Fremgangsmåte/guide til motorbytte? b5 1.9tdi

Anbefalte innlegg

Skal til og bytte motor på min a4 b5 facelift på lørdag. Det jeg lurer på er om noen har noen tips&triks eller en guide til å hvordan bytte motoren? Tar jo vekk fronten på bilen å løsner motorfester å kobler fra tilførsler og kontakter, samt koble fra girkasse :P

Men det er vell ikke så lett som de kan virke? : rolleyes

må jeg bytte over ecu f.eks? motoren som skal inn er jo lik den forrige ;)

Takker for innspill! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør som du sier. Funker som snus. Vurder skifte av pakninger og reg.reim evnt clutch.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytter reg reim, dynamoreim alt av løpehjul samt alle filtrer ;) ny clutch har jeg på gamle motoren så jeg flytter over alt som er nytt på min gamle motor ;) ble for kaldt å skru idag så kom ikke lengre enn å gjør motoren klar for å komme ut, bare motorfester igjen ;)

Takk for tilbakemelding :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Det er rimelig bare plugnplay, bare en del skruing. Vet at det har vært snakk om programmering av dyser. Men tror du slipper unna dette. Facelift så har du vel kanskje PD motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er facelift, men er tidlige facelift så har ikke pd :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.