Trykkfall (mellom turbo og gasspjeld)

Anbefalte innlegg

Har feilmelding på trykkfald mellom turbo - gasspjeld 17705 tror jeg det var.

Bilen har vert inne to ganger på verksted for dette. Fikk første gang beskjed om at bilen var sprek og at det ikke kunne vere noe hull i slanger. Andre gangen vart det ikke tid til dette da dem knakk en bolt ved skifte av downpipen. Hvordan kan jeg trykkteste selv? Gidder ikke betale mer penger til verksted når det ikke blir gjort det jeg ber om :(

Gjelder en A3 1.8T 2001 mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har feilmelding på trykkfald mellom turbo - gasspjeld 17705 tror jeg det var.

Bilen har vert inne to ganger på verksted for dette. Fikk første gang beskjed om at bilen var sprek og at det ikke kunne vere noe hull i slanger. Andre gangen vart det ikke tid til dette da dem knakk en bolt ved skifte av downpipen. Hvordan kan jeg trykkteste selv? Gidder ikke betale mer penger til verksted når det ikke blir gjort det jeg ber om :(

Gjelder en A3 1.8T 2001 mod.

La bilen gå på tommgang. spray startgass på luftslanger og intercoler. Hvis det kommer startgass i innsuget, vil turtallet øke.... Hvis du skjønner : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg skjønner hva du mener ;)

Skal teste dette i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen måte er å nappe av slangen som går fra resirk.ventil og inn på slangen like etter turbo og putte inn kompressoren. Bare pass på å ikke kjøre på for mye trykk. 2bar burde være max.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips :)

Skal se om jeg får låne kompressor på arbeid og teste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok litt tid, men har trykktestet systemet i dag. Virket for meg som det var tett. Merkelig at jeg får feilmelding på trykkfall viss det ikke er noen sprekker : klø : Er litt frustrert nå, for bilen begynner å bli vel kranglete. Fusker og pludrer veldig når den er kald. Enkelte ganger kveler den seg bare jeg rører gasspedalen. Går ikke alltid helt bra varm heller. Har aldri vert borti denne type bil før, men synes det er veldig lite moment på lavt turtall. Skal hive ut chipen i håp om at det kan vere den som tuller (superchip). Kan legge til at jeg har skiftet plugger, G62 føler, og lmm uten at det hjalp. Noen andre tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det høyere trykk inni slangene enn utenfor etter turbo? :) Ikke lett å få inn startgass da. Vær dessuten litt forsiktig med startgass rundt om kring i en bensinmotor som går. Sier fort "BOFF" :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det høyere trykk inni slangene enn utenfor etter turbo? :) Ikke lett å få inn startgass da. Vær dessuten litt forsiktig med startgass rundt om kring i en bensinmotor som går. Sier fort "BOFF" :)

Det er ikke overtrykk inni slangene på turbobil, som går på tomgang. Der er det godt med undertrykk.

Det er ikke farlig med startgass "rund om kring." Vil ikke si BOFF..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok litt tid, men har trykktestet systemet i dag. Virket for meg som det var tett. Merkelig at jeg får feilmelding på trykkfall viss det ikke er noen sprekker : klø : Er litt frustrert nå, for bilen begynner å bli vel kranglete. Fusker og pludrer veldig når den er kald. Enkelte ganger kveler den seg bare jeg rører gasspedalen. Går ikke alltid helt bra varm heller. Har aldri vert borti denne type bil før, men synes det er veldig lite moment på lavt turtall. Skal hive ut chipen i håp om at det kan vere den som tuller (superchip). Kan legge til at jeg har skiftet plugger, G62 føler, og lmm uten at det hjalp. Noen andre tips?

Bruker bilen mye olje? Er ikke ic som er full med olje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei den bruker ikke noe olje. Dette at den tuller seg og går dårlig kommer periodisk. Noen dager kan den gå helt fint når den er kald. Synes også at bilen har gått bra de gangene jeg har slettet alle feilkoder, men det kan vere tilfeldig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.