#26 Skrevet Februar 11, 2012 Tror det blir k04 med tanke på oppgraderinger senere Men hvor får jeg handlet k04 og evt downpipe som passer rett på ? AVJ, 2001/B6 http://www.ecstuning.com har K04 med alle pakningene og boltene du trenger til 5 977,- NOK. Frakt og Norsk mva kommer utenom. Kjøpte ny k03 derfra i sommer. handelen gikk strålende, så ikke noe å sette fingeren på der. Angående downpipe så finner du det her: http://www.bsr-tuning.no/produkter/4104203/ Er vel den der som er til b6. Usikker på om det er forskjellige downpiper til b6 1.8t FWD og Quattro. Det må du nesten spørre BSR om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Februar 11, 2012 http://www.ecstuning.com har K04 med alle pakningene og boltene du trenger til 5 977,- NOK. Frakt og Norsk mva kommer utenom. Kjøpte ny k03 derfra i sommer. handelen gikk strålende, så ikke noe å sette fingeren på der. Angående downpipe så finner du det her: http://www.bsr-tuning.no/produkter/4104203/ Er vel den der som er til b6. Usikker på om det er forskjellige downpiper til b6 1.8t FWD og Quattro. Det må du nesten spørre BSR om. Tok det lang tid før du fikk det ? klarer meg ikke uten bil i mange uker ingen norske forhandlere f.eks ? mitt lokale audi verksted skulle ha litt over 8000 for k03 10 000 for 245 hk kit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Februar 11, 2012 Tok vel i overkant av en uke mener jeg. Jeg bestillte jo 3.juli... ECS var jo stengt dagen etter p.g.a nasjonaldagen. Så du vil nok få det raskere enn meg vil jeg tro. Her har du link til turboen: http://www.ecstuning.com/Audi-B6_A4-FWD-1.8T/Engine/Turbo/ES3365/ Over 8k for en k03 faktisk? Møller skulle ha ca 7k for ny k03 mot at de fikk den gamle i innbytte når jeg snakket med dem i sommer. Er vel kansje lurt å kjøpe en ny innsugslange når du skal ha K04 også. Da den originale slangen kan bli sugd flat... en slik en: http://qwt.no/innsugslange_silikon_18t/P_11635 Nå vet jeg ikke om akkurat den der Passer 100% på en K04. Men var bare for å illustrere hvilken slange jeg mente. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Februar 11, 2012 http://ksr.as/product_info.php?cPath=487_21&products_id=2471 Denne + manifold til 4990.jeg har også avj-motor 01 mod.Men måtte vente 2uker før de fikk det på lager i norge(bestillte for noen dager siden).Du skal klarer å hente mer fra k04'en kontra k03,hvertfall med en sikkilig mapping som passer turbo. Jeg syns du skal bare kjøre på med k04, det er lite vits å kjøpe k03 for å så kjøpe k04 senere Typen du skal ha heter K04-0015 som er til langstilte motorer.Ang.downpipe elle testpipe som det kalles.den mellom kat.og down pipe kan du kjøpe mange plasser. quattro og fwd passer om enaen.kjøper du fra ecs-tuning så kan bare slenge den med der også.men her i norge kan du f.eks handle den fra http://qwt.no/cat_replacement_18tq/P_7957 Men må passe på at det er 2 uttak til lamda'ene.Jeg tenkte det når jeg må bytte turbo så er det like greit å bytte manifoil siden den orginale er så spinkel å liten (kan stappe den i baklommen:p )Å da får mer flow, spool-up.der er det litt hk å hente.Men ellers syns jeg 8000 hos møller var lite,til å vær møller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Februar 11, 2012 http://ksr.as/product_info.php?cPath=487_21&products_id=2471 Denne + manifold til 4990.jeg har også avj-motor 01 mod.Men måtte vente 2uker før de fikk det på lager i norge(bestillte for noen dager siden).Du skal klarer å hente mer fra k04'en kontra k03,hvertfall med en sikkilig mapping som passer turbo. Jeg syns du skal bare kjøre på med k04, det er lite vits å kjøpe k03 for å så kjøpe k04 senere Typen du skal ha heter K04-0015 som er til langstilte motorer.Ang.downpipe elle testpipe som det kalles.den mellom kat.og down pipe kan du kjøpe mange plasser. quattro og fwd passer om enaen.kjøper du fra ecs-tuning så kan bare slenge den med der også.men her i norge kan du f.eks handle den fra http://qwt.no/cat_replacement_18tq/P_7957 Men må passe på at det er 2 uttak til lamda'ene.Jeg tenkte det når jeg må bytte turbo så er det like greit å bytte manifoil siden den orginale er så spinkel å liten (kan stappe den i baklommen:p )Å da får mer flow, spool-up.der er det litt hk å hente.Men ellers syns jeg 8000 hos møller var lite,til å vær møller Den turboen du kjøpte fra KSR, er vel ikke ekte Borg Warner vel? tviler litt med tanke på prisen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Februar 11, 2012 http://ksr.as/product_info.php?cPath=487_21&products_id=2471 Denne + manifold til 4990.jeg har også avj-motor 01 mod.Men måtte vente 2uker før de fikk det på lager i norge(bestillte for noen dager siden).Du skal klarer å hente mer fra k04'en kontra k03,hvertfall med en sikkilig mapping som passer turbo. Jeg syns du skal bare kjøre på med k04, det er lite vits å kjøpe k03 for å så kjøpe k04 senere Typen du skal ha heter K04-0015 som er til langstilte motorer.Ang.downpipe elle testpipe som det kalles.den mellom kat.og down pipe kan du kjøpe mange plasser. quattro og fwd passer om enaen.kjøper du fra ecs-tuning så kan bare slenge den med der også.men her i norge kan du f.eks handle den fra http://qwt.no/cat_replacement_18tq/P_7957 Men må passe på at det er 2 uttak til lamda'ene.Jeg tenkte det når jeg må bytte turbo så er det like greit å bytte manifoil siden den orginale er så spinkel å liten (kan stappe den i baklommen:p )Å da får mer flow, spool-up.der er det litt hk å hente.Men ellers syns jeg 8000 hos møller var lite,til å vær møller går nokk for k04 men blir nokk ikke mapping, er for tiden arbeidsledig så var ikke rette tidspunkt å få turbohavari på for hadde planer om å oppgradere litt når jeg hadde brukt opp den k03'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Februar 11, 2012 http://ksr.as/product_info.php?cPath=487_21&products_id=2471 Denne + manifold til 4990.jeg har også avj-motor 01 mod.Men måtte vente 2uker før de fikk det på lager i norge(bestillte for noen dager siden).Du skal klarer å hente mer fra k04'en kontra k03,hvertfall med en sikkilig mapping som passer turbo. Jeg syns du skal bare kjøre på med k04, det er lite vits å kjøpe k03 for å så kjøpe k04 senere Typen du skal ha heter K04-0015 som er til langstilte motorer.Ang.downpipe elle testpipe som det kalles.den mellom kat.og down pipe kan du kjøpe mange plasser. quattro og fwd passer om enaen.kjøper du fra ecs-tuning så kan bare slenge den med der også.men her i norge kan du f.eks handle den fra http://qwt.no/cat_replacement_18tq/P_7957 Men må passe på at det er 2 uttak til lamda'ene.Jeg tenkte det når jeg må bytte turbo så er det like greit å bytte manifoil siden den orginale er så spinkel å liten (kan stappe den i baklommen:p )Å da får mer flow, spool-up.der er det litt hk å hente.Men ellers syns jeg 8000 hos møller var lite,til å vær møller http://ksr.as/product_info.php?cPath=232_314&products_id=639 denne manifolden du kjøpte ? og alt er bolt on ? men er det kina turbo ? ser ikke noe "produsent " på den turboen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Februar 11, 2012 Du får kjøpe deg en ko4, så heller oppgradere litt etterhvert da men kjøp ekte borg warner turbo! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Februar 11, 2012 Du får kjøpe deg en ko4, så heller oppgradere litt etterhvert da men kjøp ekte borg warner turbo! så de RP Turbo og ECS turboene er dårlige de og ? http://ksr.as/product_info.php?cPath=232_473&products_id=2471 står jo ikke noe om hvilket produsent som har denne ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Februar 11, 2012 (endret) Ja,turbohaveri er ikke noe man ønsker noen tid,men sånn skjer.hvertfall med kkk03 turboene Min bil er for tiden inne for vinterparkering,så da har jeg tid til sånt den ladet som den skulle,men når jeg demonterte diverse,så merket at det var endel olje i slangene til ic'en å at det var god slark i akslingen til turboen, så satser på andre boller til sommeren Men det pleier å ordne seg til slutt Foresseten,hvor mye er din kjørt? min er kjørt 195k km. Har mistanke om det kansje er kina kopi,men kjenner et par som kjører på denne turboen, som er fornøyd så langt.manifoilen og turbo er bolt-on,eneste må handle manifoil pakninger å skruer en annen plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Februar 11, 2012 Ja,turbohaveri er ikke noe man ønsker noen tid,men sånn skjer.hvertfall med kkk03 turboene Min bil er for tiden inne for vinterparkering,så da har jeg tid til sånt den ladet som den skulle,men når jeg demonterte diverse,så merket at det var endel olje i slangene til ic'en å at det var god slark i akslingen til turboen, så satser på andre boller til sommeren Men det pleier å ordne seg til slutt Foresseten,hvor mye er din kjørt? min er kjørt 195k km. min har passert 230 eller 240 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Februar 11, 2012 Ja,turbohaveri er ikke noe man ønsker noen tid,men sånn skjer.hvertfall med kkk03 turboene Min bil er for tiden inne for vinterparkering,så da har jeg tid til sånt den ladet som den skulle,men når jeg demonterte diverse,så merket at det var endel olje i slangene til ic'en å at det var god slark i akslingen til turboen, så satser på andre boller til sommeren Men det pleier å ordne seg til slutt Foresseten,hvor mye er din kjørt? min er kjørt 195k km. Har mistanke om det kansje er kina kopi,men kjenner et par som kjører på denne turboen, som er fornøyd så langt.manifoilen og turbo er bolt-on,eneste må handle manifoil pakninger å skruer en annen plass. Link til den manifolden du bestilte ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Februar 11, 2012 Link til den manifolden du bestilte ? http://ksr.as/product_info.php?products_id=639 Det tror jeg er kopi men sammen med pakning og bolt sett fra 034 motorsport (siden jeg bestiller noen andre deler fra der http://www.034motorsport.com/engine-components-18t-hardware-kit-18t-exhaust-manifold-p-20316.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Februar 11, 2012 Men han som har skreve omtalen på den turboen på ksr.as er medlem her,så det går vell ann å spør han om va hans syns om turbo og manifoil fra ksr. Kristoffer Ullaland 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Februar 11, 2012 så de RP Turbo og ECS turboene er dårlige de og ? http://ksr.as/product_info.php?cPath=232_473&products_id=2471 står jo ikke noe om hvilket produsent som har denne ? RP og ECS turboene skal jeg ikke uttale meg om. Men den turboen jeg linket til tidligere i tråden er hvertfall en ekte Borg Warner K04 turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Februar 11, 2012 RP og ECS turboene skal jeg ikke uttale meg om. Men den turboen jeg linket til tidligere i tråden er hvertfall en ekte Borg Warner K04 turbo har ikke lyst til og spytte pengene i en "dårlig" turbo eller så blir mest trolig borg warner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Februar 11, 2012 Det er nok det lureste med tanke på holdbarhet og kvalitet ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Februar 11, 2012 http://Www.ecstuning.com har også rimelige priser. Bsr chippen blir ikke ubrukelig nei. Den vil fremdeles virke helt fint. Men vil du ha mer effekt må du få chippet bilen på nytt med tilpasset programvare for k04 turbo. Skal du ha max effekt av k04, bør du ha effektanlegg, downpipe, dyser og sikkert noe annet jeg har glemt. Helt korrekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Februar 13, 2012 Noen som har erfaring med "kina" snurrer ? f.eks denne http://ksr.as/product_info.php?cPath...oducts_id=2471 hadde vært bedre for lommeboka akkurat nå, uansett om det frister mest med denne... http://www.ecstuning.com/Audi-B6_A4-FWD-1.8T/Engine/Turbo/ES3364/ men kunne tenkt meg litt mer efaringer, kjøper ikke kina turbo til 4000 for og risikere å må kjøpe skikkelig turbo til 7-8000 1 mnd etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Februar 13, 2012 men kunne tenkt meg litt mer efaringer, kjøper ikke kina turbo til 4000 for og risikere å må kjøpe skikkelig turbo til 7-8000 1 mnd etterpå Det er nettopp det du risikerer, kinasnurrer er som lotto: enkelte kan funke fint lenge, andre havarerer etter relativt kort tid. Selv om du kanskje har garanti, får du da drittjobben med å bytte igjen. Buy cheap, buy twice. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Februar 13, 2012 Er en fyr som har lagt ut turboer til vag på finn... Han garanterer at det er originale bytteturboer.. Broren driver med bildeler i tyskland visstnok . Pris 3400-3800. Nye pakningssett har han også.. Jeg prøver meg på å handle fra ham. Har tidligere kjøpt komplett multilink av ham og kvaliteten var konge den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Februar 13, 2012 Jeg bytta nettop min Turbo fra en kar som driver butikk gjennom Finn.no Han kaller seg Stavanger HK (Turbokongen). Han tok turboen min i bytte, og jeg kunne få en orginal overhalt turbo til 4500 inkl frakt og pakningsett. Jeg valgte heller en oppgradert turbo med dobble kompresorhjul, noe som gjorde at bilen drog og hørtes ufattelig mye bedre ut, Det har ingen slitasje på motor, bare at turboen jobber mindre i tanke på at det er dobble hjul, absolutt et pluss om man skal chippe bilen, da får du 210-220hk Hør med den karen så ordner han nok en god pris til deg, Topp anbefalt hos meg i hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Februar 13, 2012 Doble kompressorhjul har jeg aldri hørt om... Turbokongen slår til igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Februar 13, 2012 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=231501 Har ikke kjøpt noe selv fra han,så har ingen erfaring med det han selger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Februar 13, 2012 Det er nettopp det du risikerer, kinasnurrer er som lotto: enkelte kan funke fint lenge, andre havarerer etter relativt kort tid. Selv om du kanskje har garanti, får du da drittjobben med å bytte igjen.Buy cheap, buy twice. Ja da,kan man vell si at jeg har begynnt å spille lotto da siden den er bestillt å alt. Har sett billigere k04 enn til 4k da.Men skal gi en lyd når den ryker syns det var en ganske grei jobb å skru den og manifoilen av Men er jo ikke noe man vil gjør hele tiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...