#1 Skrevet Februar 4, 2012 hallo. har litt problemer med varmen i bilen, vifte fungere og motorn får ca 90 grader, men det vill ikke komme varmluft i dysene, bare litt lunk. slangene som gikk inn i varmeregisteret blir vareme begge to. så nå har jeg demonter hele saken, trodde det vare no galt med mekanismen til veksling mellom varm og kaldluft men den funka fint. har prøvd å blåse igjennom varmeregisteret og virker som det er bra flyt der. så da lurer jeg på hva som er galt?. har foresten sjekket sirkulasjons pumpa, den fungerer kontinuerlig hvis man kobler direket strøm på den, men går bare i 2 sekunder når jeg startert motorn før den stopper. skal den gå hele tiden? må denna gå får å få sirkulasjon gjennom registeret? hadde vært fint om noen har peiling her, får nå er det -21 ute å da suger det å ikke ha varmeapperat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 4, 2012 Jeg hadde lignende problem med min s4. Jeg tok ut motoren som styrer spjeldet, demonterte den og kjørte motoren på 12v omformer. Alt så bra ut, så jeg monterte igjen og kjørte en tur. Funka gull etter dette! Men jeg har hatt det problemet noen ganger etterpå også. Samme prosedyre som over, så virker det igjen! Dog, lenge siden sist nå. Nyttige linker : Feilkode lesing ( Hvis du har klimadisplay ) http://www.nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1260/a1260.php&var= Demontering av motor jeg nevnte. Kurrant jobb.. http://www.nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1260/a1260.php&var= Det er ikke sikkert dette er ditt problem, men hvertfall min erfaring med kun kald luft inn i bil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 4, 2012 Du har sjekka kjølevæskenivået? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 4, 2012 er kjølevæske der, er foresten ikke ecc i bilen. men er det noen som veit om sirkulasjons pumpa skal gå kontinuerlig når motor går? eller om den starter når motoren når en viss temperatur?. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 4, 2012 få lest ut feilkoder i førsteomgang du. Den pumpa du snakker om er kun til å sirkulere vannet til turbo etter bilen er stoppet og virker kun over 110 grader. Men du har en liten vacumventil oppe i brønnen ved varmeapp som kanskje ikke åpner helt? om du slår av varmeapp skal den stenge og åpne når du slår det på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...