#1 Skrevet Februar 4, 2012 Noen som har et tips eller to til å fikse opp baklykter til en Passat 3B? De jeg hadde var "matt" og utslitt "rødfarge"- Mulighet å polere opp disse, eller kan det bli bra med rød-transparent lakk + eventuelt klarlakk? Eller er det bare å krype til korset og kjøpe et nytt sett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 4, 2012 Du kommer nok langt med roterende og litt tålmodighet, dette kan nok detailer-gutta her inne hjelpe deg med når de ser tråden. Om du vil ha nye lykter ser jeg de ligger på 1800,- med dagens kurs, lyktedesign fra 3bg som er til 3b, klikk her. Sondre Hugaas her inne er forhandler for kufatec, han hjelper deg nok gjerne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 4, 2012 Jeg polerte opp mine baklykter og er fornøyd med resultatet Men det er kun plastlykter du kan polere.. Kjøre over lyktene med en DA maskin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 4, 2012 Denne er knall bra http://frimann.no/main.aspx?page=article&artno=85792 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 4, 2012 Bjørn: De facelift-lyktene var ikke dumme! Ser de er til stasjonsvogn, og jeg har sedan. Får blåse litt støv av tysken min og se om de eventuelt finnes til sedan. :-) Lars-Magnus: Takker for tips :-) Jan-Espen: Vet du om dette klarer å reparere en sprekk også? Sprekk på ca 5 cm på den ene baklykten jeg har liggende.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 4, 2012 Kan fint polere opp lyktene med: http://www.amazon.com/3M-39008-Headlight-Restoration-System/dp/B001AIZ5HY Da slipper du å blåse av neste 2 k på noe som gjør noe av det samme Masker godt opp om du ikke skrur av lampene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 4, 2012 Facelift lamper på 3B og 3BG passer dessverre ikke om hverandre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 4, 2012 Bjørn:De facelift-lyktene var ikke dumme! Ser de er til stasjonsvogn, og jeg har sedan. Får blåse litt støv av tysken min og se om de eventuelt finnes til sedan. :-) Lars-Magnus: Takker for tips :-) Jan-Espen: Vet du om dette klarer å reparere en sprekk også? Sprekk på ca 5 cm på den ene baklykten jeg har liggende.. Nei sprekk tar det nok ikke, men grove riper går greit siden du starter å sliper med såpass grovt som 240 korning. Har prøvd dette en del å blir fantastisk bra resultat. Et sånt sett holder vel til 10-12 lykter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 4, 2012 Får se om jeg får skaffet meg et par gamle lykter og prøve meg frem, om jeg ikke finner noen facelift-lykter til 3B :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 4, 2012 Kan sikkert finne deg nokon lykter på skrapen da det finst så mange passater i verden så får du prøve:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 4, 2012 Kan sikkert finne deg nokon lykter på skrapen da det finst så mange passater i verden så får du prøve:) Er relativt fort gjort med det rette utstyret... Tok 50/50 bilde av ene baklampa mi ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 4, 2012 Får dra på jakt på mandagen! ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 4, 2012 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 4, 2012 Såpass ja, da blir det polering! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 4, 2012 Billig triks: Tannkrem og en myk klut. Det blir perfekt resultat, med litt arbeid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 5, 2012 Har poleringsett til lykter på jobben. Og det funker sinnsykt godt. Trodde ikke det skulle bli så bra som det ble. Har settet fra Meguiars. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 10, 2012 Om du sliper og polerer de så må du polerer de etterpå for å holde de fine. Slip de og legg 2 lag klarlakk. Da ser de nye ut, og falmer ikke igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 10, 2012 Takker for tipset - blir muligens at jeg går for nye 'replica'-lykter (usikker på hva de er). Har snakket med 5 huggeri denne uka og det billigste jeg har fått oppgitt er stk-pris på 760 ink mva + frakt. Så da er det like så greit å handle et nytt par som ser originalt ut tenker jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...