Ekstremt vanskelig å lufte bremser S4 C4 ?

Anbefalte innlegg

Av en uforklarlig grunn fik jeg luft i bremsene da jeg monterte clutsj og slavesylinder.

Nivået i tanken kom ikke under minimum. Hadde tilnermet ikke bremser etter episoden.

satte inn bilen hos sannan bil etter episoden, og de hadde to forsøk og de kjøre igjennom flere liter siste gangen.

Så byttet jeg hovedsylinder og prøvde selv, laget meg en 1.5 liters tank med bremseveske koblet oppå bremseveskebeholderen. og trykksatte hele greia med 1 bar.

Luftet et par liter bak og trykket litt på bremsen av og til. på høyre framhjul måtte det 3 liter før boblene ga seg å komme ut, de kom hvis jeg pumpet pedalen en gang, men sluttet til sist.

det ble bedre men er forstatt ikke bra...

r vel bare å starte igjenn? : bh : Luftet i riktig rekefølge også..... HB VB HF VF

Har også kjørt ABS`n litt på glatta...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drev å luftet clutsjen på 90 etter girbytte, var helt umulig. Men husk det er mye enklere å presse luft oppover. Endte med at jeg ordnet meg med en kjempesprøyte og presset ren væske rett inn på slavesylinder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drev å luftet clutsjen på 90 etter girbytte, var helt umulig. Men husk det er mye enklere å presse luft oppover. Endte med at jeg ordnet meg med en kjempesprøyte og presset ren væske rett inn på slavesylinder.

Brukte overtrykk på clutsh, det gikk rimelig greit....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som lekkasje en stand. Jeg bare skrur opp alle 4 niplene og lar det renne igjennom. Med 0,2 bar på beholder. Så skrur jeg igjen. Pumper pedal hard, skrur opp høyre bak å lar det renne til det kun kommer væske. Så venstre bak. Pumper hard, så høyre forran, og så venstre forran. Sitter aldri å pumper å lufter som på gamlemåten. Clutchen så rørte jeg ikke pedal i det hele tatt. 0,2 i trykk på boksen og skrudde opp på slave.

Men er alt tett, så må du prøve mer. Clutch og brems har ingen forbindelse egt. Bare slangen fra beholder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at du ikke har fått en lekasje bak etter du var nede med tanken Geir? lik som det ble på 100 quattro`n min da vi byttet tank.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som lekkasje en stand. Jeg bare skrur opp alle 4 niplene og lar det renne igjennom. Med 0,2 bar på beholder. Så skrur jeg igjen. Pumper pedal hard, skrur opp høyre bak å lar det renne til det kun kommer væske. Så venstre bak. Pumper hard, så høyre forran, og så venstre forran. Sitter aldri å pumper å lufter som på gamlemåten. Clutchen så rørte jeg ikke pedal i det hele tatt. 0,2 i trykk på boksen og skrudde opp på slave.

Men er alt tett, så må du prøve mer. Clutch og brems har ingen forbindelse egt. Bare slangen fra beholder.

Ok

Nei kan ikke se noen lekkasjer, skal prøve mere senere, men er da kjørbar nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har luftet både i bukk og på bakken, ikke merket noe forskjell.. Hmm! Ikke lett å si hva som gjorde det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merklig.. Prøv å sette trykk på systemet over natta for å sjekke at det er tett. Deretter sjekke tilstand på lastventilen da disse kan sette seg. Kan også plukke i stykker den hovedsylinderen du tok ut for å sjekke tilstanden på den, for å se om det faktisk var noe galt med den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merklig.. Prøv å sette trykk på systemet over natta for å sjekke at det er tett. Deretter sjekke tilstand på lastventilen da disse kan sette seg. Kan også plukke i stykker den hovedsylinderen du tok ut for å sjekke tilstanden på den, for å se om det faktisk var noe galt med den.

Tenker å gjøre det, det var et lurt tips...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.