Anbefalte innlegg

heisann.

en aan maskin som bruker litt olje.... bruker agip 10w 60

men det går en del olje, fyller vel på en ca 1-3 liter mellom hvert oljeskift.. kan se forskjellen på oljenivået på peilepinnen etter en lang kjøretur..

nettop skiftet simmering på veiva da jeg hadde lekkasje der, trodde det gikk en del olje der da det lakk ganske mye.

men neida... nå har jeg ikke noen lekkasjer og oljeforbruket er høyt..

eksosen min ser bra ut tror jeg. hvit røyk.. ser ikke antydning til blårøyke eller svart røyk..

es tuning har sjekket turboen for slark og den så bra ut sa dem..

er det noe annet som kan dra olje.. vil man ikke se det på eksosen i tilfelle ventiltettningene er dårlige?

bent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann.

en aan maskin som bruker litt olje.... bruker agip 10w 60

men det går en del olje, fyller vel på en ca 1-3 liter mellom hvert oljeskift.. kan se forskjellen på oljenivået på peilepinnen etter en lang kjøretur..

nettop skiftet simmering på veiva da jeg hadde lekkasje der, trodde det gikk en del olje der da det lakk ganske mye.

men neida... nå har jeg ikke noen lekkasjer og oljeforbruket er høyt..

eksosen min ser bra ut tror jeg. hvit røyk.. ser ikke antydning til blårøyke eller svart røyk..

es tuning har sjekket turboen for slark og den så bra ut sa dem..

er det noe annet som kan dra olje.. vil man ikke se det på eksosen i tilfelle ventiltettningene er dårlige?

bent

Om ventiltetningene slipper igjennom ser du når du bremser med motoren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ventiltetningene kan du bare la den gå på trill ned en bakke. Når du gir på gass i bunn av bakken å det da er blårøyk er det tetningene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok..da får jeg prøve det i kveld eller morgen... kommer med en tilbakemelding...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... takk for tipset.. skal sjekke i morgen:)

det blei skifta toppakning på bilen for ca 6mnd siden.. sjekker dem ventiltettninger osv i samme slengen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.