Audi A6 2.5tdi AAT 5'er. Trimming (Problem med nødmodus)

Anbefalte innlegg

Bestilt nå, kosta 3kr pr stk :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tatt bort kat'en og lyddemperne nå, nå lader den 1.4-1.5 :o

Den går i nødmodus når jeg gasser for fullt i 4-5 gir..

Da lader den ca 0.8 bare..

Hva er det nå? :L

Har ikke bytta dyser ennå :)

 

Hva er neste steg nå a? Har dyser, chip, eksos og åpent filter :)

Hvilken turbo passer ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvorfor den går i nødmodus? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For mye trykk.

Sjekk for trykklekasjer også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, skal gjøre det etterpå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven det hjalp med dysene :)) håhå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven det hjalp med dysene :)) håhå

 

Gi dem ett par dager så løsner dem litt til ;) (må slite vekk korrosjonsbeskyttelsesbelegget innvendig)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi dem ett par dager så løsner dem litt til ;) (må slite vekk korrosjonsbeskyttelsesbelegget innvendig)

Såpass ja :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken turbo bør jeg lete etter? :) Den til 140'Hestern?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tips på hvilken turbo jeg bør kjøpe? :)

Nå har den begynt å ryke mer svart, og den går også bedre:D

Anbefaler dysebytte!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sa jo de ville bli enda bedre etter litt innkjøring ;) Ser noen på tdiclub forumet har hatt bra erfaring med K24 turboen fra S2 på 2.5TDI femmeren, men den er ikke plug & play (må bl.a. også ha ekstern wastegate).

 

Også sett en K16 fra en MB lastebil blitt nevnt som er bortimot plug & play.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sa jo de ville bli enda bedre etter litt innkjøring ;) Ser noen på tdiclub forumet har hatt bra erfaring med K24 turboen fra S2 på 2.5TDI femmeren, men den er ikke plug & play (må bl.a. også ha ekstern wastegate).

 

Også sett en K16 fra en MB lastebil blitt nevnt som er bortimot plug & play.

 

Aha:) skulle hatt en som var mest mulig plug & play, sånn som retur og sånt kan jeg ordne selv, men andre flenser og ekstern wg++ blir for mye :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får du sjekke opp muligheten for å bruke MB turboen som jeg nevnte, MB Atego, K16 turbo, skal holde til 220hk og er bare å slipe ut bolthullene litt så bolter den på eksosmanifolden. Har det fra tdiclub forumet men som vanlig så gidder du ikke lete etter informasjon selv så da får vi servere det på sølvfat :Phttp://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=342870

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får du sjekke opp muligheten for å bruke MB turboen som jeg nevnte, MB Atego, K16 turbo, skal holde til 220hk og er bare å slipe ut bolthullene litt så bolter den på eksosmanifolden. Har det fra tdiclub forumet men som vanlig så gidder du ikke lete etter informasjon selv så da får vi servere det på sølvfat :Phttp://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=342870

HaHa! Finfint :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klin umulig å finne en sånn turbo da :)

Fant ingen på ebay, og ingen brukte..

Kan høre med skroten rundtom her i østfold men.

Hvis ingen vet om noen? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen fra 140'hestern er større den?

Hvor mye holder den til? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det siest at den skal vere littegrann større :) h

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

k16.. det er vel den som står på ael, 140 hk. orginalt.. :-)

Er ikke helt sikker på hva den holder til. men mener det er rundt 190 + et par hk kanskje..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

k16.. det er vel den som står på ael, 140 hk. orginalt.. :-)

Er ikke helt sikker på hva den holder til. men mener det er rundt 190 + et par hk kanskje..

 

Kan sikkert stemme det, for chip på 140hk'en gir 165-175hk, og større spisser gir enda litt til, så rundt 190 hørest fornuftig ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må krype til korset her.. tok en lit mer nøye kikk under panstret, står sannelig k14 på min også.. og det er en AEL.

tenkte ikke det var samme på aat og ael.:)

men mener å ha hørt at org ael turbo skal holde til maks 190 hk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må krype til korset her.. tok en lit mer nøye kikk under panstret, står sannelig k14 på min også.. og det er en AEL.

tenkte ikke det var samme på aat og ael.:)

men mener å ha hørt at org ael turbo skal holde til maks 190 hk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er K14 begge ja, men K14 er bare en familie, finnes mange varianter. Også blandinger med deler fra både K16 og K24 familien :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er K14 begge ja, men K14 er bare en familie, finnes mange varianter. Også blandinger med deler fra både K16 og K24 familien :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.