#1 Skrevet Februar 2, 2012 oljelampen min lyser (hyler ikke, det gjorde den når eg mista trykket i ventoen eg hadde, dog annet cluster. (uten kjørecomp, har kjørekomp på golfen)) lampen begynte å lyse når eg svingte inn på statoil for å fylle på vei til møller å få ny takluke. ringte naf og fekk de til å kjøre inn bilen. møller tok en titt på oljelampen og. målte oljetrykk og sånt. oljetrykk og mengde var ok. de sa eg måtte se over ledningsnettet. står en uorginal oljetemp sensor i med tilhørende harrymekk. kan oljetempsensoren få det til å lyse rødt? (den måler oljetemperatur som normalt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2012 Ikke oljetempsensoren, men ødelagte oljetrykksbrytere får lampa til å lyse/hyle. Det er to brytere, så jeg tipper en av disse er ødelagte. Nye koster ikke rare summe hos Møller. Hvis du søker, enten her eller på Google, får du opp mange tråder med lignende problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2012 Ikke uvanlig at en av disse er gåene nei... Det er veldig lett å teste også! Hvis du napper av ledningen som sitter på bryterene, og legger disse direkte mot jord(motorblokka) vil lyset slukke hvis ledningnettet er i orden. !!!EDIT!!!: Det kan evt. hende at lyset slukker når ledningen henger i friluft, og lyser når du legger det inntil blokka også... Husker ikke hvilken vei det fungerer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2012 Fungerer begge veier (en for hver) da den ene giveren er NO og den andre NC 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 3, 2012 Har prøvd å ta av den ledningen til 0.2bar bryteren. Og henge den i friluft. Alt fungerte fint, i ett minutt. Så begynte den å blinke igjenn. Skal vist hyle om det er den andre bryteren som er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 3, 2012 Ville prøvd å teste den andre for sikkerhetsskyld også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 3, 2012 Har gått på tomgang i 20 min no uten å lyse, tror at ledningen jorder av og til og at han ikke ligger bortpå jord no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 4, 2012 Begynte å lyse igjenn, bytter nok begge bryterene (97kr for begge), noen som vet om olje kommer ut når eg skrur ut disse? Pluss eg skal se over ledningsnettet etter jordings feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 4, 2012 Kom ikke noe olje ut når jeg byttet mine, dog var dette på en annen motor. Det finner du fort ut - bare å skru de ut rolig hvis du er skeptisk, men det skal jo i teorien ikke komme ut noe olje så lenge det ikke er oljetrykk og følerene ikke er plassert opp-ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 2, 2012 byttet begge bryterene, funket litt:) virker som det er en feil i ledningsnettet siden feilen kommer å går akkurat som den vil.. noen som vet om det er et svakt punkt i ledningsnettet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 8, 2012 sluttet å regne her i bergen samtidig som eg fjernet det som var av fukt i bilen, og nå lyser det ikke:) kjørt i 5 dager uten lys no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...