Anbefalte innlegg

Hei,

Grunnet noe høy oljetemp i sommer vurderer jeg å installere en ekstern oljekjøler.

Jeg har en slik brakett for montering av oljetemp og oljetrykk transmitter.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Bil_instrumenter/Adapter-for-oljegiver-321100

Kan jeg benytte de resterende 2 ledige portene til slanger til tur og retur oljekjøler?

Eller blir det slik som jeg tror at olje ikke vil passere oljekjøleren siden dette er større motstand å gå gjennom denne en direkte tilbake i motoren slik som før.

Har vurdert en slik en, men vet ikke om det er plass til sensorer i adapterbraketten her..

http://vwheritage.com/vw_spares_Oil-cooler-kit-24-row-with-sandwich-plate_act_shop.product_pID_48052668_lang_EN_country_GB.htm

Mvh Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Grunnet noe høy oljetemp i sommer vurderer jeg å installere en ekstern oljekjøler.

Jeg har en slik brakett for montering av oljetemp og oljetrykk transmitter.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Bil_instrumenter/Adapter-for-oljegiver-321100

Kan jeg benytte de resterende 2 ledige portene til slanger til tur og retur oljekjøler?

Eller blir det slik som jeg tror at olje ikke vil passere oljekjøleren siden dette er større motstand å gå gjennom denne en direkte tilbake i motoren slik som før.

Har vurdert en slik en, men vet ikke om det er plass til sensorer i adapterbraketten her..

http://vwheritage.com/vw_spares_Oil-cooler-kit-24-row-with-sandwich-plate_act_shop.product_pID_48052668_lang_EN_country_GB.htm

Mvh Jørn

Tror ikke det går med å bruke dette adaptere til både trykk og retur. fordi trykke blir det samme på begge sider. men er kurrant til å bruke til trykk. men du må føre returen en annen plass ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe slik en sandwichplate du som har der, men beregnet for vann. Da sirkulerer den kjølevæsken og kjøler ned olje. :)

Ellers har jo org.gti ekstern oljekjølere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne Tema-saken er det sikkert ikke termostat. Kjøp derfor ganske enkelt et komplett sett med alt fra f.eks. Mocal. Har selv en 13 rader av den lave typen montert på originalplassen i 16V-Einseren min. Dette er av utførelsen med termostat.

Ordna det seg med tenningsanlegg, forresten? Har du vært i snakk med den kompetente og sympatiske skjeggebusen Martin på Gasolin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne Tema-saken er det sikkert ikke termostat. Kjøp derfor ganske enkelt et komplett sett med alt fra f.eks. Mocal. Har selv en 13 rader av den lave typen montert på originalplassen i 16V-Einseren min. Dette er av utførelsen med termostat.

Ordna det seg med tenningsanlegg, forresten? Har du vært i snakk med den kompetente og sympatiske skjeggebusen Martin på Gasolin?

Hei Andreas,

Har du en link til systemet med termostat og kjøler?

Jeg kjøpte et MegaJolt system da prisen var brukbar, og systemet skal visst virke greit ifølge de jeg har forhørt meg med.

Mvh Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm...

Men hvor kan en plassere sensorene da? Blir ikke så pent å montere dette i evt. flenser/t-stykker på slanger.

Mvh Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på oljetrykk og temp sensor? De sitter der de skal sitte, sandwichplata (med termostat) mellom filter og originalbrakett. Jeg har montert dette settet som Andreas anbefaler på min einser, tråd i signaturen min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på oljetrykk og temp sensor? De sitter der de skal sitte, sandwichplata (med termostat) mellom filter og originalbrakett. Jeg har montert dette settet som Andreas anbefaler på min einser, tråd i signaturen min.

De sensorene jeg bruker til VDO meterne er pr. dags dato satt i sandwichplata. Og de er det nok ikke plass til i typen med termostat.

Mvh Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du bilde av dette? Skal jo være plass til sensorer på braketten som du fester sandwichplata til da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan beholde din eksisterende sandwitcch plate og kjøre denne under, eventuelt så får du fatt på "Y" gren som du skruer ned der den brune og hvite er nå oppe på oljefilter huset. Så du får to ekstra hull.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har heller ingen sensorer i sandwitchplata, de sitter jo i selve braketten som er festet i blokka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noen som velger å ha mer utstyr enn det golfen ble født med, som ekstra målere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha Brekke, er jo seff flere på min kr andre steder, tenkte ikke på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

To sandwicher blir vel ikke særlig pent...? : smil :

Lurer på om jeg setter tempføleren i bunnpannen og trykkføleren monteres i blokken der den originale står.

Mener å huske at trykkføleren har to utganger, et til VDO meter og et til varsellampe i dashbordet. :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det det ikke noen ledige "hull" oppe ved uttaket til varmeapparatet?

På 827 blokkene så er der både vann temp og olje trykk/temp plasser der, dvs sensorer kan monters

Eg kjenner ikke 801 motorene litt en gang, bare sett et par på avstand... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det det ikke noen ledige "hull" oppe ved uttaket til varmeapparatet?

På 827 blokkene så er der både vann temp og olje trykk/temp plasser der, dvs sensorer kan monters

Eg kjenner ikke 801 motorene litt en gang, bare sett et par på avstand... ;)

Skal sjekke...

Avstanden blir nok lengre til sommeren når jeg spoler fra disse 16V prosjektene dine...haha: smil :

Mvh Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Blir liksom ikke no bra dette med trykktransmitteren.

Nå står står den i veien for wire systemet jeg har laget for gasserne.

Finner heller ikke fittings som passer bra. Får bare på noen gjenger, så det er vel noe NPT-BSPkødd.

Er det noe sted jeg kan bore og gjenge i blokka for å sette inn trykktransmitteren?

IMAG0243.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er gjenga i toppen er som regel M10x1mm.Er ikke det noen slike uttak nede ved filteret da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det ser ikke sånn ut.

En mulighet kan jo være å legge et lite rør fra uttak og litt bort fra annen "infrastruktur" med transmitteren i enden.. ? : smil :

Mvh Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det ser ikke sånn ut.

En mulighet kan jo være å legge et lite rør fra uttak og litt bort fra annen "infrastruktur" med transmitteren i enden.. ? : smil :

Mvh Jørn

Burde funke bra det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm...blei nok lakkering av sandwichplater og montere 2 stk......

Blir vel pent nok på denne gamle golfen. : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.