Merkelig problem med 2,3 aar. Motor stopper når jeg løfter peilepinne

Anbefalte innlegg

Merket ett litt uvanlig problem med audien i går. Tenkte og sjekke oljen mens motoren gikk. Da jeg løftet peilepinnen stoppet motoren.

Kan det være noen oljelufting eller noe som er tett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mister vel vakum når du løfter opp peilelinnen?

Samme skjer på 90`en (2.3 NG) min når jeg åpner oljepåfyllingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du vil alltid ødelegge vakumet i motoren ved å ta opp peilepinnen mens motoren går. normalt tror jeg ikke den vil stoppe av det, men det vil går dårlig. kan hende at du knaskje har en annen lekasje som gjør at peilepinne "lekasjen" blir siste dråpen for at det skal være så mye lekasje at ting slutter å fungere?

ellers kan du ta av og sjekke den lille slangen som står på veivhusvetilasjonen. den morkner ofte, så det kan være en idé å sjekke om den kanskje må skiftes. har vært borti at det samler seg slam nedi der. slangen finner du på førerside av motoren, nederst, bakerst. :)

forresten, det er vell ikke noe vits i å peile olje mens bilen går? blir jo helt feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkt bare og ta en kjapp titt på oljen. Ikke nivå. Men jeg skal sjekke litt på den slangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går motor normalt ellers?

det er ikke unormalt at vakum slangene som ligger nært toppen kan morkne p.g.a. varmen.

ta en titt på de. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han er litt daff. Dør av etter 4000 rpm. Men om det stammer av samme problem veit jeg ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt nromalt at disse motorene stopper når man tar opp peilepinnen:) De er veldig følsomme på falskluft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har rett og slett med hvordan veivhusventilasjonen er konstruert å gjøre.

Det skal være slik. Enkelt å greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som andre sier her, dette er helt normalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.