#1 Skrevet Februar 7, 2012 (endret) Har mistet alt turbotrykk på bilen, lader maks 0,1 bar. Har gått over og sett etter lekkasjer men finner ikke noe, lager noengang pipelyd ved pådrag. Er noen mm slakke på aksling i turbo ut og inn, og litt slakke til sidene... Er turbo gåen ? Og er det farlig å kjøre sånn ? har gått over alle klemmer og strammet og sett over, å etter å ha gjort det så lader den 1,5 -0,2 bar, er det mulig at du mister alt trykk pga en liten lekkasje ? Takk for svar :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2012 Noen mm slakke ut og inn høres ikke bra ut. Slipper den gjenom olje, burde vel det når den er så slitt: klø : Ville uansett tatt diagnose med vag-com for å sjekke feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 7, 2012 Waste gate som har låst seg i open posisjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 7, 2012 Skal få tatt test med vagcom. Hvordan kan jeg sjekke wastegate? Mulig å ordne vist det er den ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 7, 2012 Av med downpipe, så ska du kunne se om spjeldet er åpent:) Skal få tatt test med vagcom.Hvordan kan jeg sjekke wastegate? Mulig å ordne vist det er den ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 8, 2012 Waste gate som har låst seg i open posisjon? satte på trykk på slange inn til wastegate, og den rører på seg og åpner og lukker virker det som. så den er vell i orden ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 8, 2012 Har ingenting og si, om spjeldet er vekke inni turboen;).Ta av slangen som går i fra n75 til wastegate,skal i teorien lade max da.Men se om den lader mer da, men vær forsiktig:) satte på trykk på slange inn til wastegate, og den rører på seg og åpner og lukker virker det som.så den er vell i orden ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 8, 2012 Har ingenting og si, om spjeldet er vekke inni turboen;).Ta av slangen som går i fra n75 til wastegate,skal i teorien lade max da.Men se om den lader mer da, men vær forsiktig:) kjører med MBC , blir ingen forskjell ved justering. prøvd å koble via n75 igjen og. virker som turbo lader, men vet ikke om det er mulig at 1,0 bar mistes via en liten lekkasje ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 8, 2012 Nei, du vil ikke miste en bar. Men det som er litt trikky er at om det er en liten lekasje så smetter den over i nødmodus. Grunnen til det er at det blir avvik i luftmengde mellom luftmassemåler og map... Sleit lenge med å finne lekkasjen på min a6... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 8, 2012 Mister du 1 bar, har du ingen liten men en stor en.Og du bør kunne høre den når du kjører.Lader du berre 0.1bar på max?.men for og utelukke selve wastegate spjeldet i turboen,så bør du gjøre som eg skrev tidligere:).Uansett om bilen går i nødmodus pga feil på sensorer osv.., så vil den nok lade mer en 0.1 bar.For eg vil anta at grunntrykket er høyre en det. kjører med MBC , blir ingen forskjell ved justering. prøvd å koble via n75 igjen og. virker som turbo lader, men vet ikke om det er mulig at 1,0 bar mistes via en liten lekkasje ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 9, 2012 har kommet frem til at turbo er gåen, er tjukt med olje i trykkrørene og har gått over ALT av skøter osv og skal ikke være noe lekkasje. og eksosn lukter jævlig. Noen som vet hvilke årsmod fra Passat som har samme turbo? og fra A6 ? var å fikk hørt ut om det i mårrest, men har glemt det annet en A4 99-05 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 9, 2012 Når den er chippet med bsr, hva må gjøres for å kunne sette på k04 ? å hvilken/hvor er det best å handle både k03 eller evt k04 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 9, 2012 K04 er en større turbo med annen manifold og Downpipe. Krever også ny software 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 9, 2012 Neinei Hans, det finnes k04 som er bolton. Jeg husker ikke om det er 001 eller 015 i farten til langsstilt. Trenger ikke bytte program heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 10, 2012 Er det sikkert at jeg ikke trenger ny software ? mener å ha lest det flere plasser at det må til ny software surt å kjøpe k04 vist det bare blir tull 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 10, 2012 Neida, du trenger ikke ny programvare. Men skal du utnytte ny og større turbo, så bør du ordne deg med ny programvare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 10, 2012 Kompisen min byttet til k04 på golfen sin uten å endre programvare. Han har TS-Racing steg3 programvare fra før. Det går fint an å kjøre med. Men vil uansett anbefale å få programvare tilpasset k04 for å utnytte den bedre Johan fra chipsenter fikser software til deg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 10, 2012 Kompisen min byttet til k04 på golfen sin uten å endre programvare. Han har TS-Racing steg3 programvare fra før. Det går fint an å kjøre med. Men vil uansett anbefale å få programvare tilpasset k04 for å utnytte den bedre Johan fra chipsenter fikser software til deg! blir bsr Chip "ubrukelig" da eller ? blir det som en ny chip ? Og hva koster det å få laget ny software da ca ? hvor er det billigst å handle k04 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 10, 2012 Turbobytte alene gir deg ikke mer effekt. Derfor må du ha ny programvare om du vil ha mer effekt også. Hvis ikke kan du like gjerne bare kjøpe en k03 igjen. 034motorsport.com selger orginale k04 til kurant pris. Billigste jeg har sett for k04-chip er 4500kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 10, 2012 Jeg har akkoratt bestillt K04-015 Turbo fra ksr.no sammen med et highflow manifold kom på 4990+frakt.Men skal få mappet inn et k04 map å bytte dyser.+ 3"downpipe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 10, 2012 http://Www.ecstuning.com har også rimelige priser. Bsr chippen blir ikke ubrukelig nei. Den vil fremdeles virke helt fint. Men vil du ha mer effekt må du få chippet bilen på nytt med tilpasset programvare for k04 turbo. Skal du ha max effekt av k04, bør du ha effektanlegg, downpipe, dyser og sikkert noe annet jeg har glemt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 10, 2012 Knut arne får heller være snill å rette på meg hvis jeg har skrevet noe feil her han har mer peiling enn meg på k04 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 11, 2012 Turbobytte alene gir deg ikke mer effekt. Derfor må du ha ny programvare om du vil ha mer effekt også. Hvis ikke kan du like gjerne bare kjøpe en k03 igjen. 034motorsport.com selger orginale k04 til kurant pris. Billigste jeg har sett for k04-chip er 4500kr. så k04 vill ikke klare å holde trykket oppe lengre en k03 osv uten ny software ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 11, 2012 Tror det blir k04 med tanke på oppgraderinger senere Men hvor får jeg handlet k04 og evt downpipe som passer rett på ? AVJ, 2001/B6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 11, 2012 så k04 vill ikke klare å holde trykket oppe lengre en k03 osv uten ny software ? Jo, det vil den nok klare. hvis programvaren i bilen ber om å få for eksempel 1.3 bar ladetrykk, vil jo uansett turboen prøve å lade 1.3 bar så lenge den makter. du vil nok få et jevnere drag over hele turtallsregisteret med k04, siden den klarer å levere mer luft der en k03 vanligvis ikke vil klare å holde trykket oppe lenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...