#1 Skrevet Februar 4, 2012 (endret) Får feilmld på ene Lamdasonde.... vil bilen gå dårligere da, grunnet at den går i noe form for nødprogram.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 4, 2012 jepp bare og bytte. min gikk ikke i nødmodus men den gikk merkart mye dårligere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 4, 2012 Jeg tror den går i et modus som bare gir deg 0,5 bar ladetrykk når en sånn feilmelding ligger aktiv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 5, 2012 Fikk slettet feilmld, men merket ikke noe merkbar forskjell ved kjøring.... Får kjøre litt mere, og se om dem kommer opp. Synes fortsatt bilen virker ganske dau, tross 250 Hester.... Lå 5 feil mld på motor.... ddress 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl Part No: 4Z7 907 551 K Component: 2.7l V6/5VT G 0001 Coding: 06752 Shop #: WSC 02325 VCID: 4B9F8D9079DE31B WAUYP54B81N106561 AUZ7Z0Y1720085 5 Faults Found: 17530 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B2 S2 P1122 - 35-00 - Open Circuit 17548 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S2 P1140 - 35-00 - Internal Resistance too High 17862 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235) P1454 - 35-00 - Short to Ground 17866 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236) P1458 - 35-00 - Short to Ground 16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1 P0421 - 35-00 - Efficiency Below Threshold Readiness: 0010 0001 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 5, 2012 Er du helt sikker på at ikke disse alarmene er aktive etter at du slettet dem (du må seff starte motoren på nytt før du sjekker igjen). Jeg er helt sikker på at eksostemp feilkodene fører til modus med maks 0,5 bars ladetrykk, og her ligger nok problemet ditt. Vanlig problem på disse motorene, -hadde B5 S4 selv med dette problemet og måtte bytte begge eksostemp følerene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 5, 2012 Er du helt sikker på at ikke disse alarmene er aktive etter at du slettet dem (du må seff starte motoren på nytt før du sjekker igjen). Jeg er helt sikker på at eksostemp feilkodene fører til modus med maks 0,5 bars ladetrykk, og her ligger nok problemet ditt. Vanlig problem på disse motorene, -hadde B5 S4 selv med dette problemet og måtte bytte begge eksostemp følerene. Slette feilmld, og Lyset i dashbordet slukket, men ny lesing, viser at feilkodene ligger inne... Så får man feil p Lambda, hvis eksostemp sensor er gåen? KJenner ikke disse motorene så godt enda.... men lærer vel :-) Må man til Møller, for disse sensorene... eller er det andre som har dem ? Takk for tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 5, 2012 begynn med og bytte eksostempføleren for den gjør at bilen lader ca 0.5 bar. har byttet den ene en gang og den andre to ganger på min rs4 og da går bilen sabla dårlig. ene gangen hadde jeg også lambda feilen du har men den ble borte av seg selv når jeg byttet eksos tempføleren. bestilte mine følere fra esc for dem koster vel 2600kr el noe rundt der på møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 5, 2012 begynn med og bytte eksostempføleren for den gjør at bilen lader ca 0.5 bar. har byttet den ene en gang og den andre to ganger på min rs4 og da går bilen sabla dårlig. ene gangen hadde jeg også lambda feilen du har men den ble borte av seg selv når jeg byttet eksos tempføleren. bestilte mine følere fra esc for dem koster vel 2600kr el noe rundt der på møller. Hei, takker, prøver det først. esc? firma i norge? Er det lett å komme til disse følerne...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 5, 2012 Mr Larsen mener vel ecstuning i USA, her er link http://www.ecstuning.com/Audi-C5_A6-Quattro-2.7T/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 5, 2012 husk og bestille riktig for det er forskjellig på vær side. deler fra ecs kommer på en uka ca om dem har på lager. går helt greit og bytte men er litt knot. brukte vel ca 0,5t på og bytte dem på min. sånn ser den uthttp://www.ecstuning.com/Audi-C5_A6-Quattro-2.7T/Search/Sensor/ES2070652/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 5, 2012 husk og bestille riktig for det er forskjellig på vær side. deler fra ecs kommer på en uka ca om dem har på lager. går helt greit og bytte men er litt knot. brukte vel ca 0,5t på og bytte dem på min. sånn ser den uthttp://www.ecstuning.com/Audi-C5_A6-Quattro-2.7T/Search/Sensor/ES2070652/ Anbefaler å lage en spesial-tilpasset fastnøkkel for å få byttet den ene sensoren.... Bare å ta en vanlig 17mm fastnøkkel og slipe en åpning i den sånn at du kan få tredd den innpå sensoren.... Du forstår det nok når du ser problemstillinga :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 5, 2012 Takker for tipsene.... Får sjekke motorkode. og bestille en av hver, siden det ligger feil på begge..... :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 6, 2012 Ingen andre her i norge som kan ha disse også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 6, 2012 jeg sjekket litt rundt og da var det kun møller som skaffet i norge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 12, 2012 begynn med og bytte eksostempføleren for den gjør at bilen lader ca 0.5 bar. har byttet den ene en gang og den andre to ganger på min rs4 og da går bilen sabla dårlig. ene gangen hadde jeg også lambda feilen du har men den ble borte av seg selv når jeg byttet eksos tempføleren. bestilte mine følere fra esc for dem koster vel 2600kr el noe rundt der på møller. Hei, sjekket på møller... 3800 pr stk... snudde bare å gikk ut døren eg... Ser på ECS, at det er to forskjellige dele nr til den ene siden, er det samme hvilken man bestiller da? Iflg Børge Olsen Racing, her på askøy, så betydde ikke eksos temp sensorene så mye, skiftet Lambdaene. og De feilmld er vekke nå. Best eksos sensorer også, siden det fortsatt ligger feilmld på dem... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 12, 2012 Vist ikke eks temp føleren ikke har noe betydning så vet ikke jeg. Jeg har byttet 3stk så min og det er stor forskjell. Motoren senker turbotrykket når føleren er deffekt for og skåne turbone for høy temperatur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 12, 2012 Vist ikke eks temp føleren ikke har noe betydning så vet ikke jeg. Jeg har byttet 3stk så min og det er stor forskjell. Motoren senker turbotrykket når føleren er deffekt for og skåne turbone for høy temperatur. Er helt enig.. så skal bestille 2 nye.. men eg ble lit usikker, da ECS tuning operer med 2 forskjellige, til samme motor, til høyre siden... hm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 12, 2012 Kommer ann på om du har automat eller manuel giring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 12, 2012 Kommer ann på om du har automat eller manuel giring correct me, if i`m wrong Men når eg leser tekst på begge sensorene, er det akkurat samme ordlyd 1: Exhaust Temperature Sensor - EGT Used to monitor exhaust gas temperatures 1998 To 2001 Model Year - Automatic Transmission And APB Engine Code Only - Right Side -- 2002 To 2004 Model Years All Transmissinos And APB, BEL Engine Codes Only - Right Side Brand: Genuine Volkswagen Audi - Corporate Logo ES#:2070652 Mfg#: 078919529L 2: Exhaust Temperature Sensor - EGT Used to monitor exhaust gas temperatures 1998 To 2001 Model Year - Automatic Transmission And APB Engine Code Only - Right Side -- 2002 To 2004 Model Years All Transmissinos And APB, BEL Engine Codes Only - Right Side Brand: Genuine Volkswagen Audi - Corporate Logo ES#:2084847 Mfg#: 078919529N Eg ser ikke forskjellen ihvertfall....men det er jo øgene man først blir blind på, he he Får tolke det dithen, at det er nett det samme hvem av dem man bestiller ... ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 12, 2012 Da er dem bestilt... de hadde sett m begge 2, til rundt 447 USD m frakta.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 12, 2012 bare du bestiller en av vær farge(brun og sort) så passer dem. dem er like det er bare lengden på selve føleren(sort 325mm,brun 200mm) som skal inn i eksosen som er forskjellig på dem. dem du linket til er bare gammelt og nytt delenr så er samme føleren. da kommer nok bilen din til og gå som en klokke etterpå tenker jeg:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 12, 2012 hm... Jeg fikk en svart og en brun sist jeg bestillte som ett sett fra ecs, den brune passet ikke min bil uten modifisering av kontakten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 12, 2012 hm... Jeg fikk en svart og en brun sist jeg bestillte som ett sett fra ecs, den brune passet ikke min bil uten modifisering av kontakten. okej, var det mye modding som mptte til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 13, 2012 Såpas lenge siden at jeg husker bare at jeg holdt på med en kniv å skar bort noe plast. Sikkert nok helt overkommelig, og er heller ikke sikkert du får problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 13, 2012 Såpas lenge siden at jeg husker bare at jeg holdt på med en kniv å skar bort noe plast. Sikkert nok helt overkommelig, og er heller ikke sikkert du får problemet. Da greier man sikkert få dette til.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...