Erfaringer med rimelige lavprofil vinterdekk noen?

Anbefalte innlegg

Noen som har tips om rimelige lavprofildekk som funker greit?

 

Skulle hatt i dimensjonen 215/45 17. Både pigg og piggfritt er av interesse :)

 

 

MVH Sven

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tips om rimelige lavprofildekk som funker greit?

 

Skulle hatt i dimensjonen 215/45 17. Både pigg og piggfritt er av interesse :)

 

MVH Sven

 

Rimelige vinterdekk fungerer vel ikke greit, dessverre...og i hvertfall ikke med lavprofil, fordi dette da er europeiske dekk tilpasset slaps i Paris :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bedre enn å kjøre på felgen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 224/40.18 nankang sv2 og er veldig possitivt overaska, i mye snø og mye slaps blir dem litt ustabile, men på snø og is fungerer det utmerket ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv Nankang SV2 i 205/45-17, og er faktisk positivt overrasket over hvordan dekkene fungerer tatt prisen i betraktning.

Har kjørt med forskjellige modeller av Nokian Hakka også, så sammenligningsgrunnlaget er tilstede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :)

Da ser det ut til at Nankang Sv-2 kan være et prisverdt valg :)

 

Lavprofil og vinterføre er ikke optimalt uansett, så burde gått for 16" hjul, men har et sett 17" felger som jeg tenkte å ha som "pen-vinterhjul".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :)

Da ser det ut til at Nankang Sv-2 kan være et prisverdt valg :)

 

Lavprofil og vinterføre er ikke optimalt uansett, så burde gått for 16" hjul, men har et sett 17" felger som jeg tenkte å ha som "pen-vinterhjul".

 

Men det er SINNSYKT stor forskjell på et europeisk lavprofil vinterdekk og f.eks Nokian Hakka R også da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig viktig å se på hastighetskoden når dere kjøper billigdekk. spes på vintern... Det er som alle sier, mange er laget for alle andre land enn de i norden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sukk... håper du har kasko...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sukk... håper du har kasko...

 

Takk for et nyttig innlegg!: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører på 225/45/17 nokian d3wr og synes de er helt supre. Ikke like ekstreme som Hakka R, synes ikke de er noe særlig på tørt. Har kjørt på Nankang, mulig folk her inne synes de er ok men jeg har aldri kjørt på glattere dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også gode erfaringer med sv2 på tyngre audier.

Ikke fullt så bra når du går ned i dim på mindre og lettere bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et nyttig innlegg!: bh :

 

 

 

Det er et meget nyttig innlegg faktisk. Men for å svare litt mer, har stått diverse drittdekk på biler jeg har kjøpt, og ved første antyding til snø, is og slaps, har jeg byttet dem ut med en gang. Billigdekk kontra kvalitetsdekk på vinter kan sammenlignes med å ha 2wd eller 4wd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et meget nyttig innlegg faktisk. Men for å svare litt mer, har stått diverse drittdekk på biler jeg har kjøpt, og ved første antyding til snø, is og slaps, har jeg byttet dem ut med en gang. Billigdekk kontra kvalitetsdekk på vinter kan sammenlignes med å ha 2wd eller 4wd.

 

Skrev egentlig et syrlig innlegg med noe om det å lære far sin å lage unger, men får ha den til gode. Du lærte meg iallfall at det er meget nyttig med innlegg som kun inneholder sarkastiske kommentarer.

 

Takk til dere som kom med svar på det jeg lurte på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett at folk har både negative og positive erfaringer med Nankang vinterdekk, men min erfaring er dessverre den samme som med Nankang sommerdekk - livsfarlig, og aldri mer.

 

:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid etterstrebet å ha gode merke-dekk, spesielt på vinter, men nå har jeg quattro og begynner å bli så gammel at jeg kjører etter paragraf 3 i vegtrafikkloven så tror det skal gå bra denne gang også. Grunnen til budsjettvalget er at jeg skrapte kontoen for å kjøpe en bil en bra bit over budsjettet, har satt meg på skolebenken igjen og lånekassen betaler større deler av lønna mi, og er for forfengelig til å kjøre rundt med 15" stålfelg med pigg (som står på bilen nå :( ) og jeg har et sett 17" felger som ikke har dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi har demontert en del splitter nye billigdekk fra f.eks dekkonline i vintersessongen :) Dekk er ingenting å spare på, da kjøper du heller en billigere bil!

Men kan du bruke 225/45R17 er dunlop graspic grhds3 et at de bedre dekkene i budsjett klassen :)

Hvilken pris hadde du sett for deg å betale?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kjøper du kvalitetsdekk brukt - mye bedre det enn å kaste bort pengene på nye drittdekk. Hadde Quattro når jeg hadde Nankang jeg også, det samme med ABS, men det hjalp ikke stort. Moro når man skulle kjøre litt inspirert, for da trengte man ikke så mye pulver - farlig ellers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår at det er kjipt med 15" på vinteren, og at det ER dyrt med 17" vinterdekk. Selv kjøpte jeg 15" conti ice contact til passat bruksbilen (selv om jeg har 17" felger liggende klare) og 16" blizzak ws70 til s4'n. Bedre at det sitter godt på veien enn at der ser bra ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så dårlig stelt asså, jeg kjøper kvalitetsdekk igjen til høsten. Vil bare ha noe hjul som ikke skjemmer S2en så jævlig som de rustne stålfelgene som fulgte med frem til våren. Uten å måtte selge sommerbilen for den grunn. Går hovedsaklig på asfalt uansett og jeg har ikke noe imot å lære meg å kjøre Quattro i slowmotion. Vil nesten påstå det er tryggere ;) Kjøre etter forholdene må man gjøre uansett, og det inkluderer veigrepet.

 

Jeg burde valgt en helt annen topic. "Hvilket billigdekk er minst dårlig" eller noe. Jeg vet like godt som dere at man får sånn ca hva man betaler for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Khumo er helt OK, vet at Bridgestone også prøver å prise seg litt under de andre premiummerkene. Om det er piggfri du skal ha, så styr unna de med hastighetsmerking ment for tyske veger.

 

Marangoni, Aurora, Nexen, Nankang osv er som å kaste pengene ut glaset. Ubrukelig på alt annet en berr vei, der er dem bare dårlige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempefornøyd med mine nankang dekk, både sommer og vinter. Hadde nesten nye nokian hakka på bmwen i fjor, helt greit men ikke noen merkbar forskjell fra SV2. Da kjørte jeg mest på vinterdekke, og noe slaps/salta veier. Sier ikke at man ikke kan måle forskjell i bremselengder, for det kan man nok. Og er uhellet ute så er et par meter kanskje forskjell på liv og død.

 

Et dekk jeg aldri mer skal ha er Wanli Snowgrip, de er livsfarlige. Hadde de på en Passat 4M jeg hadde for noen år siden, jeg snurret trill rundt på vei hjem fra dekksjappa (Megahjul) Byttet den gang også til nankang sv2 og hadde aldri problemer resten av den tiden jeg hadde den bilen (3år)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner meg ikke på dere som har så problemer med Nankang, har NS2 på turbo VR6 en min å dere kan komme hvem som helst å prøve den på en smal svingete bygdevei, det er et grep som er utfor min forstand,

dessuten var jeg i tyskland med den, da med 225/35.18 lå i 210 å kjørte rett inn i en tordenbyge, uten antydning til vann planing, slakka bare ned til 170 med ca 2 cm vann på veien.

Nei Test ut de vinterdekka du, å kjør etter grep, så kan du gi oss en tilbakemelding på hvordan de var.

 

Da kjøper du kvalitetsdekk brukt - mye bedre det enn å kaste bort pengene på nye drittdekk. Hadde Quattro når jeg hadde Nankang jeg også, det samme med ABS, men det hjalp ikke stort. Moro når man skulle kjøre litt inspirert, for da trengte man ikke så mye pulver - farlig ellers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner virkelig ikke dere som ikke skjønner oss som synes Nankang er et dårlig dekk. Noen liker Nankang, men da har man tydeligvis aldri kjørt med et dekk som har litt mer kvalitet. Jeg hadde Nankang sist vinter, og min erfaring er at det er et ufattelig dårlig dekk som er direkte livsfarlig å kjøre med - og med sommerdekkene er det praktisk talt det samme.

 

Er det virkelig så vanskelig å skjønne at noen ikke liker det (av gode grunner) og at noen nærmest tilber Nankang? Jeez...

 

Prøv noen dekk med bedre kvalitet og se om grepet blir dårligere eller bedre da. Du får ihvertfall ikke dårligere grep, og grepet du nå har tror jeg ikke du skal takke Nankang ene og alene for, samme om du er i Tyskland eller Usbekistan;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.