Oljelekkasje C4 2.3 AAR - Rense luftrør hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei.

Startet bilen istad og kjørte noen hundre meter før jeg merket en stygg svilukt.

Åpent panseret og så det kom litt røyk fra venstre side(sett forfra). Lukket kjapt igjen og kjørte hjem å parkerte. Når jeg kom hjem så jeg endel oljegris fra venstre sida av motoren. Har ikke tid til å ta bilder nå, har heller ikke spess peiling på motor, men noen som kan tenke seg hva som kan være feilen? Kunne ikke se hvor det kom olje fra, bare drypte og freste.

Tak for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis så er det toppdekselpakningen. Hadde samme problem på min AAR. Pakningen, som skal være myk gummi, var sprø og hard, og gikk delvis i oppløsning når jeg løftet av toppdekselet. Og, som du beskriver, oljen rant ut, og ned på eksosmanifolden. Dette er naturligvis også brannfarlig, så ikke kjør med bilen før du finner ut av problemet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Skal se om jeg finner ut hvor oljen kommer ut senere i dag. Toppdekselpakning samme som toppakning? Eller såkalt ventildekselpakning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme som ventildekselpakning. Toppakning er den mellom blokk og topp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært bortig at de mutterenen som holder toppdekselet kan løsne. Prøv først og sjekke om noen er løs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har begynt å demontere nå. Har demontert luft rør/slanger ned til veivhus, disse er fulle av brun gugge. Hva er beste måten å rense de på noe slags avfetting?

Edit: Ligger også litt olje og skitt i innsugsbelgen og litt olje ved gasspjeldet. Er det vanlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å fjerne olje med avfetting. Du kan prøve å legge de i et dieselbad f.eks. deretter gå igjennom med en piperenser e.l

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Da prøver jeg diesel i morra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.