#1 Skrevet Februar 6, 2012 Hei. Jeg skal bytte termostat på min '97 Golf 3 med AFT motor. Har kjøpt termostat på Biltema og der fulgte det med 2 tettningsringer...? Den ene er selvforklarende da den skal sitte rundt termostaten, men det fulgte også med en ganske stor O-ring som jeg ikke helt vet hvor skal. Mulig jeg har misset noe, men jeg så ikke snurten av noen O-ring når jeg demonterte. Noe av grunnen til at jeg spør er at jeg har montert uten O-ringen en gang, da lakk det litt. Spørsmålet er da: Skal det være 1 eller 2 tettningsinger ved bytte av termostat på en AFT motor? Håper på svar. Mvh Martin Ulsaker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 6, 2012 Skal bare være 1 o-ring og det er den som sitter rundt termostaten som sier seg selv som du sier. Den andre er nok der for det sikkert blir lagt samme termostaten til mange biler og en av de trenger kanskje en større o-ring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 6, 2012 Tusen takk for svar, det var godt å vite! Du skulle vel ikke mot formodning ha en forklaring på hvorfor det lakk? Mulig det er jeg som har klart å sette termostaten litt skjevt eller på annen måte feil? Mvh mu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 6, 2012 Tusen takk for svar, det var godt å vite! Du skulle vel ikke mot formodning ha en forklaring på hvorfor det lakk? Mulig det er jeg som har klart å sette termostaten litt skjevt eller på annen måte feil? Mvh mu Ofte klarer o-ringen å vrenge seg når man monterer, derfor lekker det ofte litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 6, 2012 Takk, Takk & Takk ! Da vet jeg hva jeg skal gjøre... får håpe det blir tett neste gang. M 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 6, 2012 Takk, Takk & Takk ! Da vet jeg hva jeg skal gjøre... får håpe det blir tett neste gang. M Det gjør det nok det skal du se.. Bare husk å ikke legg feil, rekkefølgen er termostat, pakning, termostathus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 6, 2012 Hmmm... Jeg har lagt pakningen rundt termostaten, altså er termostaten inne i sporet i pakningen. Pakningen er da på både under og over siden av termostaten. Er dette riktig? mu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 6, 2012 Eh, hæ? Under og over? Hehe... Hvis du ser for deg vannpumpa og skal montere dette igjen, så monterer du følgende: Termostat rett inn i vannpumpen. Monter o-ring på termostat Monter vannstuss på der igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 6, 2012 Her er en tråd som er litt på siden av det du spør om, men som kan være nyttig hvis det baller på seg.... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=150835&highlight=termostat+golf (Sjekk vannpumpe for aksial lakk, det er et forvarsel på at den ryker. Hvis du allikevel skal bytte termostat) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 6, 2012 (endret) Eh, hæ? Under og over? Hehe... Hvis du ser for deg vannpumpa og skal montere dette igjen, så monterer du følgende: Termostat rett inn i vannpumpen. Monter o-ring på termostat Monter vannstuss på der igjen. @ Kjell: takk for god hjelp. @Terje: Takk for tråd, skal sjekke den ut. Mvh mu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...