#1 Skrevet Februar 5, 2012 (endret) Heihei!..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 5, 2012 Ingen som kan hjelpe meg her?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 5, 2012 Varme men fri for vann? Hvordan vet du at det ikke kom noe vann der? Noe som skjer på enkelte registre, er at veggen som splitter registeret detter av, da går bare vannet gjennom endetanken i stedet for å sirkulere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 5, 2012 Du skal få varme i varmeapp. også før termostaten løser ut, du må nesten bare ta ut og koke termostaten hvis du mistenker at den ikke fungerer. Når det gjelder selve varmeapp.registret og at begge slangene er like varme så kan det høres ut som veggen inni registret har gått istykker, slik BE over skriver. Jeg også stusser på at du skriver det ikke er noe vann i slangene, er det fordi det er lett og klemme på slangene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 5, 2012 Termostaten har INGENTING med dette å gjøre da vannet sirkulerer gjennom varmeregisteret uavhengig av om termostaten er åpen eller ei. Holder motoren normalt temperatur under kjøring så er termostaten helt i orden. Jeg ville heller ha sjekket spjeldet inni boksen der varmeregisteret er montert, altså spjeldet der man regulerer mellom varm/kald luft. Tenker da mest på wiren inn til dette, at den ikke er hoppet av på spjeldarmen e.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 5, 2012 Takk for tips Hermann! Mye styr å komme til dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 5, 2012 Jeg har akkurat samme problem med min 95 a6 2.5tdi. Motoren ligger på 90grader men det kommer nesten ikke varme i varmeapparatet. Det er klima automatic på min da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 5, 2012 Jeg har akkurat samme problem med min 95 a6 2.5tdi.Motoren ligger på 90grader men det kommer nesten ikke varme i varmeapparatet. Det er klima automatic på min da. Trodde du slet med motortemp. også? Eller har det forbedret seg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 5, 2012 Har hatt dette "problemet" en gang tidligere og da var det noe så enkelt som luftlommer i slangene etter påfyll av kjølevæske som var årsaken. Det var for ordens skyld rimelig tomt for vann da jeg fylte etter......... Er ikke sikkert det er dette som har skjedd med deg, men bare et lite tips på hva det kan være kanskje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 5, 2012 Heihei!Merket at nedre radiatorslange ikke var merkverdig varm i forhold til øvre, noe som vil si at termostaten antagelig ikke er åpen, om jeg ikke er helt på jordet? Hei. Angående at nedre radiatorslange ikke er varm: Dette mener jeg skjer når termostaten er åpen; det varme vannet kommer inn på toppen av radiatoren, avkjøles og kommer kaldt ut i bunnen. Dette er helt normalt og er sånn det skal være mener jeg. Men merket også at begge de to slangene som går inn i torpedoveggen er varme, men helt fri for vann....? Hvordan ble disse varme hvis det ikke er varmt vann i dem? Jeg synes det virker som om det er registeret ditt som har tatt kvelden... du bør vel være rimelig sikker på at dette er tilfellet før du begynner å bytte det. Én måte å finne ut det på er å pumpe varmt vann gjennom det mens kupévifta står på. Da skal det komme varm luft ut av ventilsjonshullene i bilen samt at utgående vann skal være (vesentlig) kaldere enn inngående (varmen avgitt til luft). Hvis det er vann i slangene inn på registret og de er like varme både ut og inn burde det være en rimelig god indikasjon på at registeret eller spjeldet/krana er gåent. Heng meg ikke om jeg tar feil. Mvh Martin Ulsaker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 5, 2012 Jeg har akkurat samme problem med min 95 a6 2.5tdi.Motoren ligger på 90grader men det kommer nesten ikke varme i varmeapparatet. Det er klima automatic på min da. Med klima så har du i tillegg ventiler (11 og 17) på dette som også bør sjekkes før du setter i gang med en stor operasjon Øvre bilder er uten klima. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 5, 2012 Det *kan* se ut som om registeret ditt har tatt kvelden... bør vel utelukke krana først. Kanskje noen har noen tips om hvordan man utelukker om det er krana som feil? Evt. om det går an å 'forbikoble' hele krana? Uansett får du ha lykke til! Mvh Mu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 5, 2012 Er vel ikke kran på denne, kun spjeld. Ref. bilde i forrige innlegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 10, 2012 Hvordan gikk dette? Jeg er ikke helt sikker, men det er mulig det ikke er så veldig mye jobb å bytte register (hvis du skulle måtte gjøre det) på en bil som ikke har klima? Skyt meg ikke om jeg tar feil... Mvh Martin U 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...