Oljelekkasje i girkassesystemet Tiptronic

Anbefalte innlegg

Girkassen har oppført seg rar i det siste, og igår satte jeg den opp på bukker, og åpnet tappebolten på bunnpannen til girkassen. Idag tok jeg ned bunnpannen og filter, og totalt fikk jeg ut 3 liter girolje.

Jeg klarer å se 2 rør som får fra toppen av girkassen (ser det ut som) og forsvinner mellom motor og girkasse. Dette er 2 stålrør som jeg tror eg oljerør.

Noen som vet hvor disse går hen eller hvor det er vanlig å få lekkasjer i girkassesystemet?

Bilen er Passat 3B 1999 med Tiptronic automatkasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De går til radiatoren sin oljekjøler del.

Når det gjelder lekkasjer får du nesten bare tørke reint og se hvor det svetter, mye kan ordne seg med ny bunnpannepakning og pakning på tappeskrue

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å nevne at det drypper fra disse rørene olje (usikker på om det var fra begge eller bare det ene røret), det drypper ikke mye, men det er dråper på røret. Kan det være pakningen inn til oljekjøler som er sprukket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.