#1 Skrevet Februar 2, 2012 Har en 20005 A3 2.0tfsiq der det akkurat er skiftet termostat fordi kjølevannstempmåleren sjelden når 90 grader om vinteren. Nå når det er kaldt (-10 til -15) blir den ikke mer enn cirka 80 grader selv etter en times kjøring med turtallet på mellom 2000 og 3000 rpm, og måleren svinger litt opp og ned i takt med terrenget.. Kan det være en måler av kjølevannet, eller en føler et eller annet sted som er defekt? Jeg antar at kjølevannet vil nå normal driftstemp. etter en times kjøring? Det blir i hvert fall forholdsvis raskt varmt i kupéen Kjøleviftene kobler seg forøvrig sjelden (om i det hele tatt) inn om vinteren. Tips til mulige løsninger mottas med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2012 Jeg hadde en 06 A4 2.0tfsi hvor temp måler datt ned til ca 70 i nedoverbakker men holdt seg rundt 80-90 ellers. Tok opp dette med møller og de sa dette var normalt. Det var heller ingen feilkoder på bilen. Er vel 2 sensorer på disse men da ville vel en feilkode komme opp hvis feil ? Kansje noen med mer teknisk innsikt her inne som kan forklare ? Jeg valgte ikke gjøre noe siden alt fungerte som det skulle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 7, 2012 Giveren er "slitedel". Har byttet de på alle mine Audier. Koster ikke stort og enkle å bytte. Svinger temperaturen er det nok den. Gåen termostat gir jevnt lav temp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 8, 2012 Temperatursensoren (G 62?) eller så har du fått en gåen termostat (tviler..) G62'n er enkel å bytte, men usikker hvor den sitter hen på motoren din. På min (A4) sitter den i bakant av motoren. Uansett er det ikke verre enn at man finner slangene til kjølevæsken. Sensoren sitter med en plast-klipps, rett inn i slangen, så den bør ikke være vanskelig å finne. Når du bytter den, sørg for at motoren er kald. Skru opp lokket til kjølevæskebeholderen for å slippe ut trykk, skru den på igjen. Koble av hetta/pluggen til sensoren, napp ut plast-klippsen, dra ut sensoren og O-ringen. Putt inn den nye sensoren med O-ringen (ny O-ring) på sensoren, fest med plast-klippsen, sett på hetta, good to go! http://www.motor-talk.de/bilder/kuehlmittelanzeige-welches-steuergeraet-macht-was-g2474166/verbindung-g62-i202895205.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 12, 2012 Takk for svar Byttet tempgiver og har sjekket m diagnoseverktøy uten å finne feil. Gammel tempgiver var kaputt. Nå virker det som om alt er bra igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...