Anbefalte innlegg

Sliter med å få av en bolt på Audi s4 b5. Det er to stag som går ned fra støtdemperen, som blir

Holdt fast av en bolt. Jeg har nå brukt sikkert 3 liter rustløser, massive slag fra en slegge men det er ikke snakk om å røre på seg. Skruehodet var også ferdig rundet når jeg skulle begynne...

 

Er det noen som et par lure triks å dele med meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 liter til med rustløser å flerre slag så tror eg du nermer deg :) er ett helsikken med disse boltene! fikk av på min til slutt etter jeg fant en gassbrenner! men da ryker foringene ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 liter til med rustløser å flerre slag så tror eg du nermer deg :) er ett helsikken med disse boltene! fikk av på min til slutt etter jeg fant en gassbrenner! men da ryker foringene ;)

 

Jeg skal skifte alle armene i forstillingen, så om foringene ryker så gjør ikke det noe ;)

Jeg har prøvd gassbrenner, men den dritten vrikker seg jo ikke :P andre forslag? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm, du mener de øvre bærearmene? Disse har som vane og sitte som fy uansett hvor mye rustløser man bruker.

Da har du to valg..

1: Bruke varme, dette tar mest sannsynligvis knekken på gummimansjettene på kulene.

2: Få dem presset ut med en portabel håndpresse eller lignende..

 

vrebrearmenA4B6QUATTRO.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg sko bytte kun en så fikk ett problem der :P er vell ikke så mye annet å jør enn å bruke slegge komb med varme? kappe den å borre den ut men :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må også ha konsentrert varme, er ikke alle blåselampene som gjør jobben bra nok..

Byttet disse armene på min for noen uker siden...

Mye varme og mye banning, men den kommer ut tilslutt! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stormkjøkkenet som jeg bruker tror jeg ikke gir nok konsentrert varme :P men jeg får bare fortsette å varme som skløtta sjøl, og banke til jeg blir blå i fjeset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftmeisel i bakant først. Mellom hodet og spindel. For å få den til å slippe. Så bruke luftmeisel på hodet og "dra" bolten ut. Blir værre for hvert slag med slegge fordi bolten bøyer seg. Bruk kobberpasta på ny bolt. Har aldri slitt med denne etter at jeg brukte luftmeisel. Prøvd varme å slegge jeg også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du kobberpasta på den nye kan du dytte den ut med fingra i all fremtid :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skiftet alle armene på høyere side, og de boltene kunne jeg nesten dytte ut. Men det er kun den ene på

Venstre siden som har grodd fast. Hva skjer hvis jeg ikke får den ut? Må jeg kjøpe ny spindel da eller? =\

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På venstresiden så får du saltslapset fra passerende biler rett på spindelen så den sitter ekstra godt fast...

Sleit med akkurat det samme.

 

Den skal ut, og du får den ut!...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du kobberpasta på den nye kan du dytte den ut med fingra i all fremtid :)

 

Tja dette var ikke tilfelle på en bolt eg skulle ha ut som var satt inn med kobberfett.

Bare 2 mnd etter den ble montert med fett var den nesten umulig å få ut. Den på motsatt side som aldri var løsnet kom lettere: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bruk bolter som ikke er galvanisert! Mange av boltene er rent svartstål og sitter dagen etter nesten.. (satt på spissen) kjøp bolter i rustfritt eller galvanisert og sett inn med kobberpasta. Enkleste er å bruke luftmeisel mener jeg. Eller en muttertrekker å slå den løs med. Prøver muttertrekker først, går ikke det bruker jeg luftmeisel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også brukt luftmeisel på desse boltene og da har det aldri vert problem å få de ut. Ødelegger som regel bolten men den har jeg alltid skiftet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte skjærebrenner, (kun varmen) på en slik idag. Tidligere har jeg endt opp med å bore ut bolten. Det er svært vanskelig å bore så langt i rustfritt, så er ikke alltid lurt med nye bolter i rustfritt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt vri av hodet på bolten, og deretter skru/dra den ut med mutteren på baksiden. Når det blir slutt på gjengene, legger man på noen skiver bare og fortsetter. funker veldig bra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftmeisel er et undervurdert verktøy ;) en rustfri bolt vil aldri ruste fast, da er det kun møkk som kan sette seg der, og da er det mulig å få gjort rent og få den ut på en god måte. Problemet med svartstål og de sprekkene der, er at dritten kommer inn med bolten, og det ruster i hylsa.. Mitt råd etter mange timer med skruing på multilink, luftmeisel for å få ut.. Også ny bolt som er galvanisert eller rustfri og masse kobberpasta når det monteres... Da slipper en det med at den sitter :) lønner seg hvertfall ikke slå for mye på den, da kroker den seg og blir værre å få ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke armene i aluminium?..da vil stål sette seg,eller rettere sagt irre seg fast nesten uansett hva du gjør...kobberpasta/alupasta gjør susen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Armene er i alu ja. Men kula, som bolten sitter imot, er stål :) og heldigvis for det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg av bolten, men knakk også spindelen i samme sleng så da er ny spindel bestilt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.