#1 Skrevet Februar 5, 2012 Da står det en VW Polo 2010 modell utenfor - som ikke vil starte. Bilen har stått innendørs i 6 mnd, siden den ble hentet fra tyskland. Etter dette kom bilen ut i 20 minusgrader, og ville absolutt ikke starte. Da byttet vi for sikkerhetsskyld batteri - uten at dette ga noen bedring. Kommet kun et bittelite klikk fra motor-rommet. I går endte det med og dra igang bilen, og den startet da uten problemer. Ble den stoppet etterpå - var det ingen sak og få den igang igjen. I dag er det samme problem - bilen vil absolutt ikke starte, og gjør ikke et eneste forsøk på og dra rundt. Hva kan dette være? Selgeren bor noen timer unna, og er forståelig nok lite villig til og ta turen helt hit om han ikke må. Han mener det kan være for tykk olje / mineralolje fra tyskland? Hva sier dere til denne påstanden? Hva bær jeg gjøre / forsøke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 5, 2012 DU kan jo begynne med å fortelle hva slags motor det er? Diesel eller bensin? Oljen skal være ekstremt tykk for at startmotoren bare skal gi fra seg et klikk, så eg tror ikke det er der feilen ligger. Kanskje det heller kan være fukt som fryser til is i startmotoren, slik at denne ikke fungerer når den er kald, bare når den er varm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 5, 2012 Snakk om en 1.2 Bensin; 60 HK. Jeg synes også det hørtes litt tynt ut av det skulle være oljen som gjorde at den ikke startet. Den gjør jo ikke engang et forsøk på og slå inn. Angående fukt, kan jo dette være tilfelle, men hvordan blir man isåfall kvitt dette? Bilen ble jo kjørt såpass varm fra selgeren og hit, samt i går - så den burde vell ha blitt borte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 5, 2012 Støtter Per H. sin teori jeg. Ville tatt startmotoren ut og demontert den for å smøre den opp på nytt. Og fjerne fukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 5, 2012 Hørte rykter en gang om at byttet man batterier på nyerer biler, dette gjaldt audi så måtte batteriet programmeres igjen av audi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 5, 2012 (endret) Bilen ble dratt igang etter og byttet batteri. Etter dette startet den helt uten problemer. Så er nok ikke noen koding som må gjøres på denne ved batteribytte. Selgeren kommer og henter bilen i ettermiddag, og nevnte han skulle bytte olje, plugger - tørker for fukt osv.. Så får vi nesten ta det derfra. Eller har dere andre noen tips til hva som kan være årsaken...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 5, 2012 Hørte rykter en gang om at byttet man batterier på nyerer biler, dette gjaldt audi så måtte batteriet programmeres igjen av audi Det stemmer, men det gjelder A6, A7 og A8 etc. som har en god del mer avansert elektronikk enn hva en Polo 1.2 innehar. Ligger noen tråder her på forumet, om du ønsker å lese mere om dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...