Anbefalte innlegg

Noen som har et tips eller to til å fikse opp baklykter til en Passat 3B?

De jeg hadde var "matt" og utslitt "rødfarge"-

 

Mulighet å polere opp disse, eller kan det bli bra med rød-transparent lakk + eventuelt klarlakk? Eller er det bare å krype til korset og kjøpe et nytt sett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kommer nok langt med roterende og litt tålmodighet, dette kan nok detailer-gutta her inne hjelpe deg med når de ser tråden.

 

Om du vil ha nye lykter ser jeg de ligger på 1800,- med dagens kurs, lyktedesign fra 3bg som er til 3b, klikk her. Sondre Hugaas her inne er forhandler for kufatec, han hjelper deg nok gjerne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg polerte opp mine baklykter og er fornøyd med resultatet :) Men det er kun plastlykter du kan polere..

Kjøre over lyktene med en DA maskin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn:

De facelift-lyktene var ikke dumme! Ser de er til stasjonsvogn, og jeg har sedan. Får blåse litt støv av tysken min og se om de eventuelt finnes til sedan. :-)

 

Lars-Magnus:

Takker for tips :-)

 

Jan-Espen:

Vet du om dette klarer å reparere en sprekk også? Sprekk på ca 5 cm på den ene baklykten jeg har liggende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Facelift lamper på 3B og 3BG passer dessverre ikke om hverandre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn:

De facelift-lyktene var ikke dumme! Ser de er til stasjonsvogn, og jeg har sedan. Får blåse litt støv av tysken min og se om de eventuelt finnes til sedan. :-)

 

Lars-Magnus:

Takker for tips :-)

 

Jan-Espen:

Vet du om dette klarer å reparere en sprekk også? Sprekk på ca 5 cm på den ene baklykten jeg har liggende..

 

Nei sprekk tar det nok ikke, men grove riper går greit siden du starter å sliper med såpass grovt som 240 korning. Har prøvd dette en del å blir fantastisk bra resultat. Et sånt sett holder vel til 10-12 lykter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se om jeg får skaffet meg et par gamle lykter og prøve meg frem, om jeg ikke finner noen facelift-lykter til 3B :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sikkert finne deg nokon lykter på skrapen da det finst så mange passater i verden så får du prøve:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sikkert finne deg nokon lykter på skrapen da det finst så mange passater i verden så får du prøve:)

 

Er relativt fort gjort med det rette utstyret... Tok 50/50 bilde av ene baklampa mi ;-)

297012_10150363031471969_599151968_8436114_1647028817_n.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får dra på jakt på mandagen! ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass ja, da blir det polering!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billig triks: Tannkrem og en myk klut.

Det blir perfekt resultat, med litt arbeid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har poleringsett til lykter på jobben.

Og det funker sinnsykt godt.

Trodde ikke det skulle bli så bra som det ble.

Har settet fra Meguiars.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du sliper og polerer de så må du polerer de etterpå for å holde de fine. Slip de og legg 2 lag klarlakk. Da ser de nye ut, og falmer ikke igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tipset - blir muligens at jeg går for nye 'replica'-lykter (usikker på hva de er).

 

Har snakket med 5 huggeri denne uka og det billigste jeg har fått oppgitt er stk-pris på 760 ink mva + frakt. Så da er det like så greit å handle et nytt par som ser originalt ut tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.