R-LED baklys til mk6 GTI- HJELP

Anbefalte innlegg

Hei! Har hatt kontakt med en hyggelig kar her inne som heter Sondre, han kan skaffe meg originale R-Led baklys til en ok pris gjennom firmaet sitt.

MEN, siden bilen min er produsert i i april 2009 og styringsenheten har software index 358(altså

1. Noen som vet om jeg må skifte når jeg har softwareindex 358?

2. Er skifte av styringsenhet "plug&play"?

Møller sa seg villig til å montere styringsenhet(har av andre fått tips om at dette bør gjøres hos Møller) og kode om etter montering dersom jeg brukte originale deler. Derfor ba jeg Sondre om artikkelnummer for delene. Dette er delenummer jeg fikk(R-Led, "tinted")

5K0 945 093 P (høyre)

5K0 945 094 P (høyre)

5K0 945 095 L (venstre)

5K0 945 096 L (venstre)

BCM'en har delenummer 1K0 937 087 også en bokstav på slutten som jeg dessverre ikke vet hva er, men det er den som indikerer hvor nytt dette er.

Jeg sendte delenummer til Møller for å få de til å bekrefte at de tok på seg jobben. Men de sier at det er uoverenstemmelse mellom delenummer jeg oppgir, og det de har i sine systemer. Jeg fikk etterhvert ut nummer på lyktene, og det er andre bokstaver på slutten, ellers likt:

5k0945095Q

5k0945096Q

5k0945093AJ

5k0945094AJ2.

Noen som vet hva forskjellen evt. er?

De kunne heller ikke bekrefte at styringsenheten var den riktige, da det kunne være opp mot 20 forskjellige styringsenheter å velge mellom ut i fra utstyrnivå på bilen, land osv...

Aller helst håper jeg det er noen her inne som jobber for Møller som kan sjekke litt rundt for meg, evt at noe rett og slett vet svarene, uten å jobbe på Møller...det er også greitt :-)

Håper jeg får gode svar som gjør at jeg kan gå videre med prosjektet i visshet om at det kommer til å funke :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får skrive det samme her som på PM.

Jeg rotet med delenummerne på lyktene. De Møller opplyste om er de riktige.

My bad!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styringseneheten sitter vel under ved rattstammen et sted, så frem med skrutrekkeren ;)

Jeg var gjennom dette for ca 2 år siden, skal se om jeg finner tråden.

Edit: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=151650&page=13

Takk for svar: gjorde du jobben selv, noe programmering? Eller brukte du Møller til noe? Hvilken software indeks hadde du? Alt funket som før etter installasjon? Er det styringsenheten Sondre refererer til du kjøpte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får skrive det samme her som på PM.

Jeg rotet med delenummerne på lyktene. De Møller opplyste om er de riktige.

My bad!

Ok, fint! Men hvordan henger dette sammen? Er de du først oppga R20 lyktene, og de Møller oppga R? Er det noen forskjell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer forøvrig at det finnes en haug av ulike BCM-styringsenheter der ute.

Kufatec hadde dessverre ikke nummeret tilgjengelig. Det virket på meg som om dette er en del de spesialbestiller ved behov, men siden du allerede har Bi-Xenon så har jeg nå funnet ut at du må ha minst 1K0 937 087 E da den er den første med SW index over 500 som også fungerer med Bi-xenon.

Av det jeg har funnet ut vil en BCM med 575 SW index eller høyere fungere (da dette har med hvor mange "kanaler" modulen inneholder). Petter hadde 541 på GTD'en, men jeg klarer ikke å se om det var Xenon på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden vi er i gang:

1x 5K0 945 093 R

1x 5K0 945 094 R

1X 5K0 945 095 K

1x 5K0 945 096 K

er lykten du finner originalt på GTD og GTI, og de ser ut til å være en hel del lysere i fargen.

Q og AJ modellene er de som leveres originalt på R20 og er vel de som ofte refereres til som cherry red eller tinted.

Det jeg fant om P er at disse er for høyreratt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

US Spec with no Fog lights: -

1x 5K0 945 093 Q (Inner Light Left)

1x 5K0 945 094 P (Inner Light Right)

1x 5K0 945 095 L (Outer Light)

1x 5K0 945 096 L (Outer Light)

UK / Right Hand Drive Cars with Fog on the right: -

1x 5K0 945 093 Q (Inner Light Left)

1x 5K0 945 094 Q (Inner Light Right)

Euro / Left Hand Drive Cars with Fog on the left: -

1x 5K0 945 093 P (Inner Light Left)

1x 5K0 945 094 P (Inner Light Right)

Møller leste ut koden på styringseneheten (eller så sjekket de i delekatalogen hvilken styringsenhet denne bilen skulle ha hvis den måtte byttes). Trengte ikke kode noe da vi brukte denne kodedongelen. Bilen har Xenon, og de svinger, men om det er bi-xenon er jeg ikke sikker på.

Skru ut dekslene under rattet så finner du trolig denne styringsenheten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men husker du om det var de siste du fikk levert? I så fall trenger vi ikke å rote mer med dette :)

Jon-Arild blir bare forvirret ellers ;)

De jeg leverer er uansett dønn originale og tilpasset eu-biler!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har eskene i garasjen så kan få sjekket i løpet av dagen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har eskene i garasjen så kan få sjekket i løpet av dagen!

Supert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kollega kjøpte ny bil med slike lys rett før jul.

Nå vil han at møller skal kode om til lys i baklysene og grøftelys/park på dagtid, men dette vil de ikke gjøre. De sier at hjernen kan låse seg ved langkoding. Enten når det utføres eller ved neste oppdatering av bilen. Dette Pga at fabrikken har begynt å legge inn mer sperrer på hva andre kan få gjort med elektronikken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kollega kjøpte ny bil med slike lys rett før jul.

Nå vil han at møller skal kode om til lys i baklysene og grøftelys/park på dagtid, men dette vil de ikke gjøre. De sier at hjernen kan låse seg ved langkoding. Enten når det utføres eller ved neste oppdatering av bilen. Dette Pga at fabrikken har begynt å legge inn mer sperrer på hva andre kan få gjort med elektronikken.

Lys bak på dagtid går så vidt jeg vet ikke. Har testet dette hardt og lenge på en annen Golf uten hell....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lys bak på dagtid går så vidt jeg vet ikke. Har testet dette hardt og lenge på en annen Golf uten hell....

De kunne ordne det med langkoding men da må kunden selv ta risken med å betale ny hjerne om den låser seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja vel?

Den koden skulle jeg gjerne hatt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestillt lykter, antar at BCU også må skiftes, men prøver uten først. Mulig jeg må la Møller ta seg av den delen.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sjekket opp litt med en annen leverandør, og de kan levere BCM med delenummer:

1K0 937 087 R

&

1K0 937 087 M

Begge har SW-index på 6XX, og R-versjonen er den nyeste. Jeg venter forøvrig på et svar på om begge eller bare R også fungerer med det nye instrumentet med fargedisplay. Billigere var de også så jeg skal lirke ned prisen på web litt når jeg får all info jeg trenger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi oppdaterer :)

1K0 937 087 R passer til alt, og jeg bestiller opp minst en slik for å ha på lager. M er kun for LED-baklykter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.