Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som er , noenlunde, normalt forbruk på en slik motor?

 

Har kjørt knappe 30 mil, på 3/4 tank.... synes det virker litt i meste laget.. skal fylle opp imorgen, og se hvor mange liter

som er gått med....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist ikke eks temp føleren ikke har noe betydning så vet ikke jeg. Jeg har byttet 3stk så min og det er stor forskjell. Motoren senker turbotrykket når føleren er deffekt for og skåne turbone for høy temperatur.

 

Øker forbruket noe, med disse feilmld?? synes min er vell si, på drivstoffet..... hm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer self helt ann på hvilken kjøring du har , bykjøring , landveis eller blanding osv.... Skulle bli ca 1.5 l pr mil,tror ikkje det er så gale vis det er snakk om bykjøring:)

Noen som vet hva som er , noenlunde, normalt forbruk på en slik motor?

 

Har kjørt knappe 30 mil, på 3/4 tank.... synes det virker litt i meste laget.. skal fylle opp imorgen, og se hvor mange liter

som er gått med....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer self helt ann på hvilken kjøring du har , bykjøring , landveis eller blanding osv.... Skulle bli ca 1.5 l pr mil,tror ikkje det er så gale vis det er snakk om bykjøring:)

 

Ble ganske nøyaktig 1,5 på mila.... man får vel leve m det, eller få seg større tank, he he

 

vannvittig forskjell fra min gamle c4, m 2,5 og quattro.... 1 til 1 1/2 tank i mnd....

 

 

Ja ja....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også sitter og skal bestille meg 2 sånne egt sensorer ESC Tuning i et såkalt kit, og i infoen så står det at delen passer 98-01modell og med manuell gir slik jeg har, men så står det også at den bare passer til APB motor og jeg har jo AJK. Går jeg på en smell hvis jeg kjøper disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også sitter og skal bestille meg 2 sånne egt sensorer ESC Tuning i et såkalt kit, og i infoen så står det at delen passer 98-01modell og med manuell gir slik jeg har, men så står det også at den bare passer til APB motor og jeg har jo AJK. Går jeg på en smell hvis jeg kjøper disse?

 

Det kan eg ikke svare på, men kanskje noan andre vet,,,,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorene i USA har andre motorkoder selv om det egentlig er samme motor. FIkk forklart dette inngående av en oppegående kar som jobber på delelageret i Bodø. Jeg ville ikke bekymret meg. Dog kan det være dette som avgjør om du må modde som jeg nevnte tidligere i tråden.

 

Uansett, når du får koblet det sammen så funker det. Jeg kjøpte også til annen motorkode enn den jeg selv har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har bestilt løse til min vær gang og alle tre har passet på min rs4 uten noe modding

Dette er dem jeg har byttet ut på min bil

tn_IMAG0391.jpg

tn_IMAG0390_1.jpg

tn_IMAG0386_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode svar! Da tar jeg sjansen. Har selv den som er på det øverste bildet (den sorte) Så da går det nok. Takk igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk sensorene i dag, blir byttet iløpet av kvelden, og håper det hjelper på, og feilmld forsvinner :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk byttet begge sensorene... og det hjalp, går bedre,

Men nå har den en tendens til å fuske/ streke, med fullt pådrag.

Skjer liksom ingenting, men den kommer opp i fart.

Kan ligge i rundt 80, og gi full pedal... girer ned, men akkurat som turbotrykk er borte...

Men innimellom, går det som det skal....

 

Noen med lignende feil?

 

siste feilkoder:

 

hassis Type: 4B - Audi A6 C5

Scan: 01 02 03 06 08 15 16 17 18 22 34 35 36 37 45 55 56 57 65 67

75 76 77

 

VIN: WAUYP54B81N106561 Mileage: 256210km/159201miles

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl

Part No: 4Z7 907 551 K

Component: 2.7l V6/5VT G 0001

Coding: 06752

Shop #: WSC 02325

VCID: 4B9F8D9079DE31B

WAUYP54B81N106561 AUZ7Z0Y1720085

 

4 Faults Found:

17862 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235)

P1454 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

17866 - Exhaust Gas Temp Sensor 2 (G236)

P1458 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1

P0421 - 35-10 - Efficiency Below Threshold - Intermittent

17963 - Charge Pressure

P1555 - 35-10 - Maximum Limit Exceeded - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser det jo ut som at du har fått for høyt turbotrykk? Sikkert når det skjer at den kutter...

 

Men hvorfor ligger EGT feilene der ennå? Har du ikke slettet dem før du tok scan'et?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser det jo ut som at du har fått for høyt turbotrykk? Sikkert når det skjer at den kutter...

 

Men hvorfor ligger EGT feilene der ennå? Har du ikke slettet dem før du tok scan'et?

 

 

Tror nok eg har glemt å slette feilkodene. Så det gjøres i dag.

 

Men er fortsatt feil som komemr å går...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.