Audi A6 2.5tdi AAT 5'er. Trimming (Problem med nødmodus)

Anbefalte innlegg

En kompis har en A6 2.5Tdi som er chippa..

Kan jeg stille opp turbotrykket på den med en boostcontroller?

Åssen skal den monteres på den?

Noe annet som kan gjøres for litt mer effekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville gått for noe høyere trykk en det chipen gir nå. spesielt ikke vist vi snakker v6 og automat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 5'er :) AAT

Den lader ikke mer enn 0.5 bar :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 5'er :) AAT

Den lader ikke mer enn 0.5 bar :o

 

da hadde jeg i første omgang sjekket feilkoder, og sjekket N75 ventilen....evt om det er trykklekkasjer noen plass (noe jeg har erfart selv)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sitter den N75 ventilen egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bytta den nå, nå lader den 1.1-1.2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meen, kan jeg sette på en mbc å stille litt mer?

Må jeg fjerne N75'n da? :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ingen vits å justere opp mer trykk hvis ikke den ryker svart, og sannsynligvis vil den gå i nødmodus uansett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei.. Hva er neste steget jeg kan gjøre nå da?

Vet ikke hvor chippen er fra..

Må jeg kjøpe større dyser først?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye dyser fra Ecconor, PP764 skal vist funke gull!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye dyser fra Ecconor, PP764 skal vist funke gull!

Jau, leste det et sted :)

Men hvor mye hjelper det egentlig? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 2.5TDI femmer får du nok rundt +25hk : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye større dyser vil hjelpe en god del både på effekt, respons og forbruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei :)

Kan jeg stille litt ladetrykk etter dysebytte a? :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

meget merkbart bare ved dyse bytte. hadde selv en 2,5 tdi 115 hk. satte i ett KN filter,chip,større dyser og smalt ett stort hull i katalysatoren. absoultt å anbefale det framfor og øke turbotrykket mer! større trykk en 1,2 e vel ikke helt bra for de tudrboene der,så sant du ikke bytter til større

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei.. Da blir det dyser til uka :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilt nå :D hah

Lett å bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei :)

Kan jeg stille litt ladetrykk etter dysebytte a? :))

 

Hva skal du med alt ladetrykket?

Det er hjernen som bestemmer ladetrykket, etter parametre satt i chip.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dysebytte er enkelt! Faktisk så enkelt som dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden du ikke har byttet før tydeligvisn så bør du regne litt tid,selv brukte jeg par timer med god hjelp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke å kjøpe noe mer enn de dysene når jeg skal bytte? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke å kjøpe noe mer enn de dysene når jeg skal bytte? :)

 

Jo, nye kobbertetninger som ligger mellom topp og dyse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, nye kobbertetninger som ligger mellom topp og dyse :)

Hvor får jeg kjøpt det? :) Hah

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenummer 046130219A hos Møller, 5 stk såklart. Du har tydeligvis ikke giddet å lese guiden jeg linket til? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenummer 046130219A hos Møller, 5 stk såklart. Du har tydeligvis ikke giddet å lese guiden jeg linket til? : rolleyes

Okei.. Tnx :)

Nei:)) haah! Ikke ennå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.