Farge kode på turtals ledning? Audi 90

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på om noen vet hva slags farge det er på turtellerledningen som går inn på gul kontakt bak turteller på en audi 90q type 89.Skal koble turtellersignal fra hiddensprutå inn der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta dette med en klype salt, men kan det være plugg T26 pinne 22 , grønn/blå ledning?

Lurer på akkurat det samme selv, men da på en 100 C4 der jeg har koplet opp MS hiddensprut. Haynes sine tegninger stemmer ikke der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta dette med en klype salt, men kan det være plugg T26 pinne 22 , grønn/blå ledning?

Lurer på akkurat det samme selv, men da på en 100 C4 der jeg har koplet opp MS hiddensprut. Haynes sine tegninger stemmer ikke der.

Såg på forumet her atdet var blå,men da lyste oljelampa skarpereogskarpere etter høyere turtall jeg hadde : haha : men vist det er pinne 22 så må jeg vel klare og finne den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 har grønn/blå T26/22

C4 2.2 20vt og 2.8 (mulig flere) har grønn T26a/22

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

C4 2.2 20vt og 2.8 (mulig flere) har grønn T26a/22

Flott, takk. Du har vel ikke tegning over dette også. Ser pinne 2,9,10,20 og 22 går til ECU så det kan stemme. Farge på plugg T26a?

Beklager at jeg låner tråden din Kai Tore.

ECU instr A100 C4.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott, takk. Du har vel ikke tegning over dette også. Ser pinne 2,9,10,20 og 22 går til ECU så det kan stemme. Farge på plugg T26a?

Grønn kontakt

Tegning :)

56223501.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen problem, Men da skal jeg prøve den imorgen, tror jeg har funnet den rette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grønn kontakt

Tegning :)

56223501.jpg

Såvidt jeg tolker tegningen din er det T26a/12.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden da jeg er innvolvert i et liknende prosjekt.

Bilen er en 87 mod 90 som har hatt KE-jetronic tidligere, men som har fått en aan motor og motronic i seg.

For meg så jeg for meg at den grønne ledningen til instrumentet (pin #12 om jeg leste skjemaet riktig) og ledning #3 ifra aan-hjernen skulle kobles sammen og da ville jeg fått signal, men turteller er fortsatt død.

Jeg lurer på om kanskje ikke turtelleren "takler" signalet ifra motronicen, da de bilene mener jeg teller signal ifra coilen som gir 12v, mens motronic gir kun 1,5-3v turtallsignal og at jeg må ha speedo ifra en nyere 90 eller ifra en s2, noen tanker rundt dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha en spenningsregulator - send Morten Mossbakk Lund en pm om dette da han har laget ei ferdig bru med turteller til dette formålet =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svaret her var at jeg ikke hadde turt å klippe den originale turtallsledningen og bare la det nye på et avisolert område på kabelen, dårlig med fart da.. Men når jeg klippet ledningen og skjøtet den nye rett innpå så fungerte det knall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.