255/35/20 på A6 4F - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe nye dekk på 20-tommerne for å få litt mer gummi. Har 245/30/20 i dag.

 

Er det noen som kjører på 255/35/20 på samme bilen i dag som kan gi meg en pekepinn på om dette fungerer bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Thomas

 

Ser du nå kjører 255/35/20 på ET45 felg. Går det bra?

Har samme bil, også med luft og har kjørt 245/35/20 ET40 til nå. Men ønsker å gå opp til litt breiere dekk. 255/35/20 eller 265/30/20. Felgene er godkjent for sistnevnte. Hvordan er passform på dine? har du noe å gå på utover?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på å kjøpe nye dekk på 20-tommerne for å få litt mer gummi. Har 245/30/20 i dag.

 

Er det noen som kjører på 255/35/20 på samme bilen i dag som kan gi meg en pekepinn på om dette fungerer bra?

 

255/35 er ganske stort da, ville minst moderert det ned til 245/35, men da kan nok fungere selv om det er 1 tomme større enn 245/30. Regner med moderat felgbredde og offset, f.eks max 9x20 ET40.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Runar.

 

Som du ser av det jeg skriver så kjører jeg på 245/35/20 på 9x20 ET40 i dag. Men 245 ser litt smalt ut. Felgene er TÜV godkjente for 265/30/20, men utvalget i dekk er ganske lite i denne dimmen. I 255/35/20 er det bedre og du får nyere modeller av dekkene. Conti 5 mot Conti 3, Michelin Super sport mot Pilot sport osv.

 

Thomas kjører på 255/35/20 i dag etter det jeg har lest på forumet, men han kan ikke ta imot PM så derfor prøver jeg meg her. :)

Han har vist også ET45. Det vil da "spise opp" forskjellen utover, så om det ikke subber til han må jeg sjekke ytterkant på min for å se om jeg har en 0,5cm tilgode der. Men alle tips mottas med takk. Jeg må vel ev. sette på et sommerdekk igjen og måle litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Runar.

 

Som du ser av det jeg skriver så kjører jeg på 245/35/20 på 9x20 ET40 i dag. Men 245 ser litt smalt ut. Felgene er TÜV godkjente for 265/30/20, men utvalget i dekk er ganske lite i denne dimmen. I 255/35/20 er det bedre og du får nyere modeller av dekkene. Conti 5 mot Conti 3, Michelin Super sport mot Pilot sport osv.

 

Thomas kjører på 255/35/20 i dag etter det jeg har lest på forumet, men han kan ikke ta imot PM så derfor prøver jeg meg her. :)

Han har vist også ET45. Det vil da "spise opp" forskjellen utover, så om det ikke subber til han må jeg sjekke ytterkant på min for å se om jeg har en 0,5cm tilgode der. Men alle tips mottas med takk. Jeg må vel ev. sette på et sommerdekk igjen og måle litt.

 

Ja man må gjerne ha 255 eller 265 på 9 tom for å fylle ut skjermene bedre og beskytte felgen, men husk at hjulet også blir større når man går opp i bredden uten å gå ned på profil, sånn sett begynner 255/35 20 å bli stort på A6 4F, 1 tomme for stort ift 255/35 19 som Audi leverer. Hvis man ikke synes det gjør noe med såpass store hjul og ekstra bakkeklaring, så er det sikkert kjørbart. Men sånn sett er 255/30 eller 265/30 20 mer riktig ift hjulstørrelse. Men mulig sistnevnte med ET40 kan subbe litt foran, og utvalget i dekk er litt mindre enn vanlig. Men f.eks Dunlop eller Toyo er jo gode dekk som ikke koster helt sykt mye, se her: http://www.prisjakt.no/category.php?k=1106#rparams=l=s115555758.

 

Hvis målet er kul halv- eller hellav bil med riktig hjulomkrets ville jeg valgt 255/30, hvis målet er mer dekkside og ekstra bakkeklaring, så ville jeg beholdt 245/35 eller gått for 255/35 20.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du ser av det jeg skriver så kjører jeg på 245/35/20 på 9x20 ET40 i dag. Men 245 ser litt smalt ut. Felgene er TÜV godkjente for 265/30/20, men utvalget i dekk er ganske lite i denne dimmen. I 255/35/20 er det bedre og du får nyere modeller av dekkene. Conti 5 mot Conti 3, Michelin Super sport mot Pilot sport osv.

 

Thomas kjører på 255/35/20 i dag etter det jeg har lest på forumet, men han kan ikke ta imot PM så derfor prøver jeg meg her. :)

Han har vist også ET45. Det vil da "spise opp" forskjellen utover, så om det ikke subber til han må jeg sjekke ytterkant på min for å se om jeg har en 0,5cm tilgode der. Men alle tips mottas med takk. Jeg må vel ev. sette på et sommerdekk igjen og måle litt.

 

Et 40 vil vel stikke 5mm lengre ut mot hjulbuen kontra ET45?

Bare såg her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et 40 vil vel stikke 5mm lengre ut mot hjulbuen kontra ET45?

Bare såg her

 

Jo det stemmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

255/30/20 har for lav vektindex og er derav uaktuelle. Så det er 245/35, 255/35 eller 265/30 som gir høy nok LI.

Jeg har ikke noe imot å kjøre med større dekk. Jeg får ikke bilen lengre ned, så da ser det penere ut å fylle hjulbuen.

Dekksiden vil ikke ta av for eikene uansett så det er det samme. Det jeg ønsker er at det skal se litt breiere ut.

Men spørsmålet er igjen om de 5mm / 0,5cm mindre ET gjør at dekkene subber. Det er også mulig det subber til Thomas, så jeg håper fremdeles på svar fra han. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

255/30/20 har for lav vektindex og er derav uaktuelle. Så det er 245/35, 255/35 eller 265/30 som gir høy nok LI.

Jeg har ikke noe imot å kjøre med større dekk. Jeg får ikke bilen lengre ned, så da ser det penere ut å fylle hjulbuen.

Dekksiden vil ikke ta av for eikene uansett så det er det samme. Det jeg ønsker er at det skal se litt breiere ut.

Men spørsmålet er igjen om de 5mm / 0,5cm mindre ET gjør at dekkene subber. Det er også mulig det subber til Thomas, så jeg håper fremdeles på svar fra han. :)

 

Jepp 255/30 har LI 92, litt synd det, for hadde vel kanskje vært beste løsning. Hør med Frode Gimnes, han hadde 9x20 ET30 med 265/30 mener jeg. Skjønner ikke at det kan kan klar utover hvis bilen er høy, men ET40 er jo mye bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... ser at Michelin dekk som jeg har tenkt å kjøpe er 1CM breiere i dekkmønster og i bredde en tilsvarende Pirellidekk. Ref tirerack.

Spørs om 245/35/20 Michelin blir stort nok da. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.