Anbefalte innlegg

Hei har en 2002 audi a6 1.8t quattro sedan med rygge sensor som bare piper vilt når jeg setter den i revers, noen som har peilig på hva som kan være galt? Har hørt at det kan være en av sensorne, hvordan finner man ut at det er det og hvor kan men kjøpe sensorer uten at det koster en formue?

:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk med vagcom, da ser du kva for ein av sensorene som har feil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da en av mine var gåen, så pep det én lang gang da jeg satte den i revers, så var det ingen lyd. Men du kan i alle fall sjekke om det er en av de som ikke fungerer ved at du har på tenningen og setter bilen i revers. Legg øret inntil sensorene, så skal du høre en svak lyd i de som fungerer. Du kan også kjenne med fingeren om de vibrerer litt. Jeg byttet på et uavhengig verksted for rundt 2.400 - 2.500 mener jeg, men mulig du greit kan skifte dette selv også. Originalt koster de rundt 800 - 900 eller noe om jeg ikke husker helt feil, i alle fall til min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo bare sjekke om hver enkelt sensor fungerer ved å få noen til å flytte en gjenstand nærmere og nærmere hver enkelt sensor. Den/de som ikke piper mer og mer jo nærmere man kommer, er klare for utbytting.

Jeg kjøpte nye sensorer på ebay, og det ble til en grei pris...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på min, der er ene sensoren gåen (sjekket med vas). Tror ikke det nytter å blokkere foran sensorene, da denne feilen antagelig gjør at det ikke virker i det hele tatt. Ny sensor koster ca. 1000,- hos Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo bare sjekke om hver enkelt sensor fungerer ved å få noen til å flytte en gjenstand nærmere og nærmere hver enkelt sensor. Den/de som ikke piper mer og mer jo nærmere man kommer, er klare for utbytting.

Jeg kjøpte nye sensorer på ebay, og det ble til en grei pris...

Jeg må bytte en sensor på A6en min.

Vet du om man kan flytte over kun innmaten, slik at jeg slipper å lakke den nye sensoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må bytte en sensor på A6en min.

Vet du om man kan flytte over kun innmaten, slik at jeg slipper å lakke den nye sensoren?

Det vet jeg ikke, men tviler på det.... de så ikke ut som at de var mulige å åpne i alle fall. Antar de er limt eller smeltet sammen i plastikken..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, men tviler på det.... de så ikke ut som at de var mulige å åpne i alle fall. Antar de er limt eller smeltet sammen i plastikken..

Ok.

Ser ikke for meg at det kan koste allverdens å få lakket en sensor uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.