Erfaringer med rimelige lavprofil vinterdekk noen?

Anbefalte innlegg

Jeg har 225,40,18 Kumho piggdekk og har ikke hatt noen problemer :) Ikke støyer de noe særlig heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører på nankang sv2 på passaten min nå. og hadde og dette på 2wd caddyen jeg hadde på gamle jobben.

uten tvil noe av det bedre jeg har kjørt på når det kommer til billig dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjertelig takk for mange gode svar :)

Et spørsmål til som det sikkert er delte meninger om, er det forskjell på Nankang SV-2 som du kjøper hos Dekkonline eller hos en lokal forhandler? Hvor har dere som har gode erfaringer handlet deres SV-2 sett?

Jeg har handlet en del sommerdekksett hos dekkonline, men har alltid kjøpt vinterdekk lokalt pga en del meninger om dette. Burde vel være andre modellnavn hvis det skal være forskjell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte mine på dekkonline.

tror ikke det er noe forskjell på hvor du kjøper hen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he du er morsom og,

du virker som om det bare er du som har kjørt på dyre dekk, som om ikke vi har prøvd Continental Premium Contact 2 å andre premium merker, men hvorfor betale 4 dobbel pris for dekk når man kjører rundt i 40 kmh i kø uansett?

Skjønner virkelig ikke dere som ikke skjønner oss som synes Nankang er et dårlig dekk. Noen liker Nankang, men da har man tydeligvis aldri kjørt med et dekk som har litt mer kvalitet. Jeg hadde Nankang sist vinter, og min erfaring er at det er et ufattelig dårlig dekk som er direkte livsfarlig å kjøre med - og med sommerdekkene er det praktisk talt det samme.

Er det virkelig så vanskelig å skjønne at noen ikke liker det (av gode grunner) og at noen nærmest tilber Nankang? Jeez...

Prøv noen dekk med bedre kvalitet og se om grepet blir dårligere eller bedre da. Du får ihvertfall ikke dårligere grep, og grepet du nå har tror jeg ikke du skal takke Nankang ene og alene for, samme om du er i Tyskland eller Usbekistan;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he du er morsom og,

Mer moro at du snakker rundt deg selv;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har kjørt yokohama ig20 i 3 år...fantastiske dekk,byner å bli vel etter 2sesonger...yokohama kjører goodyear's gamle mønster og gummiblanding...kjører 225/45/17...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter splitter nye conti wintercontact 5 på b8'n til fattern og det sitter ikke akkurat noe bedre enn nankank sv2, heller dårligere også når det kommer til bremsing.

nå har det snødd en del her på østlandet i helga og absolutt ikke noe problem med mine nakang, fortsatt veldig fornøyd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med all mulig respekt, det blir mest flaut å hevde at du ikke merker forskjell på Hakka og Nankang. Det er faktisk to dekk som scores i hver sin ende av skalaen i stort sett alle dekktester jeg har sett. Skjønner at det er en prisvurdering med i bildet, men...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri prøvd Hakka, men conti som også kommer bra i de fleste tester.

nå er b8 en litt tyngre bil så att det bremser dårligere er ikke så rart, men jeg er fortsatt veldig imponert over nankang.

Nå er mine helt ferske og det har heller ikke vert veldig kaldt enda, så det har nok noe betydning, men ikke vert noe problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører yokohama ig30 nå på Minien og de er helt kurante på snø.

Oppleves som veldig myke på bar asfalt og håpløse på hålke (is).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen liker Nankang, men da har man tydeligvis aldri kjørt med et dekk som har litt mer kvalitet.

Så du snakker for alle?

Jeg har kjørt Nokian Hakka i forskjellige varianter, og mtp. pris er SV2 et fullt og holdent verdig alternativ.

SV2 er naturligvis ikke like bra, men langt ifra ubrukelig som noen her får det til å høres ut som.

Kjører man med hue og følger trafikkmønsteret med blikket litt lenger frem enn panseremblemet så er det ikke ofte man må hogge på bremsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, snakker fra min egen erfaring - står det noe annet noe sted, egentlig? Kan godt sjekke hva Nankang dekkene jeg hadde heter for noe, om det skulle ha noe å bety for deg. Den som ikke tror på meg kan godt få prøvekjøre dekkene også, ettersom jeg har "spart" på de for stålfelgene sin skyld. Veit Morten Ø. hadde Nankang to ganger på rad (eller så), og det med to vidt forskjellige erfaringer.

Kjører med Continental på Mercen med null problem i det hele tatt, og dette er dekk som snart er 5år gamle.

Forøvrig fint med forlenget bremselengde den dagen man møter på en distré fotgjenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står ikke at du gjør det, nei, men når du skriver at personer som synes nankang er bra dekk ikke kan ha kjørt dyrere vare - ja, da tolket jeg det slik.

Nok om det. Det er lov å være uenig. Jeg har iallefall sagt hva jeg mener om disse dekkene, så kan jo trådstarter komme med sin egen erfaring etterhvert :)

Peace

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første innlegget mitt går noe sånn som dette:

Jeg har sett at folk har både negative og positive erfaringer med Nankang vinterdekk, men min erfaring er dessverre den samme som med Nankang sommerdekk - livsfarlig, og aldri mer.

:o

Så da gjelder det fortsatt når jeg utbasunerer hatet mitt om Nankang videre. Kom bare med en syrlig kommentar som flere før meg hadde gjort for å understreke mitt store Nankang-hat:D Jeg veit folk har gode erfaringer, men mine erfaringer med Nankang er ikke av den sorten, selv om jeg er veldig for å betale minst mulig for dekk.

Pis ænd løv: doggy :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.