svakere/sterkere når bilen krenger mot venstre/høyre? Slik var det ihvertfall før jeg skiftet det andre lageret... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 27, 2012 Tenkte bare jeg skulle oppdatere denne... Problemet ble løst ved å skifte det samme hjullageret om igjen Viste seg at verkstedet hadde montert dette feil, slik at det ble slitt alt for fort! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...