A4 B6 1.8tq er tungstartet uansett om den er varm eller kald.. AVJ motor..

Anbefalte innlegg

Har en 2001mod A4 B6 1.8TQ med AVJ motor.. Å så er den blitt veldig tungstartet i d siste.. Må file flere ganger for at den skal starte.. Men når den har startet så er alt sånn det skal være.. Hva en liten periode på kanskje 2 dager den plutselig hva helt fin, men nu er den vanskelig igjen.. Noen som har noe ide på hva som kan være feilen? Er nytt red top batteri.. Å har prøvd å bytte bensinpumpe, men det hjalp ikke..

 

Noen som har vært borti dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjølevæsketemp føler. Evnt. Feilkoder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjølevæsketemp føler. Evnt. Feilkoder

 

Okay.. har ikke vag com, men skal kjøpe meg det.. Hvis det er kjølevesketempføleren burde ikke bilen tulle under kjøring osv å?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde problem med crank shaft positon sensor. bilen va tongstarta til tider. har ikkje hatt problem etter at den blei bytta.

står i område rundt ventilasjon på blokka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant som du sier. Denne kan også kødde. Veivsensor får bilen din til å rote under kjøring. Men merker det ikke på temp sensor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder en knapp på veivsensor jeg også! Min måtte byttes på akkurat samme motor for to år siden. Veldig enkel reparasjon, selv om selve sensoren kanskje er litt overpriset (8-900kr). Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter litt med min Passat 1,8 uten turbo. Noen som vet hva det kan være?

Når den er kald, så tenner/starter den med en gang, men så hoster og harker den litt før den stopper.. Må ruse den opp så fort jeg har startet den, og da holder den seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm ska få sjekket dette.. takker for svar.. Har ingen feilmeldinger i displayet, å bilen fungerer helt fint når den går.. Men er jo irriterende at den ikke starter med en gang.. Kommer disse opp i vag com hvis det er feil med tempsensorn eller veivsensorn? Passer AEB sin veivsensor å tempsensorn i min AVJ motor? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter litt med min Passat 1,8 uten turbo. Noen som vet hva det kan være?

Når den er kald, så tenner/starter den med en gang, men så hoster og harker den litt før den stopper.. Må ruse den opp så fort jeg har startet den, og da holder den seg.

 

Kan tenke meg Kalstartmotorn :) Siden du må holde gass for at den skal få den ekstra lufta den trenger når den er kald, så er det nok kaldstartmotoren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan tenke meg Kalstartmotorn :) Siden du må holde gass for at den skal få den ekstra lufta den trenger når den er kald, så er det nok kaldstartmotoren..

 

Takk for svar.

Er dette en dyr sak? Enkel å bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Er dette en dyr sak? Enkel å bytte?

 

Er enkel å bytte.. Men hva den koster vet jeg ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan tenke meg Kalstartmotorn :) Siden du må holde gass for at den skal få den ekstra lufta den trenger når den er kald, så er det nok kaldstartmotoren..

 

Kaldstartmotor? Kaldstarten er programmert inn i styreeneheten;) ingen kaldstartmotor som på gamle motorer her.

 

Men jeg ville lest av måleverdi på kjølevesketemp når du skal starte. Se om den er reel:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kaldstartmotor? Kaldstarten er programmert inn i styreeneheten;) ingen kaldstartmotor som på gamle motorer her.

 

Men jeg ville lest av måleverdi på kjølevesketemp når du skal starte. Se om den er reel:)

 

Heisann.

 

Hva mener du er feilen her? :)

Tar imot alle tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kaldstartmotor? Kaldstarten er programmert inn i styreeneheten;) ingen kaldstartmotor som på gamle motorer her.

 

Men jeg ville lest av måleverdi på kjølevesketemp når du skal starte. Se om den er reel:)

 

Ja, det er mulig det.. Han sa ingenting om hvordan modell han har så..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

 

Hva mener du er feilen her? :)

Tar imot alle tips.

 

Men du får lage deg en ny tråd, dette er min tråd.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynte å blande litt biler her:P

 

Men til trådstarter; Les av måleverdi på motor omdreninger, og kjøleveske i det den er tungstartet.. hadde startet der hvertfall:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynte å blande litt biler her:P

 

Men til trådstarter; Les av måleverdi på motor omdreninger, og kjøleveske i det den er tungstartet.. hadde startet der hvertfall:)

 

Må få kjøpt meg vag com så æ kan gjøre det. :)

Hvor kjøper jeg vag com? Å hvilken versjon må jeg ha?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da hva bilen iorden igjen.. Hva kamsensoren som hva ødelagt.. Da hva det fint å ha masse deler liggende.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.