#1 Skrevet Februar 5, 2012 Hei Min A4 1.8 tq bruker 1.1-1.3 liter på mila på vanlig bykjøring/hverdagskjøring,er dette et forbruk å klage over, eller vil dere si at dette er helt normalt?. Pluggene er ihvertfall relativt nye, og sportsfilteret har blitt renset ved jevne mellomrom. Kan det være noe vits i bytte bensinfilteret, kan det ha noen effekt på forbruket?, bilen fusker hvertfall ikke, går som ei klokke . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 5, 2012 Jeg er veldig dårlig på og regne om miles pr gallon og slikt, men kanskje dette kan gi deg noen svar? http://www.fueleconomy.gov/feg/noframes/19529.shtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 5, 2012 I følge en slik kalkulator for dette,så virker det som 20 miles per gallon tilsvarer 11,76 liter per 100 km, og det blir vell et forbruk på 1,176 på mila. Så vis det stemmer, så er det vel innenfor da, med tanke på at det varier med 1.1-1.3 l til meg. Men jeg lurer litt på om dette var for 1.8 turbo, sto bare 1.8 l på denne siden. Så litt selv innpå den siden du fant fram til meg, men det sto ikke noe om det var med eller uten turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 5, 2012 Forbruker på 1,8T varierer jo selvfølgelig etter hvor tung høyre foten din er, selv i bykjøring. Hadde vel rundt litern på bykjøring på min da jeg hadde det. Ca 0,7 på langkjøring. Høyt forbruk kan skyldes fks feil på lamba. Få lest av feillageret på bilen, for denne kan legges som en feil uten at motorlampen lyser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 5, 2012 Ja, kan alltids prøve å kjøre en liten test med Vagcom`n å se om det evt kan være lambdan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 5, 2012 Min bruker også rundt/rett i underkant av litern på blanda kjøring. (a4 tq 00mod.) Ingen feilkoder her, men synes det er i grenseland mye. En audi 80 med 9A motor og quattro, som jeg hadde for ei stund sia hadde passert 400k km, og gikk på 0,7 med samme kjøremønster.. Nå skal det sies at min er chippa, men dette skal jo ikke ha noe å si på normal kjøring.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 5, 2012 Synes ikke det forbruket der virker så horribelt gale egentlig. Ligger selv på rundt det samme, men selfølgelig varier det stort utifra hvor og hvordan jeg kjører. Når jeg bykjører i Bergen bruker jeg ca 1,3l på mila, mens i Ålesund ligger den på 1,1-1,2l på mila. Grunnen er jo så enkel som at Bergen har mye mer fartsdumper, dårlige veier mtp. senkede biler, bybilde og hastighet i trafikken. Mye mer opp og ned i fart kontra Ålesund Ligger den på et forbrukt mellom 1,0l og 1,3l på mil @ bykjøring, samt 0,7l - 1,0l på langkjøring ville ikke jeg ha tenkt så mye på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 5, 2012 Ja, er vel sikkert ikke noe feil med bilen min da, ettersom det er flere av dere som har omtrent det samme forbruket . Jeg målte den på langkjøring for en stund siden, og da brukte den ca 0,7 l på mila. Tenker jeg uansett tar en liten test med Vagcom`n, bare for å være helt sikker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 5, 2012 Desse 1,8t-motorene er nok ingen evighetsmaskin når det gjelder drivstoff, desverre Som du sier så burde det kanskje være greit å ta en vagcom-diagnose for å se, men når du klarer å få den ned i 0,7l på mila så tyder jo det på at ting fungerer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 6, 2012 Her har du ihvertfall tekniske hidden fra Audi:Audi A4 Avant 1.8 T und 1.8 T quattro, 120 kW(Regner med at det er en B6 du har?). Er jo oppgitt til å være 1.25 l/mil på bykjøring fra fabrikk, så tror ikke det er så ille det du får;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 6, 2012 B6 jeg har ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 9, 2012 Min A3 1.8TQ bruker rundt 0.6 på landevei og ca 1.0 ved bykjøring. Da med ganske gjennomsnittlig tyngde på høyrefoten Nå om dagene er så luftmengdemåleren min dårlig, så nå ligger jeg på 1.5 liter på mila 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...