Forskjellige bremse calipere på s6 bremser?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal bygge om til s6 bremser på s4 min, skal kjøpe nye skiver og klosser, men det virker som det er to forskjellige typer calipere framme på s6? kan dette stemme? nokon med 3 klosser og nokon med 2?

Er det nokon spesielle årstall/modeller som har 3 klosser?

Delebilen som eg skal plukke fjørbeina av er ein s6 4.2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes 2 forskjellige kalippere til S6 , en til S6 og en til S6 plus :)

Forskjellen er at S6 plus kalipperne bygger litt lenger ut , for å få plass til større skiver :)

323mm mot 314mm på "vanlig" S6 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det er en vanlig c4 s6 4.2 så er det vanlige hp2-kalippere, med 4 "mindre" klosser per kalipper.

Er det fra en c4 s6 Plus, så har den iallefall større bremser, mer vet jeg ikke om den.

Håper du finner ut av det :)

Edit: Slått av Bård :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes 2 forskjellige kalippere til S6 , en til S6 og en til S6 plus :)

Forskjellen er at S6 plus kalipperne bygger litt lenger ut , for å få plass til større skiver :)

323mm mot 314mm på "vanlig" S6 :)

Takk igjen Bård ;):D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det er en vanlig c4 s6 4.2 så er det vanlige hp2-kalippere, med 4 "mindre" klosser per kalipper.

Er det fra en c4 s6 Plus, så har den iallefall større bremser, mer vet jeg ikke om den.

Håper du finner ut av det :)

Edit: Slått av Bård :P

Takk for svar og hjelpa :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er i C4 modus i kveld :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kaprer denne tråden litt, er det slik at hp2 kaliprene med 4 små klosser automatisk er til 314x30 skiver eller kunne de leveres til 323x30 skivene også? Hvordan vet du evt. forskjell på hvem du har hvis du ikke har mulighet til å bare gå ut og måle skiven selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.