#1 Skrevet Februar 3, 2012 heisann. en aan maskin som bruker litt olje.... bruker agip 10w 60 men det går en del olje, fyller vel på en ca 1-3 liter mellom hvert oljeskift.. kan se forskjellen på oljenivået på peilepinnen etter en lang kjøretur.. nettop skiftet simmering på veiva da jeg hadde lekkasje der, trodde det gikk en del olje der da det lakk ganske mye. men neida... nå har jeg ikke noen lekkasjer og oljeforbruket er høyt.. eksosen min ser bra ut tror jeg. hvit røyk.. ser ikke antydning til blårøyke eller svart røyk.. es tuning har sjekket turboen for slark og den så bra ut sa dem.. er det noe annet som kan dra olje.. vil man ikke se det på eksosen i tilfelle ventiltettningene er dårlige? bent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 3, 2012 heisann. en aan maskin som bruker litt olje.... bruker agip 10w 60 men det går en del olje, fyller vel på en ca 1-3 liter mellom hvert oljeskift.. kan se forskjellen på oljenivået på peilepinnen etter en lang kjøretur.. nettop skiftet simmering på veiva da jeg hadde lekkasje der, trodde det gikk en del olje der da det lakk ganske mye. men neida... nå har jeg ikke noen lekkasjer og oljeforbruket er høyt.. eksosen min ser bra ut tror jeg. hvit røyk.. ser ikke antydning til blårøyke eller svart røyk.. es tuning har sjekket turboen for slark og den så bra ut sa dem.. er det noe annet som kan dra olje.. vil man ikke se det på eksosen i tilfelle ventiltettningene er dårlige? bent Om ventiltetningene slipper igjennom ser du når du bremser med motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 3, 2012 Er det ventiltetningene kan du bare la den gå på trill ned en bakke. Når du gir på gass i bunn av bakken å det da er blårøyk er det tetningene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 3, 2012 ok..da får jeg prøve det i kveld eller morgen... kommer med en tilbakemelding... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 3, 2012 Hvordan ser pluggene ut? Noen som skiller seg ut? Hvis pluggene er hvite eller normalt brune burde det være en lekkasje en plass... jeg mener man skal se det på pluggene hvis oljen forbrennes. http://www.aa1car.com/library/reading_spark_plugs.jpg Mvh Martin Ulsaker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 3, 2012 hmm... takk for tipset.. skal sjekke i morgen:) det blei skifta toppakning på bilen for ca 6mnd siden.. sjekker dem ventiltettninger osv i samme slengen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...