Anbefalte innlegg

Noen som har på bil eller bilde av Passat 3C med 9,5x19 BBS LM (kopi) rundbaut?

Er det vesentlig mer eller mindre plass i hjulbrønnen på 3BG og 3C?

 

Hadde 9,5x19 ET42 runbaut med 5mm spacerere foran på min 3BG for å klarere demper. Doable på 3C?

 

1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har på bil eller bilde av Passat 3C med 9,5x19 BBS LM (kopi) rundbaut?

Er det vesentlig mer eller mindre plass i hjulbrønnen på 3BG og 3C?

 

Hadde 9,5x19 ET42 runbaut med 5mm spacerere foran på min 3BG for å klarere demper. Doable på 3C?

 

 

Tror dette havner litt langt uti skjermene selv med ET42 uten spacere. Løsningen kunne være supersenk og smale dekk så hjulet forsvinner innover innunder skjermene, men da kan felgene butte i fjærbenet igjen, det går bare akkurat klar med orig.demperen (9 tom ET50 går klar, det tilsvarer 9,5 ET43-44).

 

Så ville droppet det hvis man ikke skal lage showbil, men hvis man er villig til å satse og valse forskjermene litt, så kan det gå, selv om man kanskje må ned på 225/35 dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for input, Runar! Du har alltid ett ess i ermet om hjul : ja :

 

Må krype til korset og gå for 8,5 foran og 9,5 bak, som de fleste med har mao. Har ikke sett replicaer i 9x19 ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for input, Runar! Du har alltid essens ess i ermet om hjul : ja :

 

Må krype til korset og gå for 8,5 foran og 9,5 bak, som de fleste med har mao. Har ikke sett replicaer i 9x19 ...

 

Hehe, takk, men har ikke så peil på biler jeg ikke har prøvd hjul på selv da, men på Passat 3C har jeg det. 9x19 ET52 butta akkurat innover, mens 9x21 ET50 går klar, så da vet jeg hva som går innover. Utover har jeg prøvd 9,5x20 ET43, 8x20 ET45 og 9x21 ET50 og førstnevnte havna for langt ut, mens de andre går greit, sistnevnte på håret fordi hjulet er så stort. Har også snakket med andre som har prøvd 8x18 ET41 bak og det subba visst bittelitt med 235/40 18 dekk. Så 235 og ET43 og oppover er nok det beste. Alt dette med helt urørte skjermer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Er alle disse testene på originalt understell? Jeg har mindre dyrt understell som senker rundt 35mm som skal på til våren, men har ingen anelse om det skiller noe.

 

21" på 3C tror jeg ikke er vanlig syn? Uansett synes jeg det er penest når felgkanten flusher med hjulbuen, men det krever noe betydelig mer senk enn jeg har planer om nå. Bittelitt subb kan en leve med, men jeg bør holde meg unna ET 35, som er mest vanlig mao?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Er alle disse testene på originalt understell? Jeg har mindre dyrt understell som senker rundt 35mm som skal på til våren, men har ingen anelse om det skiller noe.

 

21" på 3C tror jeg ikke er vanlig syn? Uansett synes jeg det er penest når felgkanten flusher med hjulbuen, men det krever noe betydelig mer senk enn jeg har planer om nå. Bittelitt subb kan en leve med, men jeg bør holde meg unna ET 35, som er mest vanlig mao?

 

9,5x20 var med orig.senkefjærer (ca -15mm), de andre hjulene er testet med H&R sportsfjærer (oppgitt til 35mm, men senker minst 45mm på 2,0TDI 4 motion). Var skeptisk med kun senkefjærer og 20 eller 21 tom, men det ser helt ok ut i skjermen, ingen plagsomt stor glippe. Men det ville bli mer "behov" for justerbart med felg som stakk lengre ut i skjermen, f.eks 9 tom ET40.

 

Har ikke sett noen andre som skviser på 21 tom på 3C, utvalget i smale nok felger og dekk gjør det litt tricky. Men det går greit å kjøre på. Og ja, ET35 ville jeg holdt meg unna selv på "smal" felg, typ 8 tommer. Dette fordi et 225 eller 235 dekk sitter akkurat på samme sted i hjulbuen enten man har 8 eller 9,5 toms felg og da bygger for mye ut hvis man ikke går ned til 215 og det er jo poengløst når bilen er levert på 235 fra fabrikk. Men med blodsenk og valsa buer kan ET35 gå...

 

Bilde av 9x21 ET50 med 245/30 med nevnte H&R fjærer. Bilen blir ca 1,5 cm høyere med disse hjulene enn 20, 19 eller 18 tom med 235/30, 35 eller 40.

DSC01186.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så rimelig frekt ut med 21", men jeg går nok for 19" for å holde budsjett, hehe. For å summere opp litt. ET35 utgår med 35mm senk, men hva mener du blir mest riktig på 8,5 rund baut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så rimelig frekt ut med 21", men jeg går nok for 19" for å holde budsjett, hehe. For å summere opp litt. ET35 utgår med 35mm senk, men hva mener du blir mest riktig på 8,5 rund baut?

 

Ville vel droppa ET35 uansett sålenge ikke bilen skal senkes 100mm og den felgen du vil ha KUN fås i ET35, for å si det slik. 8,5x19 ET45 med 235/35 19 er perfekt på denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk for din ekspertise! Blir det ikke LM reps, vet ihvertfall hva jeg skal se etter! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.